Toon posts:

Tie-Fighter in WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al vanalles geprobeerd:

1. Gewone install, incl. win95 comp.mode geeft geen geluid.
2. Gewone install en de instructies van deze site, maar helaas krijg ik nu als ik daadwerkelijk een missie start wel het juiste geluid, maar een beeld vol fel gekleurde strepen.
3. Install in Dox-box lukt niet. Hij zeurt of dat je het spel niet van een hdd kunt installeren (als je de cd-rom gewoon mount met doxbox) of een vage error dat er misschien niet genoeg ruimte is op de schijf waar je het wil installeren (als je de cd-rom mount met de -f cdrom toevoeging)

Er moet bijgezegd worden dat ik een (oude) image ingeladen heb in de nieuwste Daemon Tools. Het gaat om de TIE-Fighter Collector's CD-ROM

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 15:30 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Heb je al geprobeerd om met VirtualPC (of enig ander product) in combinatie met bijvoorbeeld Windows98 het spel aan de praat te krijgen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik eens proberen

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 15:34 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Heb je wel een gewone install via Windows (dus niet in dosbox) gedaan en dan de geinstalleerde folder met dosbox benaderd en vandaar opstarten?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Of de eerste hit op Google proberen: OpenSource oplossing

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Trinsec schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:37:
Heb je wel een gewone install via Windows (dus niet in dosbox) gedaan en dan de geinstalleerde folder met dosbox benaderd en vandaar opstarten?
Ja, maar dan ziet hij de install niet die in windows gemaakt is.
Heb je mijn openingspost gelezen? 2e optie?
lier schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:32:
Heb je al geprobeerd om met VirtualPC (of enig ander product) in combinatie met bijvoorbeeld Windows98 het spel aan de praat te krijgen ?
VirtualPC is best lastig. Ik probeer het nu een beetje te snappen hoe dat werkt, maar echt hard gaat dat niet. Makkelijk is anders.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 15:52 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:43:
[...]

Ja, maar dan ziet hij de install niet die in windows gemaakt is.
[...]
Volgens mij moet je die folder dan in DosBox gaan mounten. Je moet DosBox erop attenderen dat die folder bestaat. Staat vast wel in de instructiemanual ergens, iets met mount of zo.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
okee. ik heb nog wat zitten kloten. als ik het spel op 320x200 in het spel zet, dan krijg in de missies wel beeld. helaas doet de muis erg raar. de 1e bewegingen gaan goed, maar bijna meteen daarna reageren de muisbewegen in een groot deel van de richtingen niet meer....

maar eens opzoek naar een windows versie van dit mooi spel

ps. http://lucasfiles.com/?s=&action=category&id=52 maakt ook totaal geen verschil. Ik krijg het spel voorlopig niet werkende op 640x480 en de muis doet het dus nauwelijks. hij blijft steeds steken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 16:51 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

Je zou kunnen overwegen om met Vmware een Windows 95 installatie onder XP te laten draaien, moet je alleen wel een Win95 cd hebben. Vergt even wat leeswerk maar ik was binnen een kwartier Windows XP onder mijn huidige XP aan het installeren (gaat natuurlijk nergens over, maar dat was op dat moment de enige bootable cd die ik kon proberen :X ).

Verwijderd

Topicstarter
Wat ook vreemd is, in DOSBox zou dit gewoon moeten werken. Ik doe het volgende:

- ik laad de image in D-Tools in, dan wordt de Tie-Fighter CD-ROM k:\
- start DOSBox
- mount c c:\
- mount d k:\ -f cdrom
- d:
- install

Maar dan zeurt de install dus ook dat hij het spel niet vanaf een hdd kan installeren ;(

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu met de volgende toevoegingen:
-mount c c:\dosbox -freesize 1024
-mount d f:\ -t cdrom
-mount e k:\ -t cdrom
e:
install

waarbij f:\ me (fysieke) dvd-rw is en k:\ de virtuele schijf met de image ingeladen in D-Tools. Daarna ook een aanrader om de (mouse) sensitivity op 300+ te zetten. Ik had Star Wars - X-wing Collector Series (2CD's) ook nog gevonden, maar daarvoor heb je perse een joystick nodig en die heb ik niet meer ;(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 11:46 ]

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:45:
Het werkt nu met de volgende toevoegingen:
-mount c c:\dosbox -freesize 1024
-mount d f:\ -t cdrom
-mount e k:\ -t cdrom
e:
install

waarbij f:\ me (fysieke) dvd-rw is en k:\ de virtuele schijf met de image ingeladen in D-Tools. Daarna ook een aanrader om de (mouse) sensitivity op 300+ te zetten. Ik had Star Wars - X-wing Collector Series (2CD's) ook nog gevonden, maar daarvoor heb je perse een joystick nodig en die heb ik niet meer ;(
Dank, met die instructies is het mij ook eindelijk gelukt.... _/-\o_ _/-\o_ Tijd om de rebellen eens flink af te schieten... :D

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:45:
Daarna ook een aanrader om de (mouse) sensitivity op 300+ te zetten.
Nog een vraagje, hoe doet men dat :$
Pagina: 1