Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Overigens is de AMS-IX geen datacenter maar een peering-platform. Niets meer dan één héle grote switch-fabric, waar netwerken 'lokaal' met elkaar kunnen babbelen, buiten de upstream providers om.
Vervolgens is het gewoon zo dat de aangesloten klanten bij de AMS-IX meer data naar elkaar verstouwen dan de klanten van enig ander peering-platform. Dat heeft niets met intercontinentale lijnen te maken.
[ Voor 23% gewijzigd door JackBol op 11-04-2007 13:30 ]
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Het voordeel dat wij hebben is dat we een klein landje zijn, met practisch gezien maar 1 serieuze public-peering internet exchange waar vrijwel iedereen ook nog eens relatief dichtbij zit.Sc0tTy schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:34:
dus eigenlijk makkelijk gezegt , verbruiken wij nederlanders HEEL VEEL data ?
Iedereen peert dus op de zelfde plek, waardoor het lijkt dat wij veel data verstoken. Nou zal ik dat niet ontkennen, maar in geografisch grotere landen word relatief meer private gepeerd waardoor er minder over 1 centrale switched-fabric getransporteerd word.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Vergeet de GN-IX niet. Bovendien mis ik een aantal belangrijke intercontinentale lijnen op die maps. En er zijn tegenwoordig nog een aantal peering initiatiefen in Nederland._DH schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:40:
[...]
Het voordeel dat wij hebben is dat we een klein landje zijn, met practisch gezien maar 1 serieuze public-peering internet exchange waar vrijwel iedereen ook nog eens relatief dichtbij zit.
Advanced sheep-counting strategies
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Imho is de GN-IX niets meer dan een extend van de AMS-IX. Ze geven aan dat je met meer dan 100 partijen kan peeren, maar zeggen er niet bij dat de feitelijke peering op de AMS-IX gebeurt. Daarnaast heb je nog meer van die lokale public exchanges zoals de Nederland-Duitsland Internet Exchange in Twente en de MIEX, maar zelfs de grootste, de NL-IX doet nog geen 15Gb/sec.BrammeS schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:58:
[...]
Vergeet de GN-IX niet. Bovendien mis ik een aantal belangrijke intercontinentale lijnen op die maps. En er zijn tegenwoordig nog een aantal peering initiatiefen in Nederland.
Die peering initiatieven zijn verder wel leuk, maar dat is puur de manier waarop gepeert word die anders is en daardoor word niet meer of minder traffic gepushed.