[Protection] Gratis actieve spy-, mal- en adware bescherming

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

Al jaren ben ik een trouwe gebruiker van AVG Free en hij doet het prima. Ik was ook erg onder de indruk van Microsoft AntiSpyware Beta (1) ... maar toen kwam Defender ... en weg was de bescherming. Ik weet niet welke waus daar het design team heeft overgenomen, maar hij heeft er niets van begrepen. De interface is slechter en de functionaliteit is dermate achteruit gegaan dat ik heel snel verder loop. Zelfs de hitrate is slechter geworden!

Maar daar houdt het lopen ineens op? Ik kan geen enkele freeware applicatie vinden die goed actief (!) beschermt en daarbij gewoon een hoge hitrate heeft (procent gevonden rotzooi). Nu gebruik ik alleen een virusscanner en dat gaat prima, maar ik wil liever een solid combinatie die zichzelf automatisch kan updaten en die ook active agents heeft. Ik ben ook niet zo'n fan van mengelmoes programma's als Hitman ... (laat staan dat het geen active protection bied).

Heeft iemand een aanrader? Moet ik uitwijken naar een betaalvariant? Hopelijk kan ik met jullie weer een fijne variant vinden voor de computers onder mijn (hobby) beheer :) !

De meeste mensen deugen!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:08
Active betekend 9/10 keer betaald.
juist de makkelijkheid van het automatisch scannen moet natuurlijk geld kosten.
Software Developers zijn ook niet dom (op een paar na :) )

Even niets...

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan wel uitwijken naar een betaalvariant, maar ik dacht 'als Microsoft het al gratis weg geeft' ... dan moet er toch meer te vinden zijn, maar toch niet :( ! Oh wee als ik die Defender kerel tegenkom ... en dan ook nog alle support en updates op AntiSpyware Beta cancellen, grrr.

Ik zou misschien via de studie over kunnen op een McAfee variant ... eens even speuren. Geef er liever geen 50 euro of meer aan uit, dan gebruik ik wel mijn gezond verstand bij het surfen (nog) wat meer ;) .

De meeste mensen deugen!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:08
een goed programma blijft nog altijd Ad-Aware, waar momenteel alleen de betaalde versies active zijn (Ad-Watch). De gratis versie is alleen op scans gebaseerd

Interresant om te weten is misschien dat ze nu versie 2007 in beta hebben, en je die gratis kan testen...

Kan je in ieder geval weer een paar maanden met active anti-spyware-scanner vooruit (tijdens je zoektocht)...

of je installeert gewoon trials, (elke maand een ander merkje...)
na 6 maanden installeer je je pc een keer opniew en begin je weer van voren af aan...

Even wat namen,

Ad-Aware
Webroot SpySweeper
Spybot Search&Destroy
HijackThis
SpywareBlaster

Van deze "merken" zijn allemaal trials te vinden...

Even niets...

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Ik denk dat je even het hele subforum over malware bescherming over het hoofd hebt gezien. Alles wat je vraagt is al meer dan vaak genoeg in Beveiliging & Virussen behandeld. ;)

Signature

Dit topic is gesloten.