Toon posts:

probleem met CPU-Z / multiplier

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik CPU-Z open dan verspringt mijn multiplier steeds van 6 naar 9...
Processor is E6600 en moederbord is de P5B van asus.
Het programmatje bijgeleverd bij het moederbord wil ook niet meer werken (AI Suite), geeft een melding van EAaccessviolation (als ik google vind ik hier niets nuttigs over).
Ik heb enkel de snelheid van mijn fans veranderd naar performance met AI Suite, daarna werkte het niet meer.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dus?? Ik mis de vraag een beetje :P
In je BIOS staat de echte multiplier waarde.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Dit is heel normaal en hoort zo.

Dit wordt gedaan zodat je CPU niet zo warm wordt (dus minder hard hoeft te koelen, dus een wat stiller systeem) en je wat energie bespaart.

In de BIOS is het uit te schakelen als je aan het overclocken bent en/of je er last van hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 20:22 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je hebt Speedstep/EIST ingeschakeld en als je iets intensiefs doet zoals een programma starten dan schakelt de processor tijdelijk naar de normale multiplier. ;)

Wiki: Speedstep

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Zie het antwoord van _the_crow_ en anderen :) Is een vraagje wat al zo vaak voorbij gekomen is dat ik dit topic maar op slot doe :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.