Toon posts:

[TextMate] Extreme vertraging.

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt hier gillend gek, en heb erg veel aan jullie hulp :)

Op het moment ben ik een website aan het bouwen, waarbij ik de sambashare waar alles op staat gemount heb, en ik de files op deze share via TextMate bewerk. Gaat prima, maar elke keer als ik van FireFox naar TextMate appeltje+tab, mag ik 5 seconden naar een spinning beachball kijken. Ik gok dat hij via het netwerk alle files opnieuw inlaad, het gaat in ieder geval extreem traag. Het is vreselijk irritant, aangezien ik vrij vaak even snel iets wil bewerken, en ik dan keer op keer 5 seconden moet wachten.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 09:46

Nitai

Live the life you love.

Welke versie van Textmate gebruik je? In 1.2 was dit een bekende bug, 1.5 zou dit moeten zijn opgelost.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
1.5.5 :)

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:55

Ravefiend

Carpe diem!

Wild guess: een optie in TextMate die nagaat of elk geopend bestand is gewijzigd op het moment dat de focus weer naar TextMate gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wat ik dus ook denk, en aangezien ik de enige programmeur ben is dat een optie die wat mij betreft uitgeschakeld kan worden. Is dat met een verborgen optie oid mogelijk?/

• _DeWie_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
Deze optie is niet uit te schakelen. Ik werk ook altijd via een remote share.
Textmate gaat namenlijk on focus kijken of er bestanden veranderd zijn.
Dit is helaas niet uit te schakelen, wat je wel kunt doen is een static project aanmaken, zie ook de wiki van macromates en daar de faq

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een static project aangemaakt, maar ook die checkt constant op de vernieuwing van bestanden.

Kan ik dit verkeer niet door een firewall tegen laten houden? Vreselijk dat een geweldig programma als dit zichzelf compleet de grond in stampt door een dergelijk rotte functie.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:10:
Inmiddels een static project aangemaakt, maar ook die checkt constant op de vernieuwing van bestanden.

Kan ik dit verkeer niet door een firewall tegen laten houden? Vreselijk dat een geweldig programma als dit zichzelf compleet de grond in stampt door een dergelijk rotte functie.
Op het moment dat je dit verkeer gaat firewallen, krijg je een spinning beach ball tot TextMate het opgeeft, en waarschijnlijk een foutmelding. Lijkt me niet echt een oplossing.

Launching containers into space

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:10:
Inmiddels een static project aangemaakt, maar ook die checkt constant op de vernieuwing van bestanden. Kan ik dit verkeer niet door een firewall tegen laten houden?
Lijkt me niet, hoe wil je anders het bestand later nog opslaan? M.a.w. hoe moet de firewall het verschil zien tussen het bestand openen en de file change time controleren? :)
Vreselijk dat een geweldig programma als dit zichzelf compleet de grond in stampt door een dergelijk rotte functie.
Ik denk niet dat de ontwikkelaars hier op GOT meelezen, mail ze gewoon eens? Meestal staan de ontwikkelaars wel open voor wensen van klanten :).

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-01 22:04
en als je er nou een pc naast zet waar je alleen op hoeft te refreshen? Hou je op je eigen machine in ieder geval de focus.

Verwijderd

Topicstarter
Dus een extra Macbook even erbij kopen voor de rest van mijn applicaties? :+

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-01 22:04
Wie weet heb je nog een windows bakkie ergens staan... scheelt iig een hoop frustatie :)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49
Als dat een optie was had de ts dit zelf ook wel overwogen neem ik aan. De enige die je hiermee verder kan helpen is de ontwikkelaar, het lijkt me dus het beste dat je hier even contact mee opneemt. En zullen we verder weer ontopic gaan? :)
Pagina: 1