Thuis maak ik gebruik van een kleine netwerk in een werkgroep. Nu stond er op 1 pc altijd een printer geinstalleerd maar omdat ik elke keer de share moest aanpassen als ik mn pc herinstalleerde besloot ik een wireless printserver aan te schaffen (had immers toch al een draadloos netwerk.
Alleen krijg ik mijn printserver neit in het bestaande netwerk gegooid. Ik heb al contact opgenomen met linksys en die zeggen:
Je moet de firmware upgrade naar 6049. alleen ik heb dus al 6050.
Nu even situatie schetsen van thuisnetwerk:
Mn thuisnetwerk wordt via een experia box verzorgt. Deze deeltdhcp uit en is ook met mac filter enzo beveiligd. Tevens wpa2.
Bij aanschaf van de wireless printserver (de wps54G van linksys) heb ik dus opgelet of het ondersteunt werd en dat werdt het. Echter kan ik het niet vinden in de linksys configuratie. En ik vermoed ook dat hier het probleem ligt.
Hetgeen ik al gedaan heb:
-Via een draadloze router van sitecom de printserver geconfigureerd naar de instellingen van de experia box. Geen resultaat
- Printserver via de experia box proberen te benaderen: Geen resultaat
- De printserver via de sitecom router een ip gegeven. Dit ip hing in de range van de experia box. Maar nog steeds niet kunnen bereiken.
- Mac in de access list gezet: geen resultaat
- op mn stage de linksys ingesteld: werkte. maar thuis weer niet.
Iemand hier toevallig enige ervaring mee?
ik kan pas vanavond weer dingen uit proberen met de printserver aangezien ik nu op stage zit.
Tevens heb ik gister het volgende uitgedacht maar nog niet getest en ik weet ook niet of dit haalbaar is.
De volgende situatie:
Stel ik hang die sitecom router als trusted in mn netwerk van de experia box. dus dat die met de experiabox kan communiceren.
op de sitecom voer ik verder geen beveiliging in. Nu laat ik de WPS54G daarmee verbinden en dan door middel van routing ofzo (moet ik nog even over nadenken) wil ik ervoor zorgen dat ik toch kan printen.
Linksys zelf heb ik ook al benaderd zonder resultaat.
Op de wps54g staat de firmare versie 6050.
Pc`s maken gebruik van Xp Pro
Alleen krijg ik mijn printserver neit in het bestaande netwerk gegooid. Ik heb al contact opgenomen met linksys en die zeggen:
Je moet de firmware upgrade naar 6049. alleen ik heb dus al 6050.
Nu even situatie schetsen van thuisnetwerk:
Mn thuisnetwerk wordt via een experia box verzorgt. Deze deeltdhcp uit en is ook met mac filter enzo beveiligd. Tevens wpa2.
Bij aanschaf van de wireless printserver (de wps54G van linksys) heb ik dus opgelet of het ondersteunt werd en dat werdt het. Echter kan ik het niet vinden in de linksys configuratie. En ik vermoed ook dat hier het probleem ligt.
Hetgeen ik al gedaan heb:
-Via een draadloze router van sitecom de printserver geconfigureerd naar de instellingen van de experia box. Geen resultaat
- Printserver via de experia box proberen te benaderen: Geen resultaat
- De printserver via de sitecom router een ip gegeven. Dit ip hing in de range van de experia box. Maar nog steeds niet kunnen bereiken.
- Mac in de access list gezet: geen resultaat
- op mn stage de linksys ingesteld: werkte. maar thuis weer niet.
Iemand hier toevallig enige ervaring mee?
ik kan pas vanavond weer dingen uit proberen met de printserver aangezien ik nu op stage zit.
Tevens heb ik gister het volgende uitgedacht maar nog niet getest en ik weet ook niet of dit haalbaar is.
De volgende situatie:
Stel ik hang die sitecom router als trusted in mn netwerk van de experia box. dus dat die met de experiabox kan communiceren.
op de sitecom voer ik verder geen beveiliging in. Nu laat ik de WPS54G daarmee verbinden en dan door middel van routing ofzo (moet ik nog even over nadenken) wil ik ervoor zorgen dat ik toch kan printen.
Linksys zelf heb ik ook al benaderd zonder resultaat.
Op de wps54g staat de firmare versie 6050.
Pc`s maken gebruik van Xp Pro