[Java] File archive bit lezen/zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 21:02
Na vergeefs gegoogle en hier gezocht te hebben, diverse java.io en java.nio classes en een paar (FileSystem/FileSystemView) bekeken te hebben, een duffe vraag:

Hoe kan ik in Java de file archive bit (en evt. andere attributes) bekijken en wijzigen?

Normaal ben ik niet zo van dit soort simpele vragen, maar google werkt me tegen omdat ik niet de goede termen kan vinden, krijg teveel andere rommel.

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Uitleg van Sun

De belangrijkste attributen vind je dus in File-object. Archive staat er niet tussen. Die kan je dus OS-afhankelijk doen met een aanroep naar attrib (als je Windows hebt).

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:39
Aangezien het archive bit niet bestaat in bijvoorbeeld het ext3 filesysteem is het niet echt OS-onafhankelijk en kun je die dus nooit direct aanspreken via Java. Ik zou eerder kijken naar de lastModified() functie van File en die gebruiken.

• Standeman
  • Laatst online: 10:56

Standeman

Prutser 1e klasse

Aangezien je toch windows specifiek bezig bent, zou ik idd gewoon attrib aftrappen en kijken wat je terug krijgt. Zoiets ofzo

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
      String line;
      Process p = Runtime.getRuntime().exec("attrib.exe C:\\file.ext");
      BufferedReader input = new BufferedReader (
            new InputStreamReader(p.getInputStream()));
      while ((line = input.readLine()) != null) {
        System.out.println(line); // Do something
      }
      input.close();

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 21:02
Hmm, punt is duidelijk. Dan is het mijn gebrek aan kennis van andere filesystems. Algemene vraag dan: hoe werkt een incrementele backup op niet windows systemen? Op last modified date?

• Marcj
  • Laatst online: 11:39
DaCoTa schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:27:
Hmm, punt is duidelijk. Dan is het mijn gebrek aan kennis van andere filesystems. Algemene vraag dan: hoe werkt een incrementele backup op niet windows systemen? Op last modified date?
Het backupsysteem wat ik zelf gebruik kijkt ook naar last modified date (en dat terwijl die is gemaakt voor Windows).
Pagina: 1