Toon posts:

Laptop als desktopvervanger (Acer TravelMate 8104WLMi)

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers!

Ik zoek een laptop die m'n huidige desktop moet vervangen, want ik ben nogal wat weg van huis en dan is een laptop wel o zo handig ;) Probleem is dat ik helemaal niet thuis ben in de laptop-wereld...

Ik studeer industrieel ingenieur en gebruik dus nogal wat computerprogramma's in de zin van
- autocad
- solidworks
- jcreator
- ...

Nu kan ik volgende laptop kopen (nieuw) voor +/- 700 euro van iemand die ik ken, hij heeft hem besteld en nooit gebruikt omdat hij een laptop gekregen heeft van zijn werk.

Acer TravelMate 8104WLMi
- Pentium M760 2 GHz, 1024 Mb, 100 GB 15,4 ", DVD±RW AZERTY toetsenbord,
- 15,4" Breedbeeld monitor TFT 1680 x 1050 ( WSXGA+ )
- 1024 mb DDRII SDRAM
- 100 GB S-ATA Hardschijf.
- Video Card ATI Mobility Radeon X700 ,PCI-Express, 128 Mb
- Microfone, 5in1 card reader (SD, Memory Stick, Memory Stick PRO, MultiMediaCard,xD-Picture Card)
- Wireless LAN: 802.11a/b/g, .
- Bluetooth 2.0 EDR.
- Infraroodpoort

Ik weet dat het een Acer is, betrouwbaarheid is dus misschien niet optimaal... Maar de prijs waarvoor ik hem kan kopen is de reden waarom ik misschien toch een acer zou kopen.

Het is ook niet het nieuwste model, dus wat geeft dit qua prestaties? Kan deze laptop zich meten met de huidige core duo's en core 2 duo's?

Kan ik hier een koopje doen? Of kan ik beter een nieuwe laptop kopen met betere prestaties? Probleem is wel dat mijn budget beperkt is tot zo'n 900 à 1000 euro.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

700 euro voor een Pentium M laptop is redelijk veel. Ik ben uberhaupt altijd wantrouwend tegenover "auto's die alleen door een omaatje gebruikt zijn voor het rijden naar de bakker". Ik zou zelf er niet voor gaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd