Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[boete] Te hard gereden in belgie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Topicstarter
Beste medetweakers,

Blijkbaar is er in Belgie (heb ik het vermoeden) te hard gereden in mijn auto. Tenminste dat gok ik, want ik heb een brief in het frans gekregen.

de afzender is:
Police Federale
Police de la route Namur
Section Technique
Rue Bertrand Janquin 70
5100 Jambes.

Nu dacht ik toch echt dat ze in belgie over het algemeen tweetalig zijn, dus ik begrijp niet wat ik hier mee moet. ook staat er geen bedrag gespecificeerd, maar er is wel een vragenlijstje meegestuurd met wat ik vermoed de vraag wie de bestuurder was.
Er is helaas geen foto meegestuurd dus ik kan hiermee ook niet aangeven wie wel reed, ik of een van mijn rijsgenoten..

De vraag nu is (vooral aan de belgische medetweakers)....wat moet ik nu hiermee ?
(mijn frans is echt beroerd, en als Brits staatsburger heb ik een genetische aversie tegen alles wat frans is)

Beste film ooit

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is idd een vragenlijst wie de bestuurder was zodat die eventueel kon worden doorverwezen naar de juiste persoon. Maar het is erg lang geleden dat er een boete is binnengevallen bij ons, ik heb er nog geen gehad dus ik kan me vergissen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 11-04-2007 17:47 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou een brief terug sturen (in je beste nederlands ;) ) of ze deze vragenlijst ook in het nederlands hebben omdat je geen frans spreekt ;)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gewoon een nette brief in het nederlands terug sturen om te vragen wat nu precies de vraag is..
en meteen een foto aanvragen er van uitgaande dat er idd om de bestuurder gevraagd word.
Uitleggen dat er ivm de veiligheid om en om gereden werd en je niet uit het hoofd meer weet wie waar reed.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

In Nederland is het volgens mij zo dat wanneer er meer dan een bepaald aantal kilometers te hard is gereden, je een brief krijgt waarop je moet invullen wie er heeft gereden.
De officier van justitie bepaald vervolgens de hoogte van de boete.
Als dit in België net zo werkt verklaart dat het feit dat er geen bedrag is gespecificeerd.

• soepkip

soepkip

Topicstarter
En als ik het niet weet ? er is geen foto bijgeleverd, dus ik kan niet aangeven wie.

ook weet ik dat vanuit europese wetgeving met de staatsburgers in hun eigen taal dient te communiseren, wat mij voor belgie niet zo lastig lijkt.

hoe steekt de wetgeving in belgie eigenlijk in elkaar ? ik bedoel moet ik nu actie ondernemen, of zoals in duitsland ligt de bewijslast nu bij hen ??

Beste film ooit

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sick Nick schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:48:
Ik zou een brief terug sturen (in je beste nederlands ;) ) of ze deze vragenlijst ook in het nederlands hebben omdat je geen frans spreekt ;)
great minds think alike, tegelijk hetzelfde tetikt.. voor zover ik weet zijn ze in belgie toch dit soort dingen in het vlaams te sturen als daar vraag naar is?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:51:
In Nederland is het volgens mij zo dat wanneer er meer dan een bepaald aantal kilometers te hard is gereden, je een brief krijgt waarop je moet invullen wie er heeft gereden.
De officier van justitie bepaald vervolgens de hoogte van de boete.
Als dit in België net zo werkt verklaart dat het feit dat er geen bedrag is gespecificeerd.
dat is alles boven de 30 km/h boven de limiet, wet mulder(de nederlandse wtten ken ik wel)

Beste film ooit

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:29

weebl

YARR!

Gewoon niks doen? Wachten totdat ze nog een brief sturen... Zou vooral niet teveel moeite doen. Doen zij ook niet :P

• soepkip

soepkip

Topicstarter
geen verdragen met nederland omtrend innen boetes ?

Beste film ooit

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gewoon lekker links laten liggen. Ook wel eens een verkeersboete uit Belgie op de mat gehad. Niet gereageerd en nooit meer wat van gehoord. Daarbij kunnen ze ook niet van jou verwachten dat je Frans spreekt, laat ze maar lekker een brief in het nederlands sturen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

soepkip schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:57:
geen verdragen met nederland omtrend innen boetes ?
Verdragen zijn er in principe wel, boetes in Belgie vallen in NL gewoon in de bus (omgekeerd ook trouwens).
Sick Nick schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:48:
Gelukkig valt dat niet op als je het adres wat ook franstalig is wel kan begrijpen, en je kennelijk de strekking van het bericht ook begrijpt (aangeeft dat het een vragenlijst is). Zo dom zijn ze daar nu ook weer niet denk ik ;)

Virussen? Scan ze hier!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Inderdaad, zeker omdat de brief in het frans is: dat spreek ik niet, dus kon er niks mee, dag brief :w

Wildhagen: Wist niet dat je tegenwoordig boetes uit belgie kreeg? Heb wel eens een flitspaal meegepakt in belgie maar nog nooit een briefje thuis gehad en met die kennis heb ik me er ook nooit zorgen over gemaakt dat er ooit eentje zou komen :) Niet dat ik dus expres door rood rijd, maar het is me al 2 keer gebeurd en heb echt nog nooit een brief gezien

[ Voor 30% gewijzigd door We Are Borg op 11-04-2007 18:12 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

We Are Borg schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:11:

Wildhagen: Wist niet dat je tegenwoordig boetes uit belgie kreeg? Heb wel eens een flitspaal meegepakt in belgie maar nog nooit een briefje thuis gehad en met die kennis heb ik me er ook nooit zorgen over gemaakt dat er ooit eentje zou komen :) Niet dat ik dus expres door rood rijd, maar het is me al 2 keer gebeurd en heb echt nog nooit een brief gezien
Niet alleen met Belgie, ook met Duitsland en Zwitserland zijn soort gelijke afspraken gemaakt:
De Nederlandse schatkist loopt jaarlijks vermoedelijk honderdduizenden euro’s aan buitenlandse verkeersboetes mis. Er is inmiddels een verdrag met België, Duitsland en Zwitserland over het uitwisselen van kentekens, maar wanneer de rest van de Europese Unie volgt is nog onduidelijk.
Zie http://www.elsevier.nl/ni...sp/artnr/88631/index.html

En dat je er nog nooit iets van gehoord hebt is dat ze in Belgie nogal gemakzuchtig zijn, zie http://www.waarmaarraar.n...ersboetes_echt_innen.html. Er schijnt dus wel verandering in te gaan komen, maar als dat met typische Belgische snelheid (of liever traagheid) gaat zal dat nog wel een jaartje of 10 duren ;)

Virussen? Scan ze hier!

• soepkip

soepkip

Topicstarter
wildhagen schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:18:
Niet alleen met Belgie, ook met Duitsland en Zwitserland zijn soort gelijke afspraken gemaakt:
Ooh, maar dat gaat alleen over de uitwisseling van kentekens, dat zegt niets,

iemand die weet of de kentekenhouder in belgie ook net als in nl automatisch de schuldige is, totdat de houder het tegendeel bewijst, of is het meer naar duits model, dat de bestuurder de schuldige is, en dat je standaard een brief krijgt met het verzoek tot medewerking voor het aanwijzen van de bestuurder

Beste film ooit

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

soepkip schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:24:
[...]

Ooh, maar dat gaat alleen over de uitwisseling van kentekens, dat zegt niets,
Ehm, ja, ze verzamelen die kentekens, het zijn verzamelaars 8)7

Lees het artikel nu eens, die kentekens worden uitgewisseld om de bekeuring op de goede plek te kunnen laten aankomen...

Virussen? Scan ze hier!

• soepkip

soepkip

Topicstarter
wildhagen schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:26:
[...]

Ehm, ja, ze verzamelen die kentekens, het zijn verzamelaars 8)7

Lees het artikel nu eens, die kentekens worden uitgewisseld om de bekeuring op de goede plek te kunnen laten aankomen...
Dat begrijp ik, maar als er alleen een verdrag is om kentekens uit te wisselen, maar geen verdrag is voor het daadwerkelijk innen van boetes....dan hebben ze een kenteken..

Beste film ooit

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

soepkip schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:28:
[...]

Dat begrijp ik, maar als er alleen een verdrag is om kentekens uit te wisselen, maar geen verdrag is voor het daadwerkelijk innen van boetes....dan hebben ze een kenteken..
Dit is nu een schoolvoorbeeld van mierenneuken ;)

Je weet dondersgoed wat er bedoeld word, of moet het soms letterlijk worden uitgespeld?

Maargoed ik ben de kwaadste niet. Boete (met een of ander kenteken er dus op) word opgestuurd naar een of andere instantie die zich daar mee bezighoud. Die instantie zoekt uit wie bij dat kenteken hoort en stuurt het op naar die persoon. Die persoon kan vervolgens de boete betalen.

En nogmaals: lees het artikel eens...

Aanvulling:
Het proces Belgische Boetes betreft het innen van
boetes die door de Belgische rechter zijn opgelegd
aan Nederlandse ingezetenen. Het innen van deze
boetes vindt haar oorsprong in ministeriële
afspraken tussen België en Nederland. Het CJIB
heeft hiervoor contact met Justitie in België.
In het kort is de werkwijze als volgt. De veroordeelden
ontvangen vanuit België een aanschrijving
met een betalingsverzoek. Als de betaling
uitblijft of als de acceptgiro onbestelbaar retour
komt, wordt de zaak overgedragen aan het CJIB.
Het CJIB controleert de gegevens en zendt vervolgens
een acceptgiro aan de veroordeelde. De
ontvangen bedragen worden overgedragen aan
België. Wanneer de betaling uitblijft, wordt de zaak weer
overgedragen aan de Belgische autoriteiten
die vervolgens de betrokkene op kan nemen
in het Centraal Signalerings Blad.
http://flits.bnet.be/mvnforum/mvnforum/viewthread?thread=112

Nog duidelijker kan niet lijkt me...

[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 11-04-2007 18:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb hier ooit exact hetzelfde gehad, ook geen boetebedrag en ook geen nederlandse brief. Terug gestuurd in het nederlands dat ik geen frans sprak en dat ik het recht had om de brief te ontvangen in het Nederlands. Nooit meer wat van gehoord daarna.

Mochten ze daar wel op reageren dan is een logische 2e stap: Brief sturen waarin je vraagt om foto's.

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Hee, grappig, mijn naam is niet correct. komt waarschijnlijk omdat ik verkeerd geregistreerd sta bij de leasemaatschappij.

tevens deze leuke zin onderaan de brief bladzijde 2:

une copie du present PV est envoyee au contrevenant en date du 03-03-2007
Sans reponse dans un delai de 15 jour, le dossier sera considere comme complet et transmis au parquet de Namur

volgens mij betekend dit iets van: deze kopie is verzonden naar de overtreder op 03-03-2007, en wanneer er niet binnen 15 dagen wordt gereageerd zal het dossier worden overgedragen aan het parket in Names ? (klopt dit ongeveer, ik heb frans direct wanneer het mogelijk was op de midelbare school laten vallen)

ahum, volgens mij is het toch te laat

/edit,

er klopt helemaal niets van, de poststempel is van 5-april 2007, en ze zeggen het 3 maart te hebben verstuurd

[ Voor 9% gewijzigd door soepkip op 11-04-2007 18:48 ]

Beste film ooit

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:17

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Eerste brief dat je krijgt is idd een brief met de vrag of er toevallig niet iemand anders met je wagen reed.
Deze kan je links laten liggen. Een week later krijg je een rekening thuis.

De Nederbelg !

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 11:12

Youk

Volvo For Life

Idd, eerste brief is een vraag van hun voor meer info. Maar die moet je niet geven, het mag. Daarna komt dan een tweede brief met het bedrag van de boete en hoe er betaald kan worden.

Vorig jaar nog een boete in de bus gehad en ik wist niet hoe dat kon. De flitspaal waarmee de foto gemaakt was weet ik al enkele jaren staan. Tot ik erop uit kwam dat op dat ogenblik ik op mijn motor reed en mijn vader in mijn auto. Toen heb ik dus ook die 2 brieven gekregen. Na de eerste even gebeld hoe het zat en de heren van de politie wisten mij te vertellen dat het niet nodig was om die brief in te vullen bij de kleinere vergrijpen. Dit is enkel voor de zware vergrijpen van belang, gezien die worden bijgehouden.

Volvo Classic Club Belgium

Verwijderd

Jellabie schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:33:
Eerste brief dat je krijgt is idd een brief met de vrag of er toevallig niet iemand anders met je wagen reed.
Deze kan je links laten liggen. Een week later krijg je een rekening thuis.
Ik denk dat je ook "verzachtende omstandigheden" kan invullen à la "mijn vrouw haar water was gebroken". Dus dat is wel handig om in te vullen voor de brief naar het parket gaat.

Eneuhm, kans is klein dat je op verzoek een Nederlandstalige brief zult krijgen, weinig Walen wauwelen Vlaams...ze verstaan het zelfs niet (en willen ook zelden).

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:33:
[...]

Ik denk dat je ook "verzachtende omstandigheden" kan invullen à la "mijn vrouw haar water was gebroken". Dus dat is wel handig om in te vullen voor de brief naar het parket gaat.

Eneuhm, kans is klein dat je op verzoek een Nederlandstalige brief zult krijgen, weinig Walen wauwelen Vlaams...ze verstaan het zelfs niet (en willen ook zelden).
Weinig, maar genoeg om een vertaling te geven.

Beste film ooit

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ze te lam zijn om je een brief in eigen taal te sturen (komop zeg, de helft van de Belgen spreekt Nederlands!) zou ik te lam zijn om te betalen voor ik een Nederlandse brief krijg. Gewoon idd om een NL brief vragen en dan hopen dat er niet op gereageerd wordt. Die kans is redelijk groot, vermoed ik.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Grrrrrene schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:51:
Als ze te lam zijn om je een brief in eigen taal te sturen (komop zeg, de helft van de Belgen spreekt Nederlands!) zou ik te lam zijn om te betalen voor ik een Nederlandse brief krijg. Gewoon idd om een NL brief vragen en dan hopen dat er niet op gereageerd wordt. Die kans is redelijk groot, vermoed ik.
Ik meende dat er altijd nog verplicht 2talig word lesgegeven, dus ze moeten beide talen kunnen spreken, volgens mij is het meer een weigering dit te doen dan het niet kunnen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 16:10

rimpeldinky

nani?

gewoon NIET reageren.. voertaal hier is nederlands en alle andere brieven kan je negeren ook dagvaardingen etc.. (wel netjes bewaren, desnoods even contact op nemen met lokale politie dat je er geen hout van snapt) dan gaan ze vanzelf wel in het nederlands brieven sturen

*burp*

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:22:
[...]

Ik meende dat er altijd nog verplicht 2talig word lesgegeven, dus ze moeten beide talen kunnen spreken, volgens mij is het meer een weigering dit te doen dan het niet kunnen.
Neen, Vlamingen zijn over het algemeen 2talig (ik dus), je parle du francais (kan geen cedile maken met mijn QWERTY ;) ).

Maar Walen daarintegen zijn NIET 2talig, zij krijgen op school de keuze om OF Engels OF Vlaams te leren.
2 keer raden wat die pummels kiezen.

Een Vlaming in Walonie praat Waals.
Wat doet een Waal in Vlaanderen? Juist ja, Waals praten.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

rimpeldinky schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:23:
gewoon NIET reageren.. voertaal hier is nederlands en alle andere brieven kan je negeren ook dagvaardingen etc.. (wel netjes bewaren, desnoods even contact op nemen met lokale politie dat je er geen hout van snapt) dan gaan ze vanzelf wel in het nederlands brieven sturen
Als ik in Frankrijk wordt geflitst, krijg ik dan ook de brief in mijn taal? (Vlaams dus)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Nee in het Frans.

Gewoon 28 kantjes bezwaarschrift gaan typen in het Nederlands (of een andere taal) die ze moeten vertalen..dit duurt te lang voor ze dus seponeren ze em wel.

Belachelijk, maar het is mij eens gelukt met een Duitse bekeuring..gewoon lekker lange Nederlandse brief schrijven.

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
Grrrrrene schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:51:
Die ga je echt niet krijgen. Ik denk dat je de talenproblematiek in Belgie nog niet goed door hebt. 95% vd Walen spreken trouwens geen woord Nederlands.

Als je een boete krijgt in Spanje gaan ze ook echt geen tolk inhuren om voor u die boete naar het Nederlands te vertalen.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

crazyx schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:21:
[...]

95% vd Walen spreken trouwens geen woord Nederlands.
Jij ziet het verkeerd. 95% vd Walen vertikken het om een woord Nederlands te spreken. En de vlamingen doen dat idem met het Frans.

Ik heb overigens al een keer of 4 zo'n brief gehad uit Belgie. Wel uit het Vlaamse deel. Ik heb iedere keer netjes bekend dat ik de bestuurder was en ik heb er vier keer nooit meer wat van gehoord.

Overigens kan een snelheidsovertreding in belgie aardig in de papieren lopen, mochten ze wel een acceptgiro sturen.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Links laten liggen.

Ook ooit een boete gehad in Belgie (toevallig Namen). Ik kreeg de brief twee keer. Eén in het Nederlands en één in het Frans en als ik me niet vergis is het vrij normaal om zo een boete naar NL te sturen.

Door niet te betalen is het ergste wat je kan overkomen dat je word aangehouden en dan alsnog de boete moet betalen. Is mij iig overkomen maar ik woon dan ook in een grensgebied.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Maar nog steeds niemand die mij kan vertellen of in belgie men de bestuurder op de foto moet zetten, of dat het automatisch de kentekenhouder is de schuldige is totdat hij/zij het tegendeel bewijst ?

Beste film ooit

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

Hier in België is het de kentekenhouder die moet bewijzen dat hij niet reed. En nee, je gezicht staat niet op de foto. Het komt er dus op neer dat iemand anders moet verklaren dat hij toen met jou auto gereden heeft.
De bewijslast ligt hier bij jou. Heb je n,iemand die verklaart dat hij gereden heeft, pech gehad, jij krijgt de bon.

Terecht trouwens. Anders krijg je elke keer van die lui die verklaren dat zij niet gereden hebben. En als je hem dan echt uitgeleend hebt aan iemand, en die wil niet verklaren dat hij het was, dan is het je eigen fout imho. Moet je waar zelf weten aan wie je je wagen wel of niet uitleent.

Maar normaal krijg je binnen een week ofzo een minnelijke schikking in de bus die je vraagt tot betalen. Antwoord je daar niet op krijg je nadien een brief in de bus die je laat voorkomen bij de politierechtbank. Als je niet akkoord bent met de mionnelijke schikking is het sowieso voorkomen. Of je daar dan op in gaat moet je lekker zelf weten. Het is dan gewoon niet te hopen dat ze je de komende jaren eens staande houden in België.

[ Voor 55% gewijzigd door DinX op 16-04-2007 11:20 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• soepkip

soepkip

Topicstarter
DinX schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:18:
Hier in België is het de kentekenhouder die moet bewijzen dat hij niet reed. En nee, je gezicht staat niet op de foto. Het komt er dus op neer dat iemand anders moet verklaren dat hij toen met jou auto gereden heeft.
De bewijslast ligt hier bij jou. Heb je n,iemand die verklaart dat hij gereden heeft, pech gehad, jij krijgt de bon.

Terecht trouwens. Anders krijg je elke keer van die lui die verklaren dat zij niet gereden hebben. En als je hem dan echt uitgeleend hebt aan iemand, en die wil niet verklaren dat hij het was, dan is het je eigen fout imho. Moet je waar zelf weten aan wie je je wagen wel of niet uitleent.

Maar normaal krijg je binnen een week ofzo een minnelijke schikking in de bus die je vraagt tot betalen. Antwoord je daar niet op krijg je nadien een brief in de bus die je laat voorkomen bij de politierechtbank. Als je niet akkoord bent met de mionnelijke schikking is het sowieso voorkomen. Of je daar dan op in gaat moet je lekker zelf weten. Het is dan gewoon niet te hopen dat ze je de komende jaren eens staande houden in België.
Het probleem is dus dat we het zelf niet weten, aangezien we geen foto hebben,

dat wordt dus waarschijnlijk delen.

Beste film ooit

• DinX

DinX

Motormuis

Ah, jullie hebben gewisseld van chauffeur, of met meerdere mensen gereden. Dan wordt het inderdaad delen als jullie het echt niet weten (of degene die het niet wil vertellen niks zegt). De eigenaar van de wagen (dus op welke naam de nummerplaat staat) krijgt de boete in de bus.

• soepkip

soepkip

Topicstarter
DinX schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:15:
Ah, jullie hebben gewisseld van chauffeur, of met meerdere mensen gereden. Dan wordt het inderdaad delen als jullie het echt niet weten (of degene die het niet wil vertellen niks zegt). De eigenaar van de wagen (dus op welke naam de nummerplaat staat) krijgt de boete in de bus.
Het gaat niet om willen, maar om gewoon niet weten, het is een hele lange weg.

Tja, de leasemaatschappij is de eigenaar :) maar die vlieger gaat niet op. ik zie wel of ik er nog iets van hoor, anders delen we het gewoon

Beste film ooit

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:58
Snakiej schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:31:
[...]

Neen, Vlamingen zijn over het algemeen 2talig (ik dus), je parle du francais (kan geen cedile maken met mijn QWERTY ;) ).
Je parle le francois ;)
sopsop schreef op zondag 15 april 2007 @ 03:29:
[...]

Jij ziet het verkeerd. 95% vd Walen vertikken het om een woord Nederlands te spreken. En de vlamingen doen dat idem met het Frans.
[...]
Yeah right, Vlamingen passen zich gewoon aan en praten Frans als het nodig is...
Het gaat tegenwoordig zelfs zo ver dat uitwijkelingen van Brussel naar Vlaamstalige steden verhuizen omdat het goedkoper/gezelliger/veiliger is, en daar weigeren Nederlands te praten! :(

/off-topic

• DinX

DinX

Motormuis

Je parle le français ;)

Francois parle le français :p

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:58
DinX schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:51:
[...]

Je parle le français ;)

Francois parle le français :p
Daarom liet ik in mijn quote de opmerking over het qwerty-bord erbij staan ;)
Pagina: 1