Tiscali draadloos internet via Zyxel 2602-HW

Pagina: 1
Acties:

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:30
Beste iedereen,

ik moet nu bij een vriendin de laptop aangesloten krijgen op de wifi verbinding van tiscali via het ZyXEL wifi modem/router.
Geen probleem leek me zo, maar als ik op haar Toshiba naar draadloze netwerken zoek vind hij niets. Het is voor mijn laptop daarentegen geen probleem om het netwerk te vinden en hier gebruik van te maken.
Het leuke is dat Tiscali eigenlijk wil dat je de dongle zan ZyXEL gebruikt, maar onzin natuurlijk.

Enfin, moet ik nu gelijk denken aan een verkeerde netwerkkaart of is er iets anders aan de hand?
Als ik meer informatie moet posten, vraag het me graag, het nadeel is namelijk dat het niet mijn eigen PC/Laptop is, dus even naar antwoorden moet zoeken ;)

Netwerkkaart: Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter, volgens hardwareprofiel helemaal werkend.

Jezus saves and takes half damage.

Verwijderd

Staat WEP of WPA aan ?
Is het SSID misschien hidden ? Staat de Toshiba wellicht wel opgenomen in de lijst van toegelaten MAC's ?
Staat wireless op de Toshiba wel écht aan ? Hoe ver zit je van de Zyxel vandaan ?

Etc.
Aangezien je eigen laptop het netwerk wél kan zien ligt het schijnbaar niet aan de Zyxel..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 14:00 ]