In welke mate abc bluspoeder schadelijk voor flaptop e.d?

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een of andere dronken eikel heeft in een kamer hier een brandblusser met 6KG aan ABC bluspoeder leeggespoten door het raam. Kortom, alles onder, superveelwerk om schoon te maken. Het is nu weer behoorlijks schoon maar het spul is zo fijn dat er nog steeds een residu in de kamer is. Ook zal er wel wat in de lucht zitten.

In welke mate kan dit nu electrische dingen slopen? Er staat dat ABC bluspoeder (ammoniumsulfaat oid) niet schadelijk is voor de gezondheid, maar dat er wel veel nevenschade kan zijn, oa aan electronische spullen.

Nu ben ik wat aan het googlen maar ik vind de info summier...

Zou je, nu de kamer goed gezogen is en alle spullen zijn afgenomen, er weer kunnen werken met een laptop? Of gaat dat spul toch vreten? Wat doet het precies met electra? Iemand nog tips of ervaring?

specs

Verwijderd

laptop openschroeven en met perslucht doorheen blazen?

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

thaMini

Tool !!

Bluspoeder is eigenlijk gewoon een zout. Het is daarnaast bijzonder fijn.
Het probleem is dan ook dat het overal in gaat zitten, ook al zie je het niet direct. Mocht het vocht opnemen uit de lucht dan gaat zo'n beetje alle elektronica oxideren. Vergelijk het met een laptopje in zilte zeelucht. Je ziet het niet direct, maar het gebeurt te zijner tijd.

Zoals hierboven genoemd, afblazen met perslucht en er dan het beste voor hopen.

Kun je het niet verhalen?

BTW, weet je dat bluspoeder flink laxerend kan werken? Geen geintje, best kans dat iemand bij jullie er last van gaat krijgen. :Y)

Be small, act BIG.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Oh helemaal vergeten, de laptop was niet aanwezig in de kamer, gelukkig. Die is nog helemaal schoon.
Het is dus meer of er weer in die kamer met de laptop gewerkt kan worden...

Maar het maakt dus schade door oxidatie omdat het met vocht de salsa gaat doen... Dus potentieel zou een residu van wat er lag toch nog lastig kunnen gaan doen?

Eigenlijk zou je zo'n kamer moeten aansluiten op een hele grote blower met aan de andere kant een filter of zo... :)

Verhalen wordt lastig lijkt...geen dader en verzekering lult er ook om heen.

En dat van dat laxerende wist ik niet, ik zal het even doorgeven al is er wel met maskertjes gewerkt :)

[ Voor 43% gewijzigd door maratropa op 11-04-2007 21:08 ]

specs