Toon posts:

Canon EOS 300D AF problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vande week foto's mogen maken op paaspop in Schijndel, hier heb ik wat leuke foto's gemaakt maar na de eerste dag kreeg ik alleen maar halve foto's, nu bleek dat mijn spiegel in mijn camera niet meer goed voor de sensor verdween, dit heb ik kunnen oplossen. Maar hierna werkte de AF op mijn camera niet meer. Als ik wil focussen dan gaat hij elke keer het punt voorbji waar hij eigenlijk moet stoppen, hij gaat dus van onscherp naar scherp maar dan draait hij te ver door naar weer onscherp.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kune veroorzaken of beter nog kan verhelpen?

Alvast bedankt

p.s. dit doet hij bij mijn beide lenzen, mijn 70/300 en mijn 18/55

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

denk dat je sluitermechanisme gewoon stuk is, ondanks dat je het zelf hebt weten te "fixen", maar misschien dat anderen er meer over kunnen zeggen

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Als je het niet kunt fiksen, niet naar ETB gaan, maar ga naar Rofa in Den Haag. Scheelt je geld en bak-ken met gezeik.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 11:54

YellowCube

Wait...what?

ik denk dat je bij het fixen van je spiegel, je AF systeem een tik verkocht hebt waardoor e.e.a. uit lijn is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Vind je camera dat hij wel scherp stelt? Dan lijkt de suggestie van gelekubus me heel erg aannemelijk.
Vind je camera niet dat hij scherp kan stellen....

Hmm, in beide gevallen vraag ik me af of je er zelf nog verder aan moet gaan rotzooien.

Ja, sommige mensen zullen hier vast ervaring mee hebben, we zitten tenslote op tweakers, maar die zullen dit soort vragen waarschijnlijk weer niet stellen.

Verwijderd

nomad85 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:30:
denk dat je sluitermechanisme gewoon stuk is, ondanks dat je het zelf hebt weten te "fixen", maar misschien dat anderen er meer over kunnen zeggen
Ik kan er van zeggen dat het sluitermechanisme er niks mee te maken heeft (met het focusprobleem)

Verwijderd

Topicstarter
het zelf fixen is alleen geweest dat ik zonder enige echte kracht, de spiegel terug heb laten springen waar hij hoorde. Als ik voelde dat ik iets zou forceren zou ik besloten hebben er helemaal vanaf te zien en hem gewoon naar de fotograaf brengen om die ernaar te laten kijken.

Daar ligt hij nu overigens ook, ik heb hem toch maar weggebracht aangezien ik er zelf niks voor kon vinden op internet. Toch bednakt voor het meedenken.

slotje zou nu wel mogen dus.
Pagina: 1