Ik heb al flink wat huiswerk gedaan (tweakers FAQ, google, handleiding mobo, etc.) en kom er niet uit, dus bij deze een cry for help. Ik heb in de nieuwste bios voor mijn P5N32-E aangegeven welke sata-poorten ik voor raid wil gaan gebruiken. Ik heb de benodigde raid-drivers via F6 bij opstarten succesvol van een floppy geladen, maar stuit op het volgende probleem. Slechts één van de drie aanwezige harde schijven wordt hier herkend. Zowel de bios als windows zien de schijven wel. Ik vermoed dat de oplossing in de bios ligt, maar ik kan het niet ontdekken. Wat zie ik over het hoofd? Any ideas?
Wie herkent wat?
Zit er een configuratietool bij het bios? Deze geeft een melding bij het opstarten, zoals bijvoorbeeld "Press F2 to enter RAID Setup Utility". Wanneer de schijven in Windows apart herkend worden, worden ze namelijk niet als RAID-schijven gezien.
Zit er een configuratietool bij het bios? Deze geeft een melding bij het opstarten, zoals bijvoorbeeld "Press F2 to enter RAID Setup Utility". Wanneer de schijven in Windows apart herkend worden, worden ze namelijk niet als RAID-schijven gezien.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
je moet i.d.d. eerst een raid array aanmaken in je bios....alleen aangeven welke gebruikt worden is niet genoeg.
google eens op raid array aanmaken...
succes
google eens op raid array aanmaken...
succes
AMD 3900x@5Ghz intellkiller
De raid tool herkent één schijf, ipv 3. Als ik die ene schijf selecteer, krijg ik de melding: invalid number of drives. Is ook logisch. Voor zover ik weet heb je voor welke vorm van raid dan ook meer dan één schijf nodig...
Welke RAID wil je maken?
RAID 0 - 1 of 5?
Indien je vb al een RAID 1 gemaakt hebt is het normaal dat je nog 1 single schijf over hebt.
Heb je al iets ingesteld in de tool na de BIOS? (zie hieboven Press F2...) Zoja wat?
RAID 0 - 1 of 5?
Indien je vb al een RAID 1 gemaakt hebt is het normaal dat je nog 1 single schijf over hebt.
Heb je al iets ingesteld in de tool na de BIOS? (zie hieboven Press F2...) Zoja wat?
Simke
Na de gewenste schijven in de bios te raid-enablen, reboot ik en druk ik F10 om Raid Utility te enteren.(Mediashield Utility) De tool herkent overigens niet een schijf zoals ik eerder dacht, maar een jbod-array. Weet iemand hoe deze tot stand komt en waar ik er dus een raid 1 array van kan gaan maken? Ik ga maar eens kijken of het veranderen van sata-poorten iets uithaalt. @ Simke: Ik heb het hier over de tool na de bios en kan daar dus niets instellen. Bedankt voor de reacties zover.
JBOD-array? is dat niet net zoiets als, als, als, lopend vliegen?
tja, als het een "array" is, moet je deze gewoon deleten lijkt me. daarna kan je iets aanmaken.
tja, als het een "array" is, moet je deze gewoon deleten lijkt me. daarna kan je iets aanmaken.
Duh...Bedankt Iceheart, dat was idd de oplossing. Best wel simpel ook.
geen dank 
ik ben mezelf ook eens rotgeschrokken bij mn eerste setje, vandaar
maar hij doet het nu dus verder wel helemaal?
ik ben mezelf ook eens rotgeschrokken bij mn eerste setje, vandaar
maar hij doet het nu dus verder wel helemaal?
Nee, al weer een boel andere dingen, maar ik ga eerst wel even lekker puzzelen. Lukt het niet, post ik weer. Hier kan wat mij betreft een slotje op. Nogmaals dank. Ciao.
Pagina: 1