Verwijderd
mutypier is locked dus je moet gewoon ff de fsb omhoog gooien met kleine stapjes. na ieder stapje moet je ff testen (5x 3dmarken ofzo) als ie dan nog stabiel is kun je nog een stappie omhoog. rustig en niet gehaast dan kan er niets fout gaan. de jumpers voor de fsb (front site bus) zitten op je mobo, in het boekje van je mobo staat waar. als je meer hulp nodig hebt moet je ff wat specefiekerre gegevens van je hardware posten.
Suc6
WebMaster
Suc6
WebMaster
Verwijderd
als je boven de 100FSB gaat,(en dat zul je wel moeten) en je hebt 100 MHZ geheugen moet je OF een geheugen devider hebben, zodat je je geheugen niet boven de 100 MHZ uit laat komen, of 133Mhz geheugen hebben. Ook zal het nodig zijn je Vcore te verhogen, Is het systeem niet stabiel op (BIJV) 112 Mhz, verhoog dan met bijv 0,05 Vcore, ga echter niet verder dan 2,3 Vcore
Bij een maat van me kreeg ik ze P2 350 op 454 met 130 FSB met 133Mhz geheugen en 2,2 Vcore
Edit:
Trouwens je kunt mischien ook wel op 112 FSB gaan zitten met 100Mhz geheugen, zet dan de CAS latency op 3 en als dat niet werkt zet dan de VIO voltage iets hoger (als dat kan)
Op die manier werkt mijn deels 100mhz geheugen op 120 Mhz
Bij een maat van me kreeg ik ze P2 350 op 454 met 130 FSB met 133Mhz geheugen en 2,2 Vcore
Edit:
Trouwens je kunt mischien ook wel op 112 FSB gaan zitten met 100Mhz geheugen, zet dan de CAS latency op 3 en als dat niet werkt zet dan de VIO voltage iets hoger (als dat kan)
Op die manier werkt mijn deels 100mhz geheugen op 120 Mhz
Verwijderd
Bij me maat mocht niet verder gaan dan de 130 FSB 
Vcore kan trouwens ook wel 2,15 geweest zijn, ben ik niet meer zeker van
Maarehhh DENK AAN DE KOELING Boot de pc wel, laad ie win ook, maar loopt ie na bijv. een half uur vast DAN IS HET DE KOELING, de grootste vijand van overclocken is HITTE
Vcore kan trouwens ook wel 2,15 geweest zijn, ben ik niet meer zeker van
Maarehhh DENK AAN DE KOELING Boot de pc wel, laad ie win ook, maar loopt ie na bijv. een half uur vast DAN IS HET DE KOELING, de grootste vijand van overclocken is HITTE
Mijn oude PII400 (weet het nummer nog:SL357)heb ik met standaard spanning en een vrij grote koeler (gehaald uit 'n Dell + extra fan er op) vrij probleemloos op 533 gedraaid:P Dat was toen best wel snel.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
ben zelf ook bezig geweest met ocen van mijn 400 maar op 103 fsb liep ie al vast na een minuut of tien. ik weet niet of het aan de koeler ligt. denk dat ik maar es zo'n tempkoortje voor mijn asus mobo ga kopen. dan kan ik de temp een beetje beter monitorren.
Pagina: 1