iPod Nano 4GB wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizz107
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-11-2023
Sinds een paar weken kan ik mijn ipod nano 4GB niet meer gebruiken.

Dit is veroorzaakt toen ik met winamp wat nummers had verwijdert en vervolgens ITunes had gestart. ITunes ging vastzitten en mijn hele pc werdt traag. Ik heb de computer gereboot waarna vervolgens Windows schijfcontrole op mijn IPod werdt uitgevoerd.

Vanaf toen kreeg ik mijn IPod niet meer aan. Ik heb mijn IPod gereset waarna de IPod aanging maar vervolgens niet meer uit kreeg.

iTunes geupdate en ITunes heeft mijn IPod software geupdate naar de laatste versie, vervolgens vond ITunes mijn IPod niet meer.

Hiernaar heb ik geprobeerd de iPod software te gebruiken om hem te herstellen naar de oude software (wat overigens de eerste keren niet lukte omdat ik een melding kreeg zonder text waar ik alleen op OK kon drukken en toen sloot IPod updater af) maar naar wat verschillende pogingen met en en zonder Itunes op de computer heb ik het voor elkaar gekregen mijn Ipod te herstellen.

Nu is de IPod werkend (hij gaat aan uit, en onthoud instellingen) maar iTunes ziet gewoon de IPod niet, net als andere 3rd party software. Nu zit ik op het werk achter een andere computer. En heb ik de IPod software weer naar 1.1 hersteld met IPod updater (oorspronkelijke software). En ben ik erachter gekomen dat iTunes de Ipod in Disk mode wel ziet (eerst resetten, en dan select en play ingedrukt houden), maar hiermee kun je de ipod niet gebruiken.

Heeft iemand nog suggesties over wat ik nog kan proberen voordat ik hem naar de winkel terugbreng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als de iPod wel in iTunes herkent wordt als hij in disk mode staat, kun je proberen om 'm dan te herstellen. Mocht dat niet werken, dan kun bijvoorbeeld proberen om de iPod te formatteren en dan weer opnieuw te herstellen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizz107
De IPod nano kan alleen worden hersteld of geupdate. Ik neem aan dat bij herstellen wordt geformatteerd omdat je alle data dan kwijt bent. Ik ken geen andere manier om de IPod te formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

offtopic:
ik kon het niet laten: wordt herkend

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

1. Toggle the Hold switch on and off. (Slide it to Hold, then turn it off again.)
2. Press and hold the Menu and Center (Select) buttons simultaneously until the Apple logo appears, about 6 to 10 seconds. You may need to repeat this step.

Hiermee reset je je iPod, dit heeft geen dataloss tot gevolg, tenminste, de 4x dat ik het op mijn iPod photo heb gedaan geen data loss en daarna werkte alles weer volledig.
Bij mij was het altijd dat na de derde keer dat ik Menu en Select tegelijkertijd indrukte de boel gereset werd.

offtopic:
Prik naar een modje: er komen steeds van dit soort topics langs, de handelingen om een iPod te resetten of te restoren wanneer hij niet meer herkent wordt zijn uniform, misschien een idee om daar een faq van te bouwen?

[ Voor 29% gewijzigd door Daenney op 12-04-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizz107
Daenney schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:08:
1. Toggle the Hold switch on and off. (Slide it to Hold, then turn it off again.)
2. Press and hold the Menu and Center (Select) buttons simultaneously until the Apple logo appears, about 6 to 10 seconds. You may need to repeat this step.

Hiermee reset je je iPod, dit heeft geen dataloss tot gevolg, tenminste, de 4x dat ik het op mijn iPod photo heb gedaan geen data loss en daarna werkte alles weer volledig.
Bij mij was het altijd dat na de derde keer dat ik Menu en Select tegelijkertijd indrukte de boel gereset werd.
Dit heb ik al zon 40 keer geprobeerd: Vanuit disk mode, nadat ik hem had hersteld, nadat ik hem had geupdate. Heeft allemaal niks geholpen. Ik heb nu trouwens wel een werkende IPod, maar ik moet mijn IPod in disk mode doen voordat ik liedjes kan transferen. Vervolgens resetten om liedjes te luisteren. Dat is echt geen porem natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kijk eens tussen je processen of ipodservice ook draait, zo niet, dan moet je deze starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206350

in disk mode is je ipod gewoon te formatteren zoals een diskette, daarna kun je hem weel opnieuw de software geven via de tool van Apple, werkte bij mij toen hij hetzelfde probleem had als jij..

alleen had ik er eerst linux op gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizz107
Anoniem: 206350 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:17:
in disk mode is je ipod gewoon te formatteren zoals een diskette, daarna kun je hem weel opnieuw de software geven via de tool van Apple, werkte bij mij toen hij hetzelfde probleem had als jij..

alleen had ik er eerst linux op gezet...
Mijn IPod service staat aan. Ik heb mijn IPod nu ook geformateerd. Hellaas heeft het niet geholpen. Het gekke is dat ITunes wel wordt gestart als ik mijn IPod inprik. Maar verder ziet het geen IPod. Echt weird. Ik denk dat die maar terug moet naar de winkel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Mag ik heel even vragen met welk platform je werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Je kunt als je XP draait even kijken bij apparaatbeheer.

Je zoekt daar even op bij USB Controllers naar je iPod. Dan doe je eigenschappen en vink je bij het tab energiebeheer 'uitschakelen om energie te besparen' uit. Dit moet ook een oplossing kunnen zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 87842 op 15-04-2007 16:09 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizz107
Anoniem: 87842 schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:09:
Je kunt als je XP draait even kijken bij apparaatbeheer.

Je zoekt daar even op bij USB Controllers naar je iPod. Dan doe je eigenschappen en vink je bij het tab energiebeheer 'uitschakelen om energie te besparen' uit. Dit moet ook een oplossing kunnen zijn.
Met Windows XP.

Zodra ik thuis ben zal ik dat eens proberen. Maar ik denk niet dat het helpt. Omdat ik de IPod ook op de computers op het werk heb geprobeerd. Maar kan het altijd even proberen natuurlijk.

Ik ben er overigens mee terug geweest naar de winkel waar ik heb hem gehaalt. Ze wisten niet goed wat ermee te doen en ze zeiden als je hem zelf terugstuurd met RMA heb je hem sneller terug dan als wij het doen. :s

[ Voor 17% gewijzigd door blizz107 op 16-04-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Okee, anders kun je nogmaals even proberen selectie knop en menu knop tegelijk ingedrukt houden. óf play en menu knop. Beide resetten de iPod, maar misschien dat een van de twee het kan verhelpen. Zag dat je menu/select geprobeerd had, maar die ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizz107
Anoniem: 87842 schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:13:
Okee, anders kun je nogmaals even proberen selectie knop en menu knop tegelijk ingedrukt houden. óf play en menu knop. Beide resetten de iPod, maar misschien dat een van de twee het kan verhelpen. Zag dat je menu/select geprobeerd had, maar die ander niet.
Bedankt voor de hulp. Jammer genoeg heeft ook dit het niet opgelost. Ik heb bij mijn USB controller die de IPod in de lijst bij apparaatbeheer zet geen energiebeheer staan. Ook onder de eigenschappen niet als ik onder mijn USB apparaten kijk die zijn ingeplugt. Dit zou kunnen zijn omdat mijn IPod puur wordt herkent als een usb geheugen stick.

Ik heb het ook geprobeerd terwijl mijn IPod in disk mode staat (waarin die dus wel werkt), maar ook hier geen energiebeheer. Verder werkt de reset functie die je beschrijft niet bij mijn IPod. Menu select werkt. Maar Play select niet.
Pagina: 1