Toon posts:

Exchange 2003 zelfde domein .nl en .com probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Exchance (2003).

We hebben op de server ongeveer 10 gebruikers.
Daarnaast hebben we 3 mail-domeinen, DOMEINA.nl, DOMEINB.nl en DOMEINC.nl.
Deze mailadressen hallen we dus ook op met POP (3 catch-all adressen).
Elke gebruiker heeft per domein een mailadres.
Dit werkt allemaal goed.

Vandaag hebben we een nieuw mail-domein erbij gekregen, DOMEINA.com. Dus deze is het zelfde als DOMEINA.nl, maar dan met de extensie .COM.

Nou is het zo dat we de gebruiken INFONL en INFOCOM hebben. We willen het zo maken dat de mail van info@DOMEINA.nl bij INFONL terecht komt en info@DOMEINA.com bij INFOCOM terrecht komt.

Maar op een of andere rare manier komen alle 2 de adressen bij INFONL binnen, en bij INFOCOM helemaal niks...

Verdere informatie:
De gebruiker Administrator ontvangt de mail die niet bezorgd kan worden, dus dat is niet de rede waarom de mail bij INFONL terrecht komt!

Iemand enig idee hoe dat kan?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Staan bij de betreffende gebruikers wel de goede emailadressen ingesteld, of staan beide adresssen bij die INFONL gebruiker?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
1. Misschien in je AD > Eigenschappen van het userobject, tabblad Exchange General > Delivery Options ingesteld dat de mail moet worden doorgestuurd binnen Exchange?
2. Of misschien met een berichtregel, binnen Outlook het makkelijkste te overzien?
3. Hoe staan de proxyaddresses ingesteld in het tabblad E-mailaddresses ?
4. Staan de adressen in de pop3connector expliciet benoemd? Staan daar wel de juiste forwarders ingesteld, mits je niet alles 1 op 1 overzet naar Exchange?
5. Draai je Exchange/Domeincontrollers op 2003, of is het nog Windows 2000? Gokje dat je Small Business Server gebruikt, maar ik vraag het toch even omdat we dat graag in de titel zien. Zie Windows Servers en Server-Software - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28

alm

Vraag me even af waarom je de mail binnenhaalt met pop3 en waarom er niet gekozen is de mail gewoon via SMTP op de Exchange server af te leveren voor alle domeinen?

Mail ophalen via pop3 i.c.m. Exchange lijkt me dat het het alleen maar lastiger maakt om e.e.a. te beheren, afgezien van problemen die zich daarbij kunnen voordoen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, we maken gebruik van 2003 SBS.

Wij hebben er niet voor gekozen om pop3 boxen te gebruiken, maar de klant heeft daarvoor gekozen.

Nee, we hebben niet twee gebruikers dezelfde mailadressen toegewezen (daar kan exchange sowieso niet goed mee overweg).

Ook hebben we geen forward adress of iets dergelijks ingesteld.

We hebben bij de gebruiker infocom de mailadressen info@DOMEINA.COM, info@DOMEINB.COM.
Bij de gebruiker infonl hebben we de mailadressen info@DOMEINA.NL en info@DOMEINB.NL.
Maar alle info mailtjes komen bij info mailtjes komen bij infonl binnen...

Het lijkt erop dat Exchange niet naar de extensie (.nl of .com) kijkt...

Iemand enig idee hoe dat opgelost kan worden?

Zijn er mensen met het zelfde probleem?