Aanschaf nieuwe (spiegelreflex) camera

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• stievus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08-2025
Goedemorgen allemaal :)

Ik ben van plan om binnen een maand of 2 een nieuwe camera aan te schaffen. Zelf heb ik al een paar jaartjes een Sony dsc-92 die naar mijn mening leuk is voor gelegenheden maar voor echt mooie foto's erg tekort doet.

Wat zoek ik?
Ik zoek een camera met:
  • Een snelle sluitertijd
  • Weinig ruis in het donker
  • Mogelijkheid om een lens erop te zetten voor grotere afstanden.
Onderwerpen die ik graag fotografeer:
  • Concerten
  • (Militaire) vliegshows
Na een beetje rond te kijken op het internet heb ik de volgende camera's in gedachte:
  • Canon EOS 350D Kit (8.0MP, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II)
De Canon EOS 350D Kit is verkrijgbaar in de Pricewatch voor prijzen tussen 544,- en 799,07 euro.
  • Canon EOS 400D Kit (10MP, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II)
De Canon EOS 400D Kit is verkrijgbaar in de Pricewatch voor prijzen tussen 689,- en 833,81 euro.
  • Nikon D70s (6MP)
De Nikon D70s is verkrijgbaar in de Pricewatch voor prijzen tussen 585,- en 679,- euro.

Omdat ik vrij weinig van dit soort camera's af weet maar heel graag spelende wijs wil leren fotograferen zonder een nieuwe camera te kopen de komende 2 jaar heb ik gekozen om toch iets verder te gaan.

Ik zoek dus een camera die niet persé makkelijk te dragen hoeft te zijn (aangezien ik niet zo heel vaak naar concert ga...) en vooral scherpe foto's maakt met bewegende voorwerpen.

Iemand die misschien advies kan geven en die ervaring heeft welke camera het beste is voor mij qua gebruikersgemak, geld en mogelijkheden?

ps. andere camera's die hierboven niet zijn weergegeven zijn natuurlijk ook een prima advies!

Everyone got an expiration date [Airwolf00.com]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:09

Garyu

WW

Kijk eens rond in [discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *deel 4*

Daar zou je wel een antwoord moeten kunnen vinden.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Je kan je vraag inderdaad beter kwijt in bovengenoemde thread :)

Bericht hierboven

Dit topic is gesloten.