Netwerkverbinding valt af en toe weg

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:38
Ik heb internet via een SMC2804WBR SMC router achter een kabelmodem. Mijn netwerkkaart is een Belkin USB Dongle. Echter soms valt het internet weg, en 5 seconden later gaat het netwerk ook wegvallen. Een kwestie van de dongle eruit halen en er opnieuw indoen en het werkt weer. Zou dit komen door de dongle, of is het de router? Moet ik dus een andere dongle kopen?

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is het een wireless router. Ik zou eerst even kijken als je niet op het zelfde kanaal zit als je buurman

• maarud
Hmm heb hem nou weer op WPA en kanaal 9 gezet en nou lijkt het goed te gaan.... Eens even zien of dat ook zo blijft

edit: Heb nu een Sitecom WL-113 dongle gekocht + een ASUS wl500g router, maar weer hetzelfde probleem. Dit kan geen toeval zijn. Iemand tipte mij dat het aan de MTU kon liggen, want als ik via VoipBuster bel, valt het heel vaak weg maar als ik een beetje op GoT zit te surfen kan ik uren blijven surfen.... Moet ik Windows opnieuw installen oid? Wilde het ook met Vista proberen maar die pakt mijn drivers niet :(

[ Voor 64% gewijzigd door maarud op 28-04-2007 23:02 ]

• maarud
kickchen

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:34
Probeer eens om 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' uit te zetten bij eigenschappen van je USB dongle in apparaatbeheer.

• maarud
Dat kan ik niet instellen :S

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:34
Heb je geen tabje energiebeheer daar?

• maarud
nope...

• maarud
kick []

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Koop een pci kaart?

Door timesharing is USB niet echt vreselijk geschikt voor netwerken.
En sowieso is belkin een iets minder kwalitatief hoogstaand merk imo, ik mijd het altijd ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Romke op 29-04-2007 23:11 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heeft de USB stick een eigen setje USB poorten, of heb je ook andere USB apparaten aangesloten? Probeer het eens zonder andere USB apparaten.

Of koop een PCI kaart, als het tenminste om een desktop gaat. Die USB sticks zijn niet zoveel soeps in mijn ervaring.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• maarud
Heb nu dus een andere dongle geprobeerd, heb altijd al een negative ervaring gehad med %!@%$@ Belkin. Maar weer the same...
Als ik aan het GoTten ben, zit ik wel 24/u per dag online, maar bij bellen floept hij eruit, dongle erin, dongle eruit, en hij doet het weer....
Hij heeft een hele aansluiting voor zichzelf...

Ik heb btw 2 routers met WDS, kan ik die ene dan bij de modem zetten, die andere bij mijn pc en dan met een cat5e kabeltje naar mijn pc toe?

• Romke

Romke

Dieselhead

WDS weet ik zo niet, maar kent die extra router geen bridge mode?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• maarud
de een is een WL-500g met bridge functie, die andere weet ik zo ff niet (maar heeft wel WDS)

• Romke

Romke

Dieselhead

oooh, de WL-500G is een goed apparaat als je het mij vraagt :)
Moet het mee gaan werken.

Anders DD-WRT erin flashen, dan loopt 'ie zeker als een tiet.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik haak even in op dit onderwerp. Ik zit met hetzelfde gelazer.
Tikkeltje andere dingen dan maarud heeft.
WL-500g Deluxe als router
WL-500g Premium als WDS Bridge
Netwerkkaart in de probleempc is een Asus WL-138g

Bij mij zit het probleem in een XP Mediacenter pc. Erg ellendig omdat hij dus de nieuwe gidsgegevens niet kan downloaden. Ik meende een bypass te hebben gemaakt door de pc elke nacht opnieuw te laten opstarten zodat er weer een nieuwe netwerkverbinding gemaakt werd maar ook dat werkt niet getuige de lege programmagids.

Ik word er zo langzamerhand ook spuugzat van dat de draadloze netwerkverbinding steeds wegvalt.
Vreemde is dat we ook 2 laptops hebben die dat probleem niet hebben. Hoewel, in het verleden heeft één laptop er ook last van gehad. Gedurende een korte periode ook de andere laptop maar al maanden is het probleem niet meer voorgevallen op beide laptops.

Ik heb ook al de WL-500gP als router gehad, ook heb ik maar één router ingeschakeld gehad om te zien of het WDS-gedoe de ellende was maar ook dat leek niet zo te zijn. Ik ben ook helemaal de weg kwijt.

Dubbele kanalen waarover gesproken wordt, is ook niet het geval. Ik heb expres kanaal 13 genomen. Die zie ik nergens in Netstumbler terug behalve in m'n eigen netwerk

Powersaving settings? Gewoon uitgeschakeld op de netwerkadapter in de pc, altijd al

PCI/USB het probleem? Lijkt me ook niet want die WL-138g is een PCI-kaart dus dat hoeft ook bij maarud niet het probleem te zijn.

Maar goed, net als maarud dus: iemand die het probleem kent en die er een oplossing voor heeft?
Wie helpt ons uit de brand? De kans is redelijk groot dat we met hetzelfde probleem zitten zo te zien.

[edit]
Wel verdraaid!! Vaak genoeg gechecked met Netstumbler naar signaalsterktes e.d., zie ik nu tóch nog iemand anders die ook op kanaal 13 zit

Ding van hun staat dus blijkbaar niet altijd aan. Nja, stap 1 voor mij is dus de boel op een ander kanaal zetten.

Misschien heeft maarud ook zo'n soort buurman?

[ Voor 8% gewijzigd door WFvN op 01-05-2007 11:21 ]

Pagina: 1