Toon posts:

Prijs indicatie Barcelona chip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Als ik er voor gemak van uitga dat deze zomer AMD met de Barcelona chip op de markt komt, wat mag ik dan verwachten qua prijs voor de goedkoopste quad core versie hiervan? De Ghz interesseren me niet zo. Ik ben nu aan het twijfelen tussen het opbouwen van een systeem met 2x een Opteron 265 met 4Gb RAM of toch even wachten op de Barcelona release.

Als ik nu in Pricewatch kijk, dan zou een Opteron 265 (1.8GHz) boxed ongeveer 170 euro kosten. Zal een Barcelona bij release onder de 400 euro kunnen blijven?

Is allemaal bedoelt om thuis een VMware ESX server op te tuigen met 4GB aan RAM. Ik raak steeds compleet de weg kwijt wanneer ik cpu, moederbord en memory op elkaar probeer af te stemmen.... is echt een vak appart volgens mij :-)

Gabrie

Verwijderd

Je zou ook kunnen kiezen voor het socket F platform voor opteron.
Het geheugen is dan een stuk goedkoper en de overal prsaties zijn beter.
Gelijkwaardige cpu's zijn ongeveer even duur als socked 940

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:48:
Je zou ook kunnen kiezen voor het socket F platform voor opteron.
Het geheugen is dan een stuk goedkoper en de overal prsaties zijn beter.
Gelijkwaardige cpu's zijn ongeveer even duur als socked 940
Ik ging vooral voor de opties als NTP of ETP (iets met virtueel geheugen te maken) en IOMMU (iets met virtuele IO te maken). Zitten die ook op een socket F?

Gabrie

Verwijderd

Dit vindt ik jammer van je, zulke vragen op mij af te vuren :*)
Ik kan je er dan ook geen antwoorden op geven, maar als je hebt weten uit te vinden dat de socket 940 opteron dat heeft dan lukt het je ook uit te zoeken of de socket F versie het heeft.
Ik gok dan van wel trouwens daar de processor architectuur niet veranderd is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:55:
[...]

Ik ging vooral voor de opties als NTP of ETP (iets met virtueel geheugen te maken) en IOMMU (iets met virtuele IO te maken). Zitten die ook op een socket F?

Gabrie
AFAIK is NTP een software-iets (maakt dus niet uit waar het op draait zolang het OS/de software het ondersteund) en IOMMU chipset afhankelijk (zolang je een board hebt met een chipset die IOMMU ondersteund werkt het).
ETP zegt mij zo niets.