Toon posts:

Harde schijf weg met nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een verdacht probleem bij het installeren van zijn nieuwe videokaart.

Als hij de videokaart inplugt, dan herkent de bios zijn sata harde schijf niet meer en kan de pc dus niet opstarten (boot error).

Als hij zijn oude videokaart terug insteekt, dan is het probleem opgelost.

Zijn moederbord is een P4P800 deluxe en zijn nieuwe videokaart een ATI x1650pro.

Ik vermoed een productiefout in de videokaart, maar ben er niet zeker van. Heeft iemand van jullie eventueel een oplossing??

Bedankt voor me te herrineren ivm de voeding, de voeding is een truepower 480W, deze zou voldoende moeten zijn. Verder is de pc niet zwaar belast. Enkel nog een ide harde schijf en 1 dvd brander en een 3 tal fans.

Mvg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 16:45 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:18

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mogelijk trekt de voeding het niet meer.
Wat voor voeding heb je en hoeveel meuk hangt er in de pc?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Onboard video uitgezet?

Verwijderd

haal je cdspelers enzo er eens achterweg, doet hij het dan wel? Dan ligt het aan je voeding.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:31:
Ik vermoed een productiefout in de videokaart, maar ben er niet zeker van. Heeft iemand van jullie eventueel een oplossing??
Als dit je vermoeden is is het het makkelijkst om deze even in een andere PC te testen. Als hij daar ook niet functioneert weet je hoe laat het is.

Dit lijkt mij echter eerder iets te maken hebben met het moederbord, vandaar even een gooi naar PMG.
Hoe zit het met het BIOS van het bord? Zijn daar misschien nieuwere versies van uitgebracht welke een fix voor dergelijke problemen bevatten?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Heb eens gekeken op de asus site en vind niks van bios updates die daar verband mee hebben. De juiste bios versie weet ik niet aangezien deze persoon niet in de buurt woont.

Morgen kan ik dit te weten komen.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
misschien zit de sata controller en de agp poort op dezelfde irq? Conflictje dus?

Verwijderd

Topicstarter
Nu is het probleem nog eigenaardiger geworden. Vandaag was het probleem plots verdwenen. Daarna doen we de pc uit nadat deze een kwartiertje heeft idle gedraaid.
We starten hem weer op en het zelfde probleem ontstaat terug.

Indien er een conflict zou zijn tussen de agp bus en de sata controller, dan zou deze fout toch ook moeten ontstaan met zijn oude kaart?

Ik denk dat we de kaart gaan mogen terug brengen naar de winkel en ze omruilen met de garantie voor een nieuwe.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
nee dat hoeft niet. (volgens mij.....), Maar je kan allicht ff checken of dit ook zo is.

[ Voor 39% gewijzigd door elmertje op 12-04-2007 16:59 ]

Pagina: 1