Toon posts:

Citrix Cisco en Voipe,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik beheer een netwerk heel veel Cisco router en switches draaien,

Wij hebben ziens vorige week op onze netwerk Citrix servers en clients draaien. Wij hebben twee gescheiden netwerken (alleen voor de gebruikers) op twee locaties draaien. Op de locatie BD01 draait Citrix servers en BD01 heeft een VLAN nummer 19.
Op de locatie JD01 draait lokaal niets, wij hebben tussen deze locaties BD01 en JD01 1 gig glaslijn liggen. Locatie JD01 heeft voor data vlan 9 en voor voipe vlan 10, beide netwerken draaien een DHCP server. Als iemand via Citrix op JD01 inlogt, werkt in princiepen virtuel op BD01 domain (terminal sessie) .
Zodra iemand op Citrix ingelogd is, op het netwerk JD01, kunnen beheerders niet meer vanuit hun pc’s ander gekoppelde netwerken beheren, Zij moeten twee netwerk kaart op hun pc’s geïnstalleerd hebben anders kunnen onze beheerders met een NIC niet ander netwerken beheren.

Mijn vragen zijn:

Is het mogelijk beide locatiebeheerders met een netwerk kart meerdere vlans van hun netwerk benaderen?

Hoe kan ik vanuit Citrix omgeving andre locaties servers en switches benaderen?

Als mijn beheer pc op VLAN 9 gekoppeld is hoe kan ik vlan 19 beheren?

Graag reactie.

Deniz

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23
Gebruik maken van InterVLAN Routing?

Cisco: Configuring InterVLAN Routing

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Verwijderd

de beheerders pc in het management vlan zetten en dan moet je toegang hebben tot alle vlans.