Skype pro, maar toch betalen per minuut?

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik heb sinds kort gebruik gemaakt van de introductieaanbieding van Skype:

Skype Pro
Het all-in-one Skypepakket
Vijf maanden voor €10¹
Betaal niets per minuut naar nationale vaste nummers²
Gratis Skype Voicemail
Kortingen op Skypeln-nummers
€5 Skypetegoed

belangrijkste reden:

niks betalen voor bellen naar vaste nummers (uitzondering van starttarief)

Nu heb ik me een tijdje geleden aangemeld en als ik inlog op skype zie ik daadwerkelijk dat ik skype pro heb (ik maak nu gebruik van gratis voicemail etc)

Maar... toen ik net met een vriend aan bellen was op zijn huistelefoon (wel UPC telefonie: 0320-841***)

Ging mijn tegoed naar beneden (starttarief van 4 cent uiteraard) maar hij ging daarna verder naar beneden!! elke minuut eigenlijk met één cent.

Dit vond ik best nep omdat ik Skype Pro heb genomen zodat ik niks per minuut hoefde te betalen.

Is dat express een naaistreek door skype? (kleine lettertjes gemist?) of per ongeluk? wat moet ik dan doen? Is er een nederlandse helpdesk (liefst telefonisch) die ik kan bereiken?

Weet iemand hoe dit kan of heeft het zelfde probleem?

vanpeltje

• ixten
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Heey een mede lelystedeling!? :+

Anyways wat ik ook aan het nummer zie dat het niet een gewoon standaard telefoon nummer is. Het kan zijn dat dit dus daarom niet als huistelefoon geregisteerd word. Zo zijn de VoIP telefoonnummers (087-*******) die ook normaal geregisteerd staan als huistelefoon nummers uitgezonrderd door telefoonmaatschappijen voor normale kosten. Misschien dat skype ook wel zo'n actie heeft met deze chello telefoonnummers. Of misschien zit er een fout in hun systeem waardoor deze chello telefoonnummers niet als huisnummers herkent worden.

Weet iemand wat voor telefoon nummer dit precies is?

Verwijderd

Hey,

Als je 'skype pro' in Google intypt en op enter drukt kun je in de eerste twee hits zien dat Skype Pro nog niet beschikbaar is in Nederland. De derde hit geeft aan dat Skype Pro binnenkort in Nederland wordt geintroduceerd. Waarschijnlijk moet je nog even wachten voordat je gratis kan bellen naar vaste nummers.

En voor Ixten: een 087 nummer is een persoonlijk nummer dat niet aan een geografische locatie gebonden is. Dit nummer biedt mogelijkheden voor mensen die bereikbaar willen blijven, ook als ze in het buitenland zijn.

• vanpeltje
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:48:
Hey,

Als je 'skype pro' in Google intypt en op enter drukt kun je in de eerste twee hits zien dat Skype Pro nog niet beschikbaar is in Nederland. De derde hit geeft aan dat Skype Pro binnenkort in Nederland wordt geintroduceerd. Waarschijnlijk moet je nog even wachten voordat je gratis kan bellen naar vaste nummers.

En voor Ixten: een 087 nummer is een persoonlijk nummer dat niet aan een geografische locatie gebonden is. Dit nummer biedt mogelijkheden voor mensen die bereikbaar willen blijven, ook als ze in het buitenland zijn.
Skype Pro is momenteel alleen beschikbaar in België, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Spanje en Zweden.

Waar kan ik klagen? in het Nederlands :)

[ Voor 17% gewijzigd door vanpeltje op 11-04-2007 22:35 ]

vanpeltje

• ixten
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Ja dat weet ik maar ik geef als voorbeeld dat voor sommige bepaalde nummers andere regeling geld. Dit word vaak ergens in je overeenkosmt gepropt.

Waarom stuur je eigenlijk niet gewoon een mail naar de helpdesk? (in het engels dan)
Of je vraagt in de mail naar telefoon nummer van nederlandse helpdesk etc.

• vanpeltje
heb ik gedaan, maar krijg geen alsmaar geen antwoord dus ik probeer het zo..

vanpeltje

• vanpeltje
ik heb de oplossing gevonden:

Als je vanaf het buitenland bel naar een nederlands nummer betaal ik per minuut (ook al heb ik skype pro) Ik zat namelijk in Belgie en belde naar een nederlands nummer...later zat ik in Nederland en belde ik naar een nederlands nummer en dat was gratis.

citeer: ' Betaal niets per minuut naar nationale vaste nummers²

Skype weet gewoon waar ik zit (ipadres registratie per land?) en weet dan of ik nationaal of internationaal bel)

ach...:S

vanpeltje

Verwijderd

je pc remote bestuurbaar maken, kan je overal gratis bellen ;)
Pagina: 1