Toon posts:

Mogelijkheden van uitbreiden MacBook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zo al de foto's zie van het ronkende hart van de macbook, heb ik het idee dat je heel gemakkelijk die processor kan aanpassen voor een snellere variant.

Weet iemand of dit mogelijk is? zoja welke processoren moet je dan gebruiken?

het lijkt me dat als je een dualcore processor koopt.., je deze vervangt van die in de macbook..

hij dan gewoon zou meoten draaien?

en in dta geval zou je veel goedkoper een hele snelle mac kunnen fixen..?

true or false?

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:09
False, de processor is namelijk vast gesoldeerd. Bij Mac Mini's kan je dit wel uithalen dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
tweak_dude schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:28:
False, de processor is namelijk vast gesoldeerd. Bij Mac Mini's kan je dit wel uithalen dacht ik.
en als ik een goede soldeerbout heb? kom ik dan wel iets verder?

er zijn altijd hindernissen, maar ben gewoon benieuwd tot hoever je hierin kunt gaan...

En ene bijkomende vraag is eigenlijk nu: voor de harde schijf die in de mac zit.. is dit sata 1 of sata 2?

ik heb de 60 gig variant :(

thnx

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 15:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nou, ik wens je veel succes met het los en vast solderen van een processor. We hebben het hier niet over een 6 potige mc oid hoor :D...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

479 pinnetjes los solderen kost nogal wat precisie daarbij moet je nog uitkijken ook dat je de cpu niet frituurt, zo'n soldeerbout is namelijk nogal warm

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
@TS: Ik krijg de indruk dat je beter een 2.0 model had kunnen kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
nee was gewoon nieuwschrierigheid hoor haha, die van mij is snel zat, heb er een dikke maxtor 320 gig schijf aan hangen via mijn airport extreme op N, netwerk.. dit gaat heel erg rap allemaal ook, dus in feite niets mis mee...

maar toch was ik er gewoon benieuwd naar... ;-)
Pagina: 1