Boot from USB Stick in VMWare / Virtual PC

Pagina: 1
Acties:
  • 2.834 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-01 00:48
Ik heb hier een 256MB USB Stick (Kingston DataTraveler II Plus) waarop ik SLAX (Kill Bill) Linux wil zetten. Nu zit er in de package een file: make_disk.bat en dat heb ik gebruikt om te installeren. Maar tijdens het rebooten van mijn PC werkte het niet. Er kwam wel een optie om van USB te booten, maar daarna bleef het scherm zwart.

Nu wil ik wel een beetje verder experimenteren, maar heb geen zin om steeds de PC te moeten herstarten. Daarom wil ik graag aan de slag met een virtuele machine. Alleen VMWare Workstation en Virtual PC lijken beiden niet de optie te hebben om van USB stick te booten.

Kan iemand vertellen wat ik het beste kan gebruiken om dit te testen?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Even googlen levert dit op. Volgens de 1 niet, de ander zegt het in VMware werkend te hebben. Gewoon even proberen dus lijkt me :)

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-01 00:48
JanDM schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:51:
Even googlen levert dit op. Volgens de 1 niet, de ander zegt het in VMware werkend te hebben. Gewoon even proberen dus lijkt me :)
Op die pagina lees ik:
On VMware Workstation I have added to the guest virtual machine additional disk mapped to physical disk. Then The Guest is able to see and boot from USB disk/pendrive as from the hard-disk.
Dit heb ik volgens mij geprobeerd en kon alleen maar IDE of SCSI devices selecteren. Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien. Ik ga het vanavond opnieuw proberen.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Birdy1982
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-12-2021
Een ander forum-topic over dit onderwerp:
http://www.911cd.net/foru....php?showtopic=16503&st=0

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-01 18:09

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik kan met VMX Builder ook USB drives als floppy drive gebruiken. Kijk daar eens naar.

Hee, als dit topic toch gekicked wordt, kan ik meteen een mogelijk antwoord geven ;)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs