Budget Volspectrum daglichtlampen is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Voor microstock en product fotografie is veel licht meestal een vereiste. Ik ben gek op rommelmarkten en afdingen dus ik vring me altijd in de meest moeilijke bochten om zo goedkoop mogenlijk aan geschikt materiaal te komen.

Ik zit bij shutterstock en dat is toch best leuk. Lekker creatief bezig zijn en ook nog wat verdienen.

Ik heb nu een ministudio gemaakt van een houten frame bespannen met witte vuilniszakken (wibra) en 3x 13w spaarlampen. In de meeste gevallen geen probleem maar soms heb ik er fotos tussen zitten die teveel bewerking nodig hebben. Vooral voor glazen onderwerpen is dat een probleem. Meer licht zou een uitkomst zijn. Nu vondt ik op marktplaats Volspectrum daglichtlamp E27 / 6400K / 30 watt Zou dit wat zijn? 3x voor 20,- . Hij verkoop geloof ik oop 50watt daglichtlampen voor 30 euro per stuk ofzo. Klinkt toch intressant? Iemand ervaring?

Pentax k10d - Blog - Flickr

Verwijderd

Frank|A schreef op woensdag 11 april 2007 @ 01:14:

Ik zit bij shutterstock en dat is toch best leuk. Lekker creatief bezig zijn en ook nog wat verdienen.
Even inhaken op je portfolio. Het valt mij op dat je het zelf vaak over een "aardig beeld" hebt als omschrijving. Ik zou mijn eigen fotowerk niet omschrijven als "aardig". Of je kiest voor "mooi" of je spreekt geen waardeoordeel uit. Nu doe je de foto teniet door je eigen commentaar.

Ik heb overigens geen commentaar op je vraag. Sorry.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Wel, ligt een beetje aan je camera natuurlijk. Als die lampen echt 6400k leveren zou het een eitje moeten zijn om je WB op af te stemmen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:51:
[...]

Even inhaken op je portfolio. Het valt mij op dat je het zelf vaak over een "aardig beeld" hebt als omschrijving. Ik zou mijn eigen fotowerk niet omschrijven als "aardig". Of je kiest voor "mooi" of je spreekt geen waardeoordeel uit. Nu doe je de foto teniet door je eigen commentaar.

Ik heb overigens geen commentaar op je vraag. Sorry.
Komt door de vertaling. Ik typ alles in het engels in en dan wordt het automatisch naar o.a. nederlands omgezet. Lekker handig. "A nice picture" word dan "een aardige foto". Dus niet mijn fout :D

Pentax k10d - Blog - Flickr

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:09

Garyu

WW

Frank|A schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:25:
[...]

Komt door de vertaling. Ik typ alles in het engels in en dan wordt het automatisch naar o.a. nederlands omgezet. Lekker handig. "A nice picture" word dan "een aardige foto". Dus niet mijn fout :D
Ik zat het net in het Duits te lezen.. vond het al vreemd dat je een Duitse vertaling bij al je foto's deed die echt te rampzalig was ;). Maar goed, blijkt dat je kan kiezen.. Het wordt dan "nett" trouwens ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik las dit vandaag hier:
I decided to drop the cash on some new "full spectrum" incandescents, utilizing neodymium (coated?) glass. I got 10 "Full Spectrum" bulbs (150W/R40/rated 1600 Lumens) and 10 standard bulbs (120W/R40/rated 1600 Lumens) and used a studio strobe as my baseline for color rendering. I wanted to see if these "full spectrum" bulbs were better than standard bulbs at rendering color properly.

What I discovered is that, essentially, with an accurately-set custom white balance, the "Full Spectrum" bulbs are not noticably better at rendering accurate color than the more modestly priced standard bulbs. At the same time, both of these incandescents fall far short of a strobe for most of the visible spectrum, which comes as no surprise.
Het lijkt dus dat full-spectrum lampen niet echt een voordeel bieden.
Pagina: 1