[C&C 3] Error saving game - kan niet schrijven op share

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:58

FireFlash

need a light?

Topicstarter
Vol goede moed ben ik vanochtend begonnen met C&C3. Alles goed en wel en had al een paar missies voltooid toen ik het maar eens tijd vond te gaan saven.

Toen kwam dus het probleem. Met een leuk schermpje melde het spel mij "Error saving game". Leuk is dat... Nou ja, C&C slaat je volbrachte missies in je campaign toch op dus ik was alleen mijn huidige missie kwijt zou je zeggen. Toch? :?

Nou nee, na het herstarten bleek het hele spel weer aan het begin te zijn zonder ook maar iets van mijn campaign te hebben opgeslagen behalve de stats |:( |:( |:(

Na wat zoekwerk bleek dat er een probleem was met het opslaan van savegames. C&C3 schijnt het net zoals veel andere games nodig te vinden om de "My Documents" folder te bevuilen met zijn game data. Nu is mijn "My Documents" folder een share op de server (vanwege backup, sharing met andere pc's enz.) en heeft C&C3 dus kennelijk problemen met het saven open een server share. C&C heeft zoals het er uit ziet onder zijn eigen install directory de hele directory structuur naar de server aangemaakt, in mijn geval \\servernaam\\Documents\Jelle\Command & Conquer 3 Tiberium Wars\Profiles\Terpstra\SaveGames. En hierin weigert hij dus op de een of andere manier op te slaan... 8)7

Aangezien ik een vrij standaard situatie heb met het sharen van de "My Documents" folder moet ik toch concluderen dat hier vrij slordig getest is bij EA... Maar goed, heeft iemand anders er hier ook last van en misschien een oplossing gevonden voor dit probleem?

Op het EA forum is er ook een topic over maar niemand heeft een oplossing behalve een nieuwe user account aanmaken zonder een remote "My Documents". Zie ook http://forums.ea.com/mboa...a?messageID=2042330&sls=2

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.