Toon posts:

[Windows 2000] Add printer wizard blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem:

Ik heb een windows 2000 printserver draaien. Als ik nu op een andere windows 2000 machine een printer wil installeren en ik doe dat via de Add Printer Wizard, dan loopt deze voor een tijdje vast. (soms tot wel 1 minuut).

Ik zoek (in de wizard) de printer op naam in de Active Directory en zodra ik de printer gevonden heb, dan klik ik op OK. Op dat moment blijft de wizard ongeveer 1 minuut hangen. Na de minuut wordt de printer wel goed toegevoegd en werkt alles.

Als ik daarna nog een printer toevoeg, dan gaan dit wel in een keer goed. dwz de wizard blijft niet hangen. Als ik ongeveer een half uur tot een uur wacht en wederom een printer toevoeg via de wizard, zoals hierboven beschreven, dan loopt de wizard weer vast...

Heb de hele knowledgebase van MS al doorgespit, maar kan er niets over vinden. Iemand een idee?

Verwijderd

volgens mij gaat het niet helemaal goed op de printerserver er zit wat vertragin tussen de printer en windows 2000 ...de printer geeft langzaam andwoord of de windows 2000 is tetraag met andwoord geven

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is niet altijd. dwz... de eerste printer die ik toevoeg duurt zo lang en alle printers die ik daarna toevoeg, gaan ontzettend rap. Totdat ik ongeveer een half uurtje wacht en het daarna nog een keer probeer. Dan heb ik hetzelfde probleem weer.

Overigens... als ik de printserver benader via start->run-> \\Printserver en vervolgens dubbelklik op een printer, dan wordt deze wel direct toegevoegd. ongeacht hoelang ik wacht of waaneer ik de printer toevoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Doet hij er ook lang over als vanaf een win2k-machine start->run-> \\Printserver en dan voor "verbinding maken" kiest? Zo ja, das dan heel raar en irritant. Zo nee, dan zie ik het probleem niet, dan doe je het toch zo.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dan niet traag, maar ik wil ze toch graag via de Add Printer Wizard kunnen toevoegen.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Wij hebben ditzelfde probleem ook gehad bij een klant. Bleek dat er wat dingen niet helemaal lekker zaten in het netwerk en DNS resolving. Kwam er namelijk op neer dat hij ernom veel moeite had om zijn route te vinden naar de DC.

Hier moet je dan wel alleen wat signalen van krijgen in je Eventviewer. Daar krijg je dan ook wel meldingen over NTFRS bijvoorbeeld. Beste is om zaken zoals Netdiag en DCdiag te draaien en kijken wat hieruit komt.

Verwijderd

No offense maar het is niet echt bepaald veel extra werk ofzo. Waarom wil je dan doen via een wizard als het via een andere weg sneller gaat??

Verwijderd

Topicstarter
@WaSteil

Ik heb dcdiag en Netdiag gedraaid, maar alles lijkt in orde. Ook een nslookup naar de printserver geeft de juiste gegevens terug. Wat hebben jullie toen gedaan om het probleem te verhelpen.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:04:
@WaSteil

Ik heb dcdiag en Netdiag gedraaid, maar alles lijkt in orde. Ook een nslookup naar de printserver geeft de juiste gegevens terug. Wat hebben jullie toen gedaan om het probleem te verhelpen.
DNS problemen zijn gecorrigeerd door de complete zone opnieuw op te bouwen. Met nslookup kregen we wel de juiste resultaten, maar m.b.t. de service records was er iets mis. Het gehele _msdcs was niet in orde.
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:31:
No offense maar het is niet echt bepaald veel extra werk ofzo. Waarom wil je dan doen via een wizard als het via een andere weg sneller gaat??
Het hoort gewoon zo te werken. Doet het dit niet dan is er iets mis in je netwerk. Je hebt mogelijk een workaround, maar het is nog geen oplossing voor je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ook deze records nagekeken, maar helaas...alles staat goed. Ik heb net getest met een windows 2003 server en hierop werkt wel alles goed.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee?
Pagina: 1