[XP] .Net installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:34
Ik heb gisteren mijn computer van een nieuwe windows installatie voorzien, windows xp professional, aangezien ik een nieuw mobo heb.
Fijn alles geinstaleerd wat nodig was. Instalatie van SP1 voor Visual Studio 2005 gaf error 2908. Deze zelfde melding kreeg in ook bij setup van Office 2007. Nu heb ik Visual Studio gedeinstalleerd alsmede alle aanwezige .NET Frameworks, om vervolgens weer opnieuw te installeren. Ook de windows installer is gerefreshed.
Ik krijg nu echter op geen enkele wijze een .NET Framework geinstalleerd, wat bijzonder vervelend is. Krijg de volgende melding bij installatie via windows update.
Bij installatie via visual studio 2005 setup krijg ik de volgende melding. Hierbij hoort de volgende errorlog.

Heb ook onder nieuwe account geprobeerd, op internet gezocht naar eventueele oplossingen en deze geprobeerd. (zoals handmatig verwijderen van alle aan aangemaakte bestanden). Dit alles bied helaas geen relaas. Computer is verder stabiel, hardwarematig in orde. Wat kan dit zijn?

Specs

• asfaloth_arwen
Kick O-) Heb ondertussen wel .NET framework 1.1 geinstalleerd, dit ging probleemloos. Rest van probleem blijft 8)7 . Kan het dat doordat er geen .NET Framework 2 of hoger is office 2k7 (repair geeft geen 2908 error meer) en live messenger ook niet werken? Of is er toch wat anders?

Specs

Verwijderd

Via deze pagina
http://blogs.msdn.com/astebner/default.aspx
is onder Useful Tools de .NET Framework 1.0, 1.1 and 2.0 cleanup tool te downloaden.
(mocht hij daar niet downloaden even zoeken op dotnetfx_cleanup_tool.zip in Google, ik kon hem laatst ook alleen via een japanse site downloaden).
Heeft bij mij goed geholpen bij installatie/deinstallatie problemen van de Framework versies.

• asfaloth_arwen
Hier heb ik hem gedownload, paar keer proberen pakt niet altijd. (ff voor degene die search gebruiken bij eventueel zelfde probleem) Heeft wel mijn probleem opgelost! Remark bedankt! :*)

[ Voor 14% gewijzigd door asfaloth_arwen op 12-04-2007 20:23 ]

Specs