Probleemp met Sitecom printerserver LN-308

Pagina: 1
Acties:
  • 14.292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 22:54
Hoi tweakers,

Ik heb hier een probleempje, ik heb een weekje geleden deze printerserver gekocht. Dit omdat we hier thuis 2 printers hebben staan. Deze moeten bereikbaar zijn voor 3 desktops en 2 laptops. Deze computers ziten allemaal op een Linksys WRT-54G router. Nu lukt het al wel aardig om te printen via de software die bij de printerserver geleverd word. Maar dit werkt niet helemaal naar behoren. Is er een maniet om deze printers zonder software aan de gang te helpen?

Het IP van de router is 192.168.1.1
Het IP van de printerserver is 192.168.1.109
De IP's van de PC's die hier staan vallen voor de rest allemaal in de 192.168.1.XXX range

Om even een idee te geven hoe de situatie er uit ziet
Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/4/11/t_Netwerkm_29fb505.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door E-razor1984 op 11-04-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Verbinden via: \\<ip-adres van printding>\<printernaam> ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
Anoniem: 112352 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:52:
Verbinden via: \\<ip-adres van printding>\<printernaam> ?
zoiets heb ik al geprobeert, dan gebeurt er wel iets op die printerserver, een lampje bint even anders te knipperen maar er wordt niks geprit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78826

Is wel ooit een printje uitgekomen, nadat je de printer server geinstalleerd hebt?

ZIjn op alle pc's de drivers juist geinstalleerd en kan je mogelijk via een web interface een verbinding maken met de printerserver? Misschien kan je een aantal dingen instellen.

(alle firewall software uit ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
Ja er is ooit wel eens een print uitgekomen, maar dan moet je die software installeen van sitecom en die werkt nou niet zo geweldig. Heb nu een printer aangemaakt op poort IP_192.168.1.109 en deze gebruikt poort 9100 en staat op RAW dit zou moeten werken want zo staat die printerserver ook ingesteld. En ik heb geen firewall draaien

Ik heb hier ook een aantal instellingen op de printerserver:
LPR Printing enabled
ipadress 192.168.1.109
que name(USB1): USB1_LQ
que name(USB2): USB2_LQ

IPP Printing enabled
URL(USB1): http://192.168.1.109/LaserJet 101
URL(USB2): http://192.168.1.109/X6100 Series

Raw TCP/JetDirect Printing enabled
TCP Port (USB1): 9100
TCP Port (USB2): 9101

SMB/CIFS Print/File Server enabled
Network Printer Path (USB1): \\Printerserver\LaserJet 101
Network Printer Path (USB2): \\Printerserver\X6100 Series
Network Folder Path: \\Printerserver

UPnP : enabled

[ Voor 51% gewijzigd door E-razor1984 op 11-04-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
Iemand nog ideeen, wat mij namelijk op viel is dat de software namelijk een virtuele USB poort aanmaakt is dit niet te omzeilen ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209527

als het goed is kan je je printer installeren als een lokale printer. Echter moet je een nieuw poort aanmaken. Deze poort is een ip poort (dus het ip adres van je printerserver) en printen maar :D

ik heb die dingen ook regelmatig gebruikt en die meegeleverde software wordt je alleen maar chagerijnig van.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
Anoniem: 209527 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:34:
als het goed is kan je je printer installeren als een lokale printer. Echter moet je een nieuw poort aanmaken. Deze poort is een ip poort (dus het ip adres van je printerserver) en printen maar :D

ik heb die dingen ook regelmatig gebruikt en die meegeleverde software wordt je alleen maar chagerijnig van.

suc6
OK heb ik net even geprobeerd.
Heb een lokale printerpoort gemaakt dit is een TCP/IP poort naar het volgende ip adres 192.168.1.109 deze poort heeft dan als naam IP_192.168.1.109. Het apparaat type heb ik dan op aangepast gezet omdat ik naar een bepaalde poort wil printen, namelijk 9100 hier staat die laserjet op. Als ik de poort aangemaakt heb krijg ik de volgende opsomming
SNMP: Nee
Protocol: RAW, Poort 9100
Apparaat: 192.168.1.109
Poortnaam: IP_192.168.1.109
Adaptertype: -

Vervolgens moet ik de drivers van deze printer installeren, dit werkt gewoon. De printer staat ook gewoon als gereed, maar print niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209527

kom je eigenlijk op de webinterface van het apparaat
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
Anoniem: 209527 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:58:
kom je eigenlijk op de webinterface van het apparaat
?
ja dat wel kan er ook van alles instellen zie er ook de poorten staan
9100 voor die laserjet
9101 voor die officejet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:42
volgens mij is het bij deze printerserver niet mogelijk om op ip te printen, je moet die bijgeleverde software gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214334

Voor het kantoor hebben we afgelopen week ook een LN-308 gekocht. Er moeten twee printers op komen. De ene is een Canon IX-4000 en de andere een Sharp AL-1644 (dit is een scanner/copier).
Na even de laatste firmware er opgegooid te hebben (V.2.25) herkende hij alles goed. Maar voorlopig is het alleen nog maar gelukt om de canon te laten printen. Ik doe dan alles zoals is aangegeven in de handleiding.
Maar de sharp wil niet lukken. Ik kan hem sturen. En dan blijft het printje in de wachtrij staan en krijgt hij een foutmelding.

En ik wil proberen of ik er een usb hub aan kan hangen. Eigenlijk willen we er ook nog een externe schijf aanhangen. Heeft iemand dit ooit geprobeerd?

Als iemand hier meer over weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defreeze
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-03-2022
Ik heb ook net een LN 308 gekocht. Heb hier netwerkje met 5 computers en twee printers. Ik kan wel vanaf één computer printen maar vanaf een andere computer kan ik dan niet bij de printer. Pas als hij op computer 1 is 'losgemaakt' (in de software) kan ik verbinden op de andere computer. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van zo'n 'handige' printerserver?
Sowieso geen verbinding met printer(s) als de sitecom-software niet draait... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defreeze
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-03-2022
Nou hehe, het draait eindelijk. Na uuuuren van omslachtig gedoe is het me uiteindelijk toch gelukt. Nu zijn de printers op alle computers te gebruiken en het Control Center hoeft niet te worden geladen.
Overigens lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat een hub werkt, want je kunt volgens mij geen twee printers aan één usb-poort configureren.

Als iemand er behoefte aan heeft wil ik nog wel proberen te vertellen hoe ik het gedaan heb.

[ Voor 36% gewijzigd door Defreeze op 12-06-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:58

allure

Titaan fase 2/3

lijkt me slim, zeker voor mensen die later via de search een oplossing zoeken naar hetzelfde of soortgelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214334

Ik ben er ondertussen wel achter gekomen dat ik met onze Sharp (de all-in-one) verbinding kan maken zodra ik hem uit zijn slaapstand gooi. Op dat moment heb ik ongeveer 20 seconden om verbinding te maken met. Heb al geprobeerd om de slaapstand helemaal uit te schakelen, maar dat werkt niet.

Heb er nog wel een keer een hub aangehangen. Hij herkent dan wel gewoon 2 printers en een externe harde schijf hoor. Maar volgens mij doet maar een van de printers het dan. Als ik nog tijd heb op het werk zal ik het nog wel een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177841

[b][message=28208521,noline]Defreeze schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:14[/message
Als iemand er behoefte aan heeft wil ik nog wel proberen te vertellen hoe ik het gedaan heb.
Zeker wel interesse... laat maar horen.

Wat betreft die USB Hub, heb er een simpel sitecom usb hubje aan hangen, met daarachter een scanner en een externe HD werkt allemaal prima..

Maar die printers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjuh589
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-04 19:22
Ik heb ook zeker behoefte aan uitleg hoe je het opgelost hebt met de printers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229220

Ik heb ook de sitecom ln_308 aangeschaft en inmiddels de firmware op V2.25 gebracht.
Volgens mij is het platform oorspronkelijk een Level One CP3003.

Als USB HD drive hangt er een Conceptronic CHD2UL 60GB aan welke uit de doos als FAT32 is geformatteerd.
Als printer hangt er een HP G85 officejet aan en op alle pc´s was deze printer al als shared printer vanaf een XP machine actief.

Het geheel is uitsluitend via de web interface geconfigureerd, want naar mijn mening is de management tool voor normaal gebruik niet nodig.

Config van LN_308 (toevallig stond de G85 uit)

LN-308
Firmware Version: 2.25
Server Name: MFP_server
Workgroup Name: WERKGROEP
Description: MFP_server
IP Address: 192.168.1.220 (static IP)
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS Server: 192.168.1.1
DHCP Server: 0.0.0.0
Lease Time: 0 second
LPR Printing : disabled
IP Address: 192.168.1.220
Queue Name (USB1): USB1_LQ
Queue Name (USB2): USB2_LQ

IPP Printing : enabled
URL (USB1): none
URL (USB2): none

Raw TCP/JetDirect Printing : enabled

SMB/CIFS Print/File Server : enabled
Network Printer Path (USB1): none
Network Printer Path (USB2): none
Network Folder Path: \\MFP_server
Internet Access: disabled
Print/File Server Authentication: disabled

FTP File Server : enabled
Passive Mode: on
FTP Port: 21
Maximum session number: 5
File Server Authentication: disabled
Allow anonymous login: enabled

SMTP Protocol : disabled
SMTP Server Name:
Subjects:
Sender Address (From):
Receiver Address (To):
Cc:
SMTP Server Authentication: disabled

Storage Access Mode
Mode: Server Mode

Printen werkt naar wens vanaf diverse Windows 2000 en XP werkstations waarop kale printerdrivers zijn geïnstalleerd en dus geen scanner/fax dingen.
Alle io is wel een beetje traag en niet te vergelijken met een win2000 portable als MFP servertje.

Ik heb de management tool (Level one, zie boven) nog even geïnstalleerd op een kistje om te kijken of er features waren om nog iets op te lossen. Via deze tool kon ik ook een USB webcam actief krijgen! Zéér interessante leukigheid. Uiteraard was deze op de pc reeds geinstalleerd en functioneel dus geen installatie via de router.

Maar nu het bizarre probleem.

Als er files vanaf werkplekken naar de share worden copied danwel moved gaat de oorspronkelijke file-timestamp niet mee! Effect is dat deze op de share staan met de MFPserver systeemdatum van het moment van kopieren. Via FTP is het effect gelijk.
Daarbij heeft de server initieel een high value systeemdatum waardoor de file een timestamp hebben uit jaar 2106. Na een tijdje was de systeemdatum ok. Vermoedelijk plukt het machientje de datum en tijd vanaf de dhcp server via NTP protocol danwel ergens uit internet.

Nu heb ik eigenlijk een paar vragen:

- is dit normaal gedrag voor een Samba/CIFF server dat de file timestamp wordt aangepast of een LN 308 specifiek probleem
- heeft iemand ervaring met andere NAS drives danwel NAS servers.
- is er een mogelijkheid om de netwerkadapter op 100 mb fixed full duplex te zetten. Vaak de oplossing voor schijnbaar trage 100 mb verbindingen.

Groeten Jean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230153

Ik heb een probleem met mijn LN 308, maar ik zie in het forum diverse oplossingen.
Van Defreeze had ik graag de oplossing, want ik zit hier ook al een aantal uren te proberen.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230931

Net twee dagen geleden een LN-308 gekocht, en zonder problemen geïnstalleerd op Speedtouch 716 wireless router. Eén XP-machine zit bedraad aangesloten, een tweede XP-machine en een laptop draadloos. Printer is een Canon IP-4000. Deze was via een PC in het netwerk beschikbaar.
Vóór installatie eerst op alle machines de IP-4000 verwijderd. Fysiek alles volgens de handleiding aangesloten en aangezet, daarna de nieuwste driver van Canon geïnstalleerd. Bij de vraag op welke poort de printer moet, installatie beëindigd. Daarna nieuwste software van Sitecom gedownload (v 2.25). Zipfile bevat naast firmware ook setup voor Control Center (dus wél gebruiken). Control Center opgestart, LN-308 wordt herkend en aansluitend ook de printer. Wanneer de firewall (ZoneALarm op de ene en Sygate op de andere) vraagt om toestemming voor het benaderen van de LN-308, accoord gegeven. Printer aanklikken en op "Connect" klikken. De PC geeft een melding dat er nieuwe hardware gevonden is en installeert de IP4000. In het Control Center de printer aanklikken en op "Autoconnect" zetten.
Wellicht kan iemand hier iets mee.

Anoniem: 232900

Bij mij werkt de LN 308 voor wat betreft printen en scannen prima in XP/Vista netwerk. Let wel op dat de printer in control center op automatisch connect staat. Een handmatige connect werkt ook maar dan moet wel de gebruiker van die PC weer een disconnect maken om de printer te releasen.
Ik heb wel een probleem met met het gebruik van gekoppelde USB HDD. Zowel bij XP?Vista machines volgt er een crash tgv het gebruik van een virusscanner (in mijn geval LOC).
Nu moet ik voordat ik de Externe HDD gebruik eerst de scanner uitzetten.
Iemand soortgelijke ervaringen en wellicht een oplossing ?

Anoniem: 234620

Ik had / heb hetzelfde probleem, maar kan ondertussen al printen.

Gebruik de handleiding om de print server in het netwerk te plaatsen (printer uit, kabels tussen printer en ln308 alsook tussen ln308 en router, usb printer aanzetten, power adapter insteken)

Installeer het control center, selecteer de printer in de lijst en klik op connect. Nieuwe software wordt geïnstalleerd en printer is bruikbaar.

Nadeel: je kan auto-connect printer gebruiken om bij een afdruktaak de printer automatisch te kunnen gebruiken, maar zolang je niet op disconnect klikt, kan niemand anders afdrukken (de printer connecteren)

Naar mijn idee niet echt handig en volgens mij ook niet echt de bedoeling. Is er geen andere manier? Een gewone netwerkprinter, zoals het waarschijnlijk wel zou zijn met de knop set printer (moest die uiteindelijk werken)... het zou tof zijn!

Nog ideeën daartoe iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
de sitecom printservers zijn sowieso van slechte kwaliteit
vista en xp gebruikers moeten ook snmp installeren in windows om calimeiten te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13497

Ik heb eveneens een Sitecom LN-308.
Probleem is dat ik wil printen (v/a meerdere pc's) zonder de auto connect software te gebruiken (hiermee kan maar v/a 1 pc geprint worden). Het printen lukt met de software,

Het zijn Vista machines waar lokaal de drivers van de printer op zijn geinstalleerd. Via poort toevoegen heb ik deze doorgezet naar 192.68.2.3 en heb deze proberen te verwijzen naar RAW 9100 en LPR USB1_LQ maar hij wil maar niet communiceren met de printer.

Firmware type van de sitecom 2.27, de instelling zijn als volgt:
LPR Printing : enabled
IP Address: 192.168.2.3
Queue Name (USB1): USB1_LQ
Queue Name (USB2): USB2_LQ

IPP Printing : enabled
URL (USB1): none
URL (USB2): none

Raw TCP/JetDirect Printing : enabled

SMB/CIFS Print/File Server : enabled
Network Printer Path (USB1): none
Network Printer Path (USB2): none
Network Folder Path: \\printserver
Internet Access: disabled
Print/File Server Authentication: disabled

FTP File Server : enabled
Passive Mode: on
FTP Port: 21
Maximum session number: 5
File Server Authentication: enabled
Allow anonymous login: disabled

SMTP Protocol : disabled
SMTP Server Name:
Subjects:
Sender Address (From):
Receiver Address (To):
Cc:
SMTP Server Authentication: disabled

Storage Access Mode
Mode: Server Mode

Heeft iemand tips waar het 'em in kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133850

om er op in te pikken, krijgt er één iemand een C3200 aan de praat van Oki?
Vraag 2: ik ben eindelijk geslaagd om dus een usb stick te delen, 't gaat megatraag, maar ik merk dat als je dit systeem nu vanaf meer dan 1 verbinding benaderd het misloopt. Een pocketpc bevriest volledig als je een bestand wil openen, rechtstreeksvanop de ln-308. Niet normaal denkik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281776

Beste Mensen,

Ondanks de bovenstaande tips kom ik er niet uit, ben dan ook niet heel handig met dit soort zaken:
Ik heb een computer aangesloten op een LAN Hub (speedtoch) en deze verbonden met een MFP server (sitecom, LN 308) en vervolgens met de usb printer (HP laserjet M1522n MFP). Dit werkt allemaal naar behoren.
Maar nu wil ik een tweede printer toevoegen, ik heb vanalles geprobeerd en het lukt niet. Het is me onduidelijk wat ik moet doen, bijvoorbeeld:
* Moet ik op de extra computer ook sitecom installeren en wat vervolgens?
* Of moet ik alleen de printer installeren? en hoe dan?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
ik heb ook problemen met deze printer server. ik heb het nu wel voor elkaar gekregen om op meerdere pc's te printen maar dan moet ik wel overal het control center installeren. Ik heb ook nog een pc met W98 en daar heb ik het opgelost door op een xp pc de printer te delen en in W98 weer een gedeelde printer toe te voegen. Dit omdat ik het niet aandurf om het control center te installeren op W98. Voor die enkele keer dat ik nu in W98 moet printen moet die ene XP wel aanstaan.
Het probleem wat ik wel heb is met de scanner. Ik heb een canon MP760 multi functional.
Als ik via de printer server scan dan gaat dit heel erg traag. Het duurt wel 5 minuten voor ik het resultaat op me beeldscherm zie. Stop ik de usb kabel weer rechtstreeks in de PC dan gaat het weer in de normale snelheid. Ander probleem is dat ik via het control center eerst moet connecten. Dit kan ook door op network scan te drukken en daarna dat scherm weer te annuleren.

Heeft iemand een verklaring waarom dit scannen zo traag is? het telkens ompluggen van de usb kabel is niet de bedoeling. Nu ik het aan het testen ben is dat op zich nog wel te doen maar het is de bedoeling dat de MP760 in een andere ruimte dan de PC komt te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
ik merk nu dat probleem met snelheid van scannen zich alleen voor doet op mijn vista pc. via xp is wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
niemand meer actief hier?

weet iemand of de software werkt onder W98?

ik heb trouwens de nieuwste beta soft- en wirmware gebruikt v 2.35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waarom gebruikt niemand van jullie LPR printing dan, als dat ding het ondersteunt ?
Wel printservices voor Unix installeren, instellen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312058

De Sitecom printservers zijn inderdaad niet echt topkwaliteit en de documentatie laat vaak te wensen. Dit werkt in mijn netwerk:
-zorg dat raw printing support aktief is op de LN-308, kan je instellen op de web interface
-zorg dat de Sitecom software op geen enkele PC in het netwerk aktief is
-installeer je nieuwe printer op een PC als lokale (!) printer via de Windows wizard
-maak een nieuwe "standard TCP/IP" poort aan met als IP het adres van de printserver en als poortnaam 9100(voor USB1) of 9101 (voor USB2) Gebruik de optie customize om de poort een naam te geven
-installeer verder de drivers voor de printer, evt vanaf de CD van de printer leverancier
-druk een testpagina af, zou ok moeten zijn...
-werkt hier onder Windows 2000, XPpro en Vista.

Have fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103024

Hallo iedereen,

Ik ben nu ook aan het stoeien met een LN-308.
Heb de nieuwste firmware van de site gehaald en deze willen installeren.
Dit duurde tergend lang en kreeg in time out in Internet Eplorer.

Het apparaat een keer opnieuw laten starten maar nu kan ik hem, ook via de software niet meer vinden!
Ik zie dat de usb1 en usb2 lanpjes constant knipperen.

Iemand een idee waar dit aan ligt? Is er een manier om het apparaat te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!wi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 21:35
Anoniem: 103024 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:20:
Hallo iedereen,

Ik ben nu ook aan het stoeien met een LN-308.
Heb de nieuwste firmware van de site gehaald en deze willen installeren.
Dit duurde tergend lang en kreeg in time out in Internet Eplorer.

Het apparaat een keer opnieuw laten starten maar nu kan ik hem, ook via de software niet meer vinden!
Ik zie dat de usb1 en usb2 lanpjes constant knipperen.

Iemand een idee waar dit aan ligt? Is er een manier om het apparaat te resetten?
het ligt aan het apparaatje, heb em zelf al twee jaar maar heeft nog nooit goed gewerkt!
Pagina: 1