Wireless Netbios name resolven zonder WINS

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik loop tegen het volgende vraagstuk aan.

In een werkomgeving heb ik staan:
- een laptop (windows xp)
- een access point
- 10+ pda's met wlan adapter

Het Access Point fungeert als DHCP server en deelt ip adressen uit aan zowel de laptop als de PDA's. Het Access Point is 1 op 1 aangesloten op de laptop zonder tussenkomst van een andere netwerkverbinding.

Wanneer ik nu vanaf 1 van de pda's een bestand wil kopieren vanaf een map op de pda naar een (gedeelde) map op de laptop heeft de pda ca. 30 seconden nodig om de gedeelde map op de laptop te vinden. Herhaal ik deze actie direct nog een keer, dan heb ik binnen 2 seconden toegang tot de map. Schakel ik de WLAN adapter uit en weer aan, dan heb ik weer de volledige 30 seconden nodig voordat ik de gedeelde map op de laptop kan benaderen.

Het Access Point fungeert alleen als DHCP server; binnen deze netwerkomgeving is geen WINS server aanwezig. De laptop heeft tevens maar 1 netwerkaansluiting. Heeft iemand enig idee waar deze storende vertraging door veroorzaakt wordt?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Een accesspoint is puur een bridge en zal geen DHCP server hebben.

Als je zonder WINS/DNS wilt werken ben je aangewezen op ofwel statische entries in je hostfile, ofwel werken met IP adressen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heeft je AP een DNS servertje ingebakken? Maak dan eens een A-record aan voor je laptop

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Het Access Point is tevens Router met DHCP functionaliteit.

Ik zou eerder verwachten dat ik host files op de PDA's moet plaatsen; echter dat is voor zover mij bekend niet mogelijk.

[ Voor 1% gewijzigd door Majestic op 12-04-2007 09:26 . Reden: HT's = handterminal = PDA ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-03 17:43

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Majestic schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:16:
Het Access Point is tevens Router met DHCP functionaliteit.

Ik zou eerder verwachten dat ik host files op de HT's moet plaatsen; echter dat is voor zover mij bekend niet mogelijk.
HT's :?
Met pockethosts kan je IIG een hostsfile aanmaken en bewerken op de PDA's. Is gratis te downloaden je moet alleen even zoeken naar een download, maar hij is te vinden.
Edit: alsjeblieft :) http://download.handango.com/shareware/255355/hosts15.zip

[ Voor 7% gewijzigd door Equator op 12-04-2007 09:22 ]

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 15:04
Sorry voor de kleine topic-kaping : ik heb dit ook al ervaren op een PC, wat zet je dan in die hostfiles en waar staan die op een PC?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Bedankt voor de link. Helaas zijn de PDA's uitgerust met Windows CE 5.0. Dit wordt (nog) niet ondersteund door dit programma.

Locatie host file op PC:

Windows NT/2000/XP/Vista: %SystemRoot%\system32\drivers\etc\ is the default location, which may be changed. The actual directory is determined by the Registry key \HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\DataBasePath .

[ Voor 51% gewijzigd door Majestic op 12-04-2007 09:36 . Reden: host file locatie ]

Pagina: 1