Vervaning SATA/RAID Controller

Pagina: 1
Acties:

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:16
Ik ben momenteel een oplossing aan het zoeken voor het volgende scenario.
Een RAID/SATA controller gaat kapot en moet nodig vervangen worden. Maar er zijn alleen maar kaarten van een ander merk/type beschikbaar.

Er zijn al een paar testopstellingen gemaakt. Maar steeds als de controller vervangen wordt, reboot de computer tijdens het opstarten. Dit is dan opgelost door deze schijf op de onboard contoller aan te sluiten en de drivers te installeren. Maar dit is niet de bedoeling. Er is immers niet altijd een SATA aansluiting op het mobo.

Is er een mogelijkheid om drivers in Windows te implementeren voordat deze opstart? Bijvoorbeeld met BartPE.
Aan oplossingen van in de Windows installatie inbakken heb ik niets. Dit zijn draaiende systemen. Hardware en drivers veranderen ook op z'n tijd dus.

Alvast bedankt,

B1OO

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:54
Tja ik ken wel een workaround: met VMWare Converter het huidige systeem omzetten en de image mounten in het nieuwe systeem.

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
ik zou niet weten waarom een enkele schijf op een sata raid controller telkens zou rebooten tijdens opstarten. als je over een raid array praat ligt het anders, die zijn over het algemeen niet te verhuizen naar een andere controller. dan heb je dus gewoon een probleem :P

Verwijderd

Dit gaat over een Windows probleem, niet zo zeer een controller / RAID probleem.