Dummy geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Eerst even een korte inleiding:
Ik speel Shoutcast streams af met mijn Nintendo DS. Omdat de huidig beschikbare homebrew niet goed overweg kan met AAC Plus streams, stream ik een bepaalde online radiostation opnieuw uit in MP3 formaat over het netwerk in huis. (met behulp van Winamp, Shoutcast plugin en Shoutcast DNAS Server)

Nu wil ik bovenstaande situatie installeren op mijn "servertje" die 24/7 aanstaat, maar het probleem is dat daarop al een toepassing (VOIP gateway om te communiceren met PMR walkie talkies) draait die de geluidkaart helemaal voor zichzelf nodig heeft. Wanneer ik die toepassing start wanneer een andere toepassing van de geluidskaart gebruikt maakt, krijg ik een foutmelding. Dus met alleen het geluid muten in Winamp kom ik er niet.

Wanneer ik de Waveout plugin van Winamp verwijder, kan ik ook niet meer streamen.

De Waveout plugin van Winamp is wel te configureren, er is onder andere een Device in te stellen, standaard staat deze op Microsoft-geluidstoewijzing, de overgebleven optie is de geluidskaart in het systeem.

Nu is mijn vraag, kan er een soort van dummy geluidskaart toegevoegd worden? Die kan ik dan als output in Winamp kan gebruiken.

Wellicht zijn er ook nog andere oplossingen?

Het besturingssysteem waar alles op moet gaan draaien is Windows 2000 Pro.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik krijg bij google met termen als "windows virtual audio device" aardig wat resultaten die volgens mij in de juiste richting moeten wijzen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Kan je niet het onboard geluid gebruiken, en het pci kaartje voor de andere app (of er 1 bij kopen als je al onboard gebruik).

• F4T4L_3RR0R
Ik ga even zoeken op die termen.

Nee helaas, er zit alleen maar onboard sound op het thuisservertje. Er is geen enkel PCI slot aanwezig: het is een HP e-PC 40, wellicht zegt je dat wat.

[ Voor 11% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 10-04-2007 23:46 ]

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-03 19:29
externe (usb/firewire) soundcard?

pricewatch: Conceptronic Sound Adapter CSOUNDU (USB 2.0)

ha 11 euro ...

hmm ja ik zie nu dat je gewoon winamp wil starten zonder wave out en dan toch streamen, maar ja 10 euro is niet veel en het zal wel werken toch :) .

[ Voor 88% gewijzigd door EnderQ op 10-04-2007 23:55 ]

• F4T4L_3RR0R
EnderQ schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:49:
externe (usb/firewire) soundcard?
Dat zal zeker werken, maar er hoeft geen audio uit te komen, ik wil alleen wat over het netwerk streamen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:50:
[...]

Dat zal zeker werken, maar er hoeft geen audio uit te komen, ik wil alleen wat over het netwerk streamen.
geen speakers er aan doen? ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Waarom geld uitgeven wanneer er gratis software-toepassingen beschikbaar zijn? ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• F4T4L_3RR0R
Met de zoektermen virtual vond ik al veel meer dan met dummy...

Resultaat: ik heb dé oplossing gevonden:

Nullsoft Null Output Plugin v1.11
Basically, Null Output is mainly used by Shoutcast broadcasters on pc's where there's no soundcard, ie. Null Output makes Winamp think there's a soundcard present when there isn't one.
Na installatie kan de Waveout plugin gewoon weggegooid worden.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

[ Voor 6% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 11-04-2007 00:23 ]

Pagina: 1