Toon posts:

Verschillen office 2007 en 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 1.216 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte ict vrienden,

Ik loop stage bij een middelgroot bedrijf in de regio Breda. Hier willen ze mogelijk een overstap maken van het Microsoft pakket 2000 naar 2007. Nu moet ik de mogelijkheden en de voordelen gaan onderzoeken van het 2007 pakket ten opzichte van het 2000 pakket. Natuurlijk zijn er tientalle cursussen en boeken maar ik weet zeker dat jullie mij ook alvast wat zaken kunnen verklappen. Het zou erg tof zijn als iemand een aantal duidelijke positieve verschillen kon notereren. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

ictértje in opleiding
Sebastiaan de Bruin

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:40
Kleurtje, layout en menu stuctuur vind ik makkelijker. Maar daar zit weinig technisch aan. Verder gebruik ik het alleen voor simpele ditjes en datjes, nooit echt intensief.

Powerpoint vind ik wel een stuk beter. Je hebt veel meer opties voor plaatjes en animaties etc. En het voordeel is als je met je muis over een optie gaat, je deze direct ziet, zodat je niet steeds hoeft te klikken en dan weer terug zetten omdat het toch niet helemaal is wat je wilt.

Ik ben wel blij dat ik het heb, zonder kun je ook prima vooruit, maar t heeft echt wel iets.

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 07:43
Waarom probeer je office 2007 zelf niet uit?
http://benelux.trymicrosoftoffice.com/default.aspx
Dan weet je gelijk de verschillen die voor jou relevant zijn.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:32
Erwinvz1 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:23:
Waarom probeer je office 2007 zelf niet uit?
http://benelux.trymicrosoftoffice.com/default.aspx
Dan weet je gelijk de verschillen die voor jou relevant zijn.
Is op de site van microsoft office niet iets te vinden? Daarnaast zou je ook een mailtje naar microsoft kunnen sturen, durf 100% te wedden dat je er zeker antwoord op gaat krijgen.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-07 20:43
Nou is de vorige versie eigenlijk 2003 maar die verschilt dacht ik niet zo veel ten opzichte van 2000. Wikipedia heeft het ook over een aantal nieuwe features.
http://en.wikipedia.org/wiki/Office_2007

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie reacties ^^. Ik snap dat het verwijzen naar microsoft voor de hand ligt maar het probleem hierbij is dat het voor hun natuurlijk wel een doel is je plat te spammen met vooral positieve berichten over 2007. Dat office 2007 mooi is, is natuurlijk geweldig maar als bedrijf heb je hier vrij weinig aan. Het gaat om de functionaliteit en de verschillen met 2000 (die nu hier gebruikt wordt), vandaar dat ik 2003 hier ook niet in terug laat komen. Ik vind het in ieder geval erg tof dat jullie de moeite nemen te reageren op mijn vraagstelling! Bij voorbaat dank!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Allereerst welkom op GoT :)

Toch vrees ik dat hier een slotje aan gaat hangen. Er is echt veel te vinden over de verschillen tussen office 2000 en office 2007, maar om te bepalen wat in jullie situatie van belang is zul je echt zelf office 2007 moeten installeren en de twee pakketten vergelijken op zaken die voor jullie van belang zijn.

Het is tot slot ook voor je eigen opleiding, en dan omvat meer dan overnemen wat andere GoT'ters roepen :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.