Ik heb een Asus K8V SE Deluxe moederbord, met daaraan een 160 GB SATA HDD. Nu heb ik netjes Windows XP SP2 geinstalleerd mbv de welbekende SATA flop. Geen probleem allemaal. Nadat de Windows installatiebestanden naar de SATA hdd gekopieerd zijn, wordt er gereboot. Ik ben gewent om dan af te wachten tot het Windows XP installatiescherm komt, dus niet op een toets drukken als hij vraagt om van de CD te booten..
Wat er gebeurt is het volgende; niets. Met een cd erin, wordt er gevraagd of ik daarvan wil booten, blijft zo staan. Zonder CD, komt er in beeld: GRUB. In de bios heb ik VIA 1st HDD ofzoiets al op first boot priority gezet, dus niet mijn normale IDE schijf die ernaast zit (leeg).
Hoe kan ik nu van de SATA schijf booten, zodat ik de Windows installatie kan beginnen?
Alvast bedank!
Wat er gebeurt is het volgende; niets. Met een cd erin, wordt er gevraagd of ik daarvan wil booten, blijft zo staan. Zonder CD, komt er in beeld: GRUB. In de bios heb ik VIA 1st HDD ofzoiets al op first boot priority gezet, dus niet mijn normale IDE schijf die ernaast zit (leeg).
Hoe kan ik nu van de SATA schijf booten, zodat ik de Windows installatie kan beginnen?
Alvast bedank!