2x 2x Kingston 1024MB @ 800MHz Dual Channel

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tendency
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Momenteel heb ik 2x Kingston HyperX 1024MB @ 800MHz (in Dual Channel mode) op mijn moederbord geinstalleerd, in slot 2 en slot 4 van het moederbord. Deze werken prima, maar ik kan via via exact hetzelfde geheugen krijgen voor maar liefst 80% korting i.v.m. faillissement. Dit kan ik eigenlijk niet laten liggen maar nu is mijn vraag, heeft dit wel zin?

Moederbord: ASUS P5B Deluxe
RAM: 2x Kingston 1024MB @ 800MHz (Dual Channel, slot 2 en slot 4)

Als ik er nu precies hetzelfde bijplaats (in slot 1 en slot 3) dan heb ik in totaal 4GB RAM-geheugen. Maar heb ik dan ook 2x 2GB @ 800MHz? Ik heb al verder op internet gezocht hierna, maar jammergenoeg niets gevonden.

Verwijderd

hmmm zouje het wel doen ...je bent wel van je garantie af ...

volgens mij maakt het tegen woordig niet meer uit waar je het in stopt het blijft Dual Channel
vroeger bij de eerste Mainboard was het wel zo maar goed de tijden zijn veranderd

Verwijderd

Neem in je manual puntje 2.4 door (vanaf pagina 2-13). In prinicpe zou het moeten lukken maar er zijn een paar addertjes onder het gras.

Nu als ja 80% korting krijgt zou ik het sowieso aanschaffen. :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 10:11 ]

• Tendency
Heb ik hierdoor enige prestatie winst op het gebied van gamen? Maar ook op het gebied van programma's, browsen, etc.? Hetgeen waarom ik dit eigenlijk wil doen is om Windows Vista Home Premium (64-bit) volledig te kunnen draaien. Ik meen gelezen te hebben dat de 64-bit Windows Vista pas sneller is dan Windows Vista (32-bit) bij 4GB aan RAM geheugen, of meer.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50
Ik zie geen problemen eerlijk gezegd, check voor de zekerheid de manual.

De vraag of vier GB zinvol is, is een geheel andere en ook vaak genoeg gesteld en beantwoord op dit forum :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Sja, het heeft nut indien je die 2GB nu vol krijgt. Als je daaronder blijft zul je er niets van merken, aangezien die extra 2GB dan niet gebruikt wordt.
Maar met die 80% korting zou ik het zeker doen; de 'standaardhoeveelheid' geheugen groeit bijna met het jaar, dus wellicht heb je die extra 2GB over een jaar hard nodig (voor games bijv).

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 13:45
Ik zou het doen. Zeker als het exact hetzelfde geheugen betreft. Dual Channel werkt ook met merken door elkaar als de specs van het geheugen maar gelijk is, grootte, snelheid etc. Ik zou het gewoon doen.

Emos

Verwijderd

Doen! En als je er niets aan hebt: Pech gehad, dat komt dan nog wel een keertje, toch? Verkopen kan ook altijd nog.

• Tendency
Ik heb 5 minuten geleden nog eens na-gebeld betreffende het geheugen. De Kingston chips hadden ze niet meer, omdat ze het beloofd hadden krijg ik het volgende geheugen grátis!!
Namelijk:
code:
1
2
3
4
5
6
G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit 
PC2 - 6400
CAS Latency (CL)  4 
RAS-to-CAS-Delay (tRCD)  4 
RAS-Precharge-Time (tRP)  4 
Row-Active-Time (tRAS)  12

Dit geheugen zou ook moeten werken op mijn moederbord in Dual-channel mode, right?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ja, waarom niet?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Kijk, dus als je twijfelt.... Mis je de boot :p

Als je hiervoor weer die 80% korting krijgt zeg ik weer: Doen! (maar dat ben ik ;) )

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:31
Hij krijgt ze gratis ;)

• Tendency
Ik heb € 200 aan de kant gelegd om mijn geheugen te gaan uitbreiden. Ik kreeg sinds vorige week te horen dat ik gratis geheugen kon krijgen. (Kingston in het eerste geval) Maar nu blijkt dat ik G.E.I.L. geheugen (zoals hierboven al vermeld) gratis kan krijgen. Ik heb vaker gelezen dat G.E.I.L. geheugen niet echt te vertrouwen is en behoorlijk instabiel is. Omdat ik toch al € 200 aan de kant heb gelegd kan ik beter stabiel geheugen kopen i.p.v. half werkend geheugen dat in no-time weer stuk is. (ALS het waar is over G.E.I.L. geheugen) Natuurlijk sla ik zoiets niet af, gratis geheugen! :D Maar ik wil het gewoon even zeker weten voordat ik mijn systeem om zeep help. (Was duur! :P)

Verwijderd

Bullshit, GEIL is prima geheugen. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar je bron is op dat gebied niet echt te vertouwen.
Mocht je ze toch niet willen geef ik m'n adres wel :>

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ahum? GEIL instabiel? Das juist een van de betere merken. Denk dat je nu denkt aan OCZ Gold DDR2 series (by default overclocked, heeft meer prik nodig dan de meeste borden kunnen leveren).
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:09:
Bullshit, GEIL is prima geheugen. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar je bron is op dat gebied niet echt te vertouwen.
Mocht je ze toch niet willen geef ik m'n adres wel :>
en anders wil ik het wel hebben ;)
kan je aan meer komen? :+ tegen 80% korting wil ik ook wel wat hebben :)

[ Voor 52% gewijzigd door McKaamos op 11-04-2007 11:15 ]

• Tendency
Jullie hebben gelijk. Ik heb op internet nog eens gezocht naar "reviews" van G.E.I.L. geheugen, en deze kwam vrijwel overal erg hoog (1ste of 2de) uit de test. Het geheugen wat ik bedoelde was inderdaad OCZ geheugen (dan wel overclock modules) en volgens mij ook TwinMOS geheugen. Nouwja in ieder geval harstikke bedankt voor jullie hulp.
Maar nog één klein vraagje:
Kan ik, nu dat ik 4GB aan geheugen heb, Windows Vista Home Premium (64-bit editie) volledig draaien? Met volledig draaien bedoel ik natuurlijk dat ik aardig performance increase heb. En, most important, is er eigenlijk wel verschil tegenover de 32-bit editie van Windows Vista qua performance die ik heb met 4GB geheugen?

[ Voor 15% gewijzigd door Tendency op 11-04-2007 11:17 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Meer geheugen is altijd goed. Of je performance winst hebt, is maar de vraag. Het is nogal afhankelijk van wat je met je PC doet.
Pas heb ik nog ergens gelezen dat voor Windows Vista de "sweet spot" op 3GB lag.
Dat moet het punt zijn van weinig tot niet swappen tegen betaalbare prijs. Dus 4GB zal allicht wat beter zijn maar niet echt meer in de categorie betaalbaar vallen :P

Je gaat sowieso 64bit nodig hebben om de hele 4GB te kunnen allocaten iig. Dat lukt je niet met een 32bit OS.

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 11-04-2007 11:17 ]

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 13:16
LoL, TS krijgt ze gratis,

IDD GEIL geheugen is niet te vertrouwen, ik geef je er 25 euro voor :)

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

• Tendency
McKaamos schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:17:
Of je performance winst hebt, is maar de vraag. Het is nogal afhankelijk van wat je met je PC doet.
Voornamelijk gamen en met zwaardere programma's werken. (denk aan Fireworks, DreamWeaver, Vegas 6.0, etc.)
Illidan schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:18:
LoL, TS krijgt ze gratis,

IDD GEIL geheugen is niet te vertrouwen, ik geef je er 25 euro voor :)
Wat bedoel je met TS? En nee, kben er al uit, jammer! :D:D

[ Voor 30% gewijzigd door Tendency op 11-04-2007 11:21 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Tendency schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:19:
[...]

Voornamelijk gamen en met zwaardere programma's werken. (denk aan Fireworks, DreamWeaver, Vegas 6.0, etc.)

[...]

Ah dan is 4GB altijd prettig :)
En je krijgt het gratis, dus why not? ;)

TS == TopicStarter.
Jij dus ;)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Tendency schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:19:
[...]

[...]

Dit kan je met 2GB al makkelijk doen. Dus reken maar uit hoe dat met 4GB gaat ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

-ErikE- schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:22:
[...]

Dit kan je met 2GB al makkelijk doen. Dus reken maar uit hoe dat met 4GB gaat ;)
Wel even rekening mee houden dat Vista wat meer RAM hongerig is dan XP he ;)
De default sweet spot is al 3GB ;)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
McKaamos schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:23:
[...]

Wel even rekening mee houden dat Vista wat meer RAM hongerig is dan XP he ;)
De default sweet spot is al 3GB ;)
Vista Business (getweaked zoals het hoort) loopt met zware programma`s (PS CS, dreamweaver etc) net zo lekker als XP (zo niet lekkerder) met 2GB Ram en een E6600. Kijk als je breezerstyle programma`s gaat installeren en niks insteld, kan je geen ram genoeg hebben, maar `t blijft t.net hè ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

true true ;) maar niet iedereen is even goed met tweaks en goede software ;0

Verwijderd

Ik neem het ook graag van je over _/-\o_

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 11:14

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

-ErikE- schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:52:
[...]

Vista Business (getweaked zoals het hoort) loopt met zware programma`s (PS CS, dreamweaver etc) net zo lekker als XP (zo niet lekkerder) met 2GB Ram en een E6600. Kijk als je breezerstyle programma`s gaat installeren en niks insteld, kan je geen ram genoeg hebben, maar `t blijft t.net hè ;)
Dit moet ik dus keihard tegenspreken.
Heb hier met een aantal games (heb zelf 2GB en draai Vista x64 Business) Out Of Memory errors.
Ik draai de games dan wel bijna altijd op 1280x1024 en de rest op hoog en AF op x16 en AA uit, omdat dit nog niet echt goed werkt op Vista met G80. Ik wacht dan wel zodat ik ook een nieuwe proc enzo kan kopen maar 2GB + games op high quality + Vista is niet echt wat je zegt een goede combinatie.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
ErikRedbeard schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:13:
[...]

Dit moet ik dus keihard tegenspreken.
Heb hier met een aantal games (heb zelf 2GB en draai Vista x64 Business) Out Of Memory errors.
Ik draai de games dan wel bijna altijd op 1280x1024 en de rest op hoog en AF op x16 en AA uit, omdat dit nog niet echt goed werkt op Vista met G80. Ik wacht dan wel zodat ik ook een nieuwe proc enzo kan kopen maar 2GB + games op high quality + Vista is niet echt wat je zegt een goede combinatie.
CNC3 zekers? Dat heeft nl de neiging die fout te geven, zonder aanwijsbare reden.

LinkedIn
BlackIntel

• Tendency
Thanks allemaal! ;) Wat raden jullie me verder nog aan, Windows Vista 32-bit of de 64-bit versie? En waarom? :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

64bit omdat je anders je 4GB niet volledig kan gebruiken ;)
Dat had ik trouwens ook al gezegd ;) maargoed :p

[ Voor 29% gewijzigd door McKaamos op 11-04-2007 12:34 ]

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

EvilWhiteDragon schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:20:
[...]

CNC3 zekers? Dat heeft nl de neiging die fout te geven, zonder aanwijsbare reden.
Neej CNC3 draait hier perfect.

Het zijn vooral die ontiegenlijke grote RPG's
Oblivion sluit zichzelf als hij niet genoeg geheugen meer heeft (opgelost met een mod die om de zoveel tijd me geheugen opschoont).
Gothic 3 geeft gewoon heel leuk een error report dat ik naar Jowood kan sturen over te weinig geheugen beschikbaar en sluit daarbij af.
Dark Messiah geeft gewoon keihard een Out Of Memory error en sluit daarbij af.

Verwijderd

Maar virtueel geheugen staat dan wel uit veronderstel ik.

• Tendency
McKaamos schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:32:
64bit omdat je anders je 4GB niet volledig kan gebruiken ;)
Dat had ik trouwens ook al gezegd ;) maargoed :p
Bedankt, had ik niet gelezen in ieder geval. :) Maar is het dan beter om met 4GB geheugen de page-file (virtuele geheugen) uit te zetten? :o

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Tendency schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:17:
[...]

Bedankt, had ik niet gelezen in ieder geval. :) Maar is het dan beter om met 4GB geheugen de page-file (virtuele geheugen) uit te zetten? :o
kan je doen aangezien je toch niet meer nodig zal hebben met waar jij de pc voor gebruikt. maar volgens mij heeft het weinig zin aangezien het toch niet aangsproken zal worden en je er dus geen last van hebt als het aanstaat ;)

• ErikRedbeard

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

struul schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:51:
[...]

kan je doen aangezien je toch niet meer nodig zal hebben met waar jij de pc voor gebruikt. maar volgens mij heeft het weinig zin aangezien het toch niet aangsproken zal worden en je er dus geen last van hebt als het aanstaat ;)
Windows zal altijd PageFile gebruiken als het beschikbaar is. Als je echt alles in het gewone geheugen wilt hebben zul je het moeten uitschakelen.

Ja vista ook.

• struul
vista ook?

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
Als je het geheugen nog steeds hebt en je weet nog steeds niet wat je er mee wilt en of je het wel wilt hebben dan wil ik het wel van je overnemen...

Mocht je het nu willen houden, ga dan allemaal niet zo moeilijk doen en prop het er gewoon in.. heb je je het gevoel dat je er een profijt van hebt dan haal je het er toch weer uit en geef je het alsnog weg of bewaar je het voor later !!!

:| Vaporized snapt alle commotie niet om dit hele verhaal :|

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• struul
Vaporized schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:03:
Mocht je het nu willen houden, ga dan allemaal niet zo moeilijk doen en prop het er gewoon in.. heb je je het gevoel dat je er een profijt van hebt dan haal je het er toch weer uit en geef je het alsnog weg of bewaar je het voor later !!!

:| Vaporized snapt alle commotie niet om dit hele verhaal :|
als je zn laatste 2 posts leest zie je dat ie er allang uit is ;) keus lijkt me ook snel gemaakt als je het gratis krijgt :)
Pagina: 1