Toon posts:

[7600 GT] Probleem installatie driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat er is gebeurd:
Na overlijden van mijn geforce 6800 heb ik een geforce 7600 GT (agp) van club 3d aangeschaft. Na vandaag trots het kaartje van de postbode in handen gekregen te hebben doe ik hem in mijn pc, wil de driver instaleren. Maar telkens krijg ik tijdens de installatie een zwart beeld gevolgt door een reboot.
Dit lijkt allemaal te gebeuren omdat tijdens de installatie er een resolutie of refreshrate wordt ingestelt waar mijn monitor niet blij mee lijkt te zijn, maar kan ook iets met de driver zelf zijn. Zodra het geluidje van nieuwe hardware aangesloten klinkt gebeurd het eerder genoemde.

Wat er is geprobeerd:
Ik heb naast de meegeleverde drivers ook de officiele drivers van de site van nvidia en de betadrivers van nzone gehaald. Na iedere mislukte driverinstallatie heb ik deze weer uninstallt en met driver cleaner pro de restjes weggehaald. Ik heb geen problemen met resolutie veranderen als de standaard windows driver gebruikt wordt. Maar na installatie (onafgemaakt waarschijnlijk) wel. Ik heb zowel handmatig als automatisch geprobeert te instaleren, dit maakt geen verschil. De moederbord drivers en dergelijke zijn allemaal al geinstalleert.

Mijn specs:
Amd Athlon 64 3000+
2x 512 mb ddr400 twinmos
Club3d Geforce 7600 GT agp
maxtor diamondmax 9 160GB s-ata
Asrock k8 upgrade 1689

Verwijderd

Misschien niet goed gelezen, maar heb je ook geprobeerd om als je dat hebt, via je onboard of je oude kaart eerst de drivers te installeren, pc uitzetten kaart erin doen en dan proberen op te starten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eraan gedacht ja, maar toen ik de geforce 2 erin stak gaf de driverinstallatie doodleuk aan dat er geen ondersteuning voor het product is gevonden

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb dus net windows xp ge herinstaleerd, alleen agp driver geinstalleerd en daarna nogmaals geprobeerd, probleem blijft. aangeazien het niet aan de windows installatie of de driver ligt (Ik heb format en verschillende drivers geprobeerd) wat is het dan wel? De kaart heeft met de standaard driver geen problemen, maar zodra de nvidia driver erop gaat loopt hij vast

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
bedoel je met "standaarddriver" de univeral video adapter driver (alles in software, geen acceleratie) of een driver van Windows update?

ik stel voor om de AGP speed op 4x te zetten (ipv 8x) aangezien nVidia z'n bridge chip nogal lastig blijkt in veel gevallen
wat voor voeding heb je? (de 7600GT is nogal veeleisend op de +12V lijn naar het schijnt)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde die universal ja.

ik zal even proberen in agp 4x straks als dat misschien helpt. Over de voeding. dat zou niet moeten uitmaken aangezien er geen extra power connector op zit?

edit: Net agp 4x getest, werkt ook niet.

edit 2: Mijn vorige videokaart gaf trouwens na een systeemcrash geen beeld meer, vergelijkbaar wat deze heeft tijdens de driverinstallatie. Echter een geleende geforce 2 doet het dan weer prima. Ik zal vandaag kijken of de kaart het bij iemand anders doet als dit mogelijk is.

edit3: Ik heb de oplossing denk ik gevonden, het was toch een bios update (gevonden op een faq op site van mobo fabrikant) ik heb het changelog van die bios niet goed gelezen kennelijk. Ik ga het nu proberen

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 17:19 ]

Pagina: 1