[Vista] Vista blijft wachtwoord voor netwerkshare onthouden

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb middels een share \\server1\downloads\etc.. spullen geinstalleerd op mijn vista-laptop. Toen ik de share maakte (gewoon "\\server1\downloads\etc" ingevoerd in de adresbalk) kan ik me niet herinneren dat ik gekozen heb om mijn ingevoerde username en password te bewaren.

Nu na het booten van de laptop kan ik nog steeds op deze share komen zonder een wachtwoord in te vullen. Ik vind geen mogelijkheid om deze gegevens te verwijderen. Ik heb gekeken bij het betreffende user-account -> Uw netwerk wachtwoorden beheren, maar deze is helemaal leeg.

Hoe krijg ik Vista zover dat hij mijn logingegevens vergeet?

• xantos
  • Niet online
Ik krijg hier echt grijze haren van.. Ook in de credential-manager kan ik niks vinden.
Volgens mij heb ik alle mogelijkheden geprobeerd die ik gevonden heb middels Google,etc.. maar het helpt allemaal niks. :'(

Ik heb volgens mij zowat alle opties binnen Vista (home premium) doorgespit maar zonder resultaat. Iemand die mij kan helpen misschien?

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
PC rebooten helpt, bij mij in ieder geval wel :)

Edit: Dus beide pc's, zowel de server (waar de share staat) en de pc die je gebruikt om op de share te komen

[ Voor 53% gewijzigd door Peeetr op 15-05-2007 14:55 ]

• xantos
  • Niet online
Laptop heb ik al meerdere malen gereboot. De server uiteraard niet. Dit kan toch niet echt de oplossing zijn?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je de shares niet verwijderen met iets als dit:
net use * /d | Y

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-03 13:03

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Gebruik je op je laptop dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen als welke nodig zijn voor de netwerkshare? Want dat zou verklaren waarom er niet om wordt gevraagd.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Ja sorry, dit helpt bij mij thuis toch echt. Het is dan wel geen bedrijfssituatie, dus ik heb hem toen zonder problemen gereboot, en dat deed het voor mij

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
xantos schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:03:
Ik heb middels een share \\server1\downloads\etc.. spullen geinstalleerd op mijn vista-laptop. Toen ik de share maakte (gewoon "\\server1\downloads\etc" ingevoerd in de adresbalk) kan ik me niet herinneren dat ik gekozen heb om mijn ingevoerde username en password te bewaren.
Dus je hebt nog nooit een wachtwoord hoeven in te geven, zeg je dat hier? Dus wat is dan je probleem? :) Gebruik je een account met zelfde naam en hetzelfde wachtwoord zowel op de laptop als op de server misschien?

• xantos
  • Niet online
Noork schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:10:
Kun je de shares niet verwijderen met iets als dit:
net use * /d | Y
Ik heb de share niet gemount. Deze heeft dus geen drive-letter. Iedere keer als ik //server1/blabla/test doe kom ik op de server uit zonder in te loggen.
--MeAngry-- schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:10:
Gebruik je op je laptop dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen als welke nodig zijn voor de netwerkshare? Want dat zou verklaren waarom er niet om wordt gevraagd.
Nee dit is niet het geval.
matel schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:12:
[...]

Dus je hebt nog nooit een wachtwoord hoeven in te geven, zeg je dat hier? Dus wat is dan je probleem? :) Gebruik je een account met zelfde naam en hetzelfde wachtwoord zowel op de laptop als op de server misschien?
Nee.. Ik heb nog nooit een wachtwoord opgeslagen (zover ik weet).
Nee..

• Ghizmo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
wees blij, ik mag bij elk beetje dat ik doe mijn username en wachtwoord invullen, zonder de mogelijkheid dit op te slaan voor toekomst gebruik.

Heb je toevallig ook al gekeken bij:
Start > Instellingen > Configuratiescherm > Gebruikers accounts > En dan onder taken: Uw netwerkwachtwoorden beheren.

Daar staan opgeslagen wachtwoorden volgens mij.

• xantos
  • Niet online
Ghizmo schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:18:
wees blij, ik mag bij elk beetje dat ik doe mijn username en wachtwoord invullen, zonder de mogelijkheid dit op te slaan voor toekomst gebruik.

Heb je toevallig ook al gekeken bij:
Start > Instellingen > Configuratiescherm > Gebruikers accounts > En dan onder taken: Uw netwerkwachtwoorden beheren.

Daar staan opgeslagen wachtwoorden volgens mij.
Ik ben absoluut niet blij, Deze laptop is straks bedoelt om cursussen, etc.. te geven. Ik wil echt niet dat collega's mijn bevoegdheden krijgen om bij bepaalde bestanden te komen.

Ik heb inderdaad al "control keymgr.dll" geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Als hier echter een 'fake' entry aanmaak dan kan krijg ik weer een password dialoogje te zien.

Als ik deze entry vervolgens weer verwijder, wordt er weer automatisch ingelogd... 8)7 8)7 8)7

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Het lijkt erop dat de share publiekelijk benaderbaar is en je dus inderdaad geen wachtwoord nodig hebt. Weet je zeker dat de instellingen op de server wel goed zijn?

• xantos
  • Niet online
matel schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:25:
Het lijkt erop dat de share publiekelijk benaderbaar is en je dus inderdaad geen wachtwoord nodig hebt. Weet je zeker dat de instellingen op de server wel goed zijn?
Ja..de share is niet openbaar. Het moet een instelling op de laptop zijn.

Ik heb ook in de credential manager met de single sign on gespeeld maar zonder resultaat.

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03 08:53
Wat gebeurd er als je via de command-prompt een share probeert aan te maken die naar de plek verwijst waarvan je niet wilt dat men erbij kan, maar dan expres met 1. de juiste username en 2. een foutief wachtwoord?

En wat gebeurd er als je vanaf een andere machine die schare benaderd zonder een wachtwoord op te geven? 1. met de zelfde username en 2. met een andere username?

[ Voor 27% gewijzigd door Recursio op 15-05-2007 16:34 ]

Verwijderd

Reboot de server en de fout is opgelost. :)

• xantos
  • Niet online
Recursio schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:33:
Wat gebeurd er als je via de command-prompt een share probeert aan te maken die naar de plek verwijst waarvan je niet wilt dat men erbij kan, maar dan expres met 1. de juiste username en 2. een foutief wachtwoord?

En wat gebeurd er als je vanaf een andere machine die schare benaderd zonder een wachtwoord op te geven? 1. met de zelfde username en 2. met een andere username?
Dan krijg ik de melding: "onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord".
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:40:
Verklaar je nader...

edit: Het kan toch niet zijn dat ik een server moet rebooten omdit probleem op te lossen? Dat is toch te gek voor woorden?

[ Voor 7% gewijzigd door xantos op 15-05-2007 16:46 ]

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03 08:53
Je zegt
Dan krijg ik de melding: "onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord".
maar ik stel verschillende dingen voor. Op wat is dit een reactie?

• xantos
  • Niet online
Recursio schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:04:
Je zegt
[...]
maar ik stel verschillende dingen voor. Op wat is dit een reactie?
Geprobeerd vanaf dezelfde machine met de juiste gebruikersnaam maar met een verkeerd wachtwoord.
Doe ik dit met het juiste wachtwoord dan gaat het goed.

Op een andere laptop geeft dit dezelfde resultaten...

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 09:33
xantos schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:03:
Heb je de eerste keer dat je deze share benaderde nu wel of niet een wachtwoord moeten ingeven?

Was dit niet het geval dan is de share voor iedereen toegankelijk ongeacht of het een hidden share is of niet.

Heb je wel een wachtwoord moeten ingeven dan kun je via "My Network Places" de share verwijderen. Zo werkt het in ieder geval onder XP.

• xantos
  • Niet online
MeatLoaf schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:19:
[...]

Heb je de eerste keer dat je deze share benaderde nu wel of niet een wachtwoord moeten ingeven?

Was dit niet het geval dan is de share voor iedereen toegankelijk ongeacht of het een hidden share is of niet.

Heb je wel een wachtwoord moeten ingeven dan kun je via "My Network Places" de share verwijderen. Zo werkt het in ieder geval onder XP.
Ja de eerste keer heb ik een gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven. De share is dus niet voor iedereen zomaar toegankelijk.

En hoe werkt dit onder Vista? :?

• xantos
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:40:
Ook dit heb ik zojuist geprobeerd maar zonder resultaat. Ik kan de share nog steeds benaderen zonder in te loggen.

• xantos
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:10:
Ik moet even iets rechtzetten. :X :X

Ik gebruik wel dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord. Dus dat verklaart eigenlijk bijna alles. Ik ben op het verkeerde been gezet mede omdat ik een zelfde identieke laptop (met een zelfde account en wachtwoord) heb, die dit 'probleem' niet heeft. Deze geeft namelijk netjes een inlog-schermpje.
Pagina: 1