Toon posts:

Usb 1.0 of Usb 2.0 achterhalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen! :)

Ik heb een vraag.. Hoe kan je achterhalen of een pc usb 1.0 of 2.0 heeft.

Bv een pc heeft 2 usb poorten, zijn die dan allebei 1.0/2.0 of kan er 1tje 1.0 en de andere 2.0 zijn?

Alvast bedankt :)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
kijken in je apparaatbeheer of je onder usb een device ziet die PCI naar USB Enhanced host-controller heet (of iets dergelijks). Als die er tussen staat heb je USB 2 (dan weet je alleen nog niet welke poorten USB 2 zijn). Staat die er niet tussen, dan heb je waarschijnlijk USB1.1

Makkelijkste manier is natuurlijk om even de manual van het moederbord te raadplegen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Er staat 1x enchaced bij van de 5? ( 5 tog???? )

foto: http://img300.imageshack.us/my.php?image=usbcc0.jpg

Heb ik dan 1x 2.0 usb en 4x 1.1 usb?

Ik vraag het omdat ik zo moet stage lopen en dan image moet maken van de pc's. Maar met usb 1.1 duurt het 90 minuten en met 2.0 maar 10 min. Dan schrijf ik voormezelf op welke pc 1.1 usb hebben want dan sla ik die over want ik kan niet de gebruiker zo lang van ze werk houden.. :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er staat er toch duidelijk USB2 bij. Die anderen heten allemaal USB, dus dat zullen wel USB1.1 controllers zijn. Jij hebt trouwens niet de PCI naar USB Enhanced Host Controller, die Mishmash bedoeld.

[ Voor 67% gewijzigd door Room42 op 11-04-2007 09:02 ]

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:19:
Er staat er toch duidelijk USB2 bij. Die anderen heten allemaal USB, dus dat zullen wel USB1.1 controllers zijn. Jij hebt trouwens niet de PCI naar USB Enhanced Host Controller, die Mishmash bedoeld.
oei geen idee.. Ik heb in het boekje van het moederbord gekeken en daar stond dar ik 8x 2.0 usb had.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat zal dan ongetwijfeld kloppen :) Via Google zie ik ook dat de 82801FB een 2.0 controller chip is.

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk moet je dan in de bios de usb poorten op usb2 zetten.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal, kan close :)

Bij apparaat beheer kijk ik wel of er ecnached ofzo bij staat :) Of usb2 :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:59
Room42 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:19:
Er staat er toch duidelijk USB2 bij. Die anderen heten allemaal USB, dus dat zullen wel USB1.1 controllers zijn. Jij hebt trouwens niet de PCI naar USB Enhanced Host Controller, die Mishmash bedoeldt.
:P

En ja, die andere 4 zijn USB 1.1.

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 11-04-2007 21:31 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:43

Theo

moederbord

Je kan ook testen of het usb 1 of 2 is. Usb 1 heeft namelelijk een bandbreedte van 12 Mbit (1.5 Mbyte) terwijl usb 2 een bandbreedte heeft van 480 Mbit (60 MByte). .
Als je dus een usb stick, mp3 speler of externe HD heb en je kan deze sneller lezen dan 1.5 MB/s dan heb je usb 2.0. Dit uitlezen kun je gewoon doen met een programma als HDtune of HDtach.

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1