[PHP] Na versturen FORM geen refresh pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008

• Qdance
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Waar ik werkzaam ben zitten we met het probleem dat een website moet worden aangepast die ooit eens is gemaakt door een stagair, maar je raad het al zonder documentatie en overdracht.

Graag zou ik het volgende voor elkaar willen krijgen, heb zelf al van alles geprobeerd maar zonder resultaat.:

Huidige situatie: vanuit een php pagina (formulier) worden persoonsgegevens getoond.
Wanneer er iets gewijzigd word en vervolgens word geklikt op opslaan dan word vanuit het formulier een andere php pagina geopend die vervolgens de wijzigigen in de database doet en daarna weer naar de eerste php pagina gaat.

Gewenste situatie: na drukken op opslaan knop -> openen van popup waarin word getoond dat de wijzigigen zijn opgeslagen. Pagina dient NIET ververst te worden.

Is dit mogelijk? wellicht mbv javascript? Ik zou erg geholpen zijn als iemand mij hier mee kan helpen.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kunt het form gemakkelijk submitten met AJAX en een javascript popupje tonen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, dat dit niet 'werkt' heeft imho weinig met het gebrek aan overdracht te maken. Wat je wilt is in principe redelijk goed mogelijk door wat javascript toe te voegen en het formulier te submitten naar die popup.

Het is echter niet de bedoeling dat de mensen hier dat maar even voor je gaan doen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Volgens mij heb je hier niet eens javascript voor nodig: gewoon target="_blank" toevoegen aan je formtag. In de popup toon je dan na verwerking van het formulier iets van "Gegevens zijn opgslagen".

• Qdance
Janoz schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:44:
Tja, dat dit niet 'werkt' heeft imho weinig met het gebrek aan overdracht te maken. Wat je wilt is in principe redelijk goed mogelijk door wat javascript toe te voegen en het formulier te submitten naar die popup.

Het is echter niet de bedoeling dat de mensen hier dat maar even voor je gaan doen.
Ik vraag ook niet naar uitgekauwde code ..sterker nog..dan had ik de reeds aanwezige code wel meegestuurd.

Ik ga het nu proberen met target ="_blank". Dit lijkt me de snelste oplossing gezien de benodigde popup

Verwijderd

maar hoe krijgt die popoup dan de informatie die naar de dbase gestuurd moet worden, ga je alles in een lange .php?data=etc stoppen? wordt er niet mooier op denk ik....

ik heb net zelf eindelijk uitgevist hoe ajax werkt, viel me best tegen tot ik deze tutorial las: http://www.tizag.com/ajaxTutorial/index.php

nu kan ik in mijn javascript programma ten alle tijden iets naar de db sturen zonder refresh.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je post je form naar de popup. Met een post stuur je gewoon alle gegevens mee. Nadeel van target="_blank" is dat het neit echt een popup is, maar een nieuw scherm. Je kunt het formaat en uiterlijk niet aanpassen. Je zou in je onsubmit van je form eventueel een nieuwe popup kunnen maken en deze dan als target opgeven.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Qdance
Ik heb nu inderdaad een groot scherm waarin de meldingen getoond worden.
Ga morgen proberen om dit scherm te resizen,..moet wel lukken.

Helaas kan ik de link naar de ajax tutorial niet openen. Lijkt er op dat de site niet bereikbaar is.

Bedankt voor de reacties,..heb nu weer enkele opties om uit te zoeken _/-\o_

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En volgende keer ook even het volgende eerst lezen:

* Waar hoort mijn topic?
* Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy

;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.