Toon posts:

[PHP] een Contact/formulier/enquete script

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik ben nog nieuw hier en had direct 'n vraagje. ik ben namelijk nu bezig met een website, waar ik een formulier voor probeer te maken. Ik heb niet zo veel PHP kennis maar probeer toch nog wat te vinden en wat te maken. ik heb namelijk een pagina nodig, waar er een soort informatie bron bijeen wordt gebracht van iemand, die zich wil "registreren".

naam
achternaam
tel nr.
bankrekening nr.

enz.

al deze gegevens die er ingevuld wordt, moet worden verstuurd naar een e-mailadres, om zo alles na te kunnen checken.

ik heb heel wat scripts doorzocht maar het lukt me toch niet om ze zo te bewerken dat er toch iets mooi's uit komt.

nu is m'n vraag of iemand mij hiermee kan helpen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nee, helaas. Dat is niet de bedoeling van PRGWEB. Hier in PRGWEB hebben we het over zélf programmeren, en jouw topic is (in essentie) een scriptrequest. Iets wat we hier nadrukkelijk niet willen hebben.

Er zijn voldoende tutorials op Google te vinden en als je even rondzoekt dan moet je er prima uit kunnen komen. Uiteraard ben je hier van harte welkom met concrete vragen, maar deze vlieger gaat niet op.

edit:

Daarnaast hoort dit topic in PRG en niet in WEB :X (Zie Waar hoort mijn topic?)
En nou kan ik 'm nog niet dicht doen ook :'( :+

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 10-04-2007 22:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:22

orf

Kijk eens of het met Formhandler lukt

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 14:33
Nouja, je kan gewoon elke simpele code gebruikers die als submit formulier wordt gebruikt. Ipv van opslaan gebruik je gewoon mail() om dit te versturen. Eigenlijk best wel makkelijk.
Gewoon dus ombouwen naar mail() en je bent klaar :)
zie ook: www.php.net/mail :)

Verwijderd

Topicstarter
Myn vraag is niet of iemand m kan maken of dit dit kan doen, ik heb heel weinig kennis met php, dus heb ik een probleem. oke de naam, dan subject en dan tekst wat je wil versturen als mail. maar wat ik in m'n gedachte is dat als je een formulier invult, bijv;

Naam: ....
....
....
....

zo wordt opgesomd op mijn mail ik ontvang, maar heb geen enig idee hoe ik dat zou moeten oplossen..

Verwijderd

Zoiets krijg je dus ook naar je mailadres gemaild als iemand een formulier invult.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat als je nou es begon met op je favo-zoekmachine te zoeken naar mail + form? (er wordt op dit forum enig bewijs van inzet en soms ook wel wat voorkennis vereist, zie ook FAQ etc...)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een contactscript waar je je naam achternaam je mail en je bericht kunt plaatsen, als ik nu meerdere functies bij voeg zodat ik meer informatie kan verzamelen over die gene die wilt 'registreren', moet ik dan veel aan mijn script die ik nu heb veranderen? of ja, waar moeten de veranderingen zich plaatsvinden ?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 11:30
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:48:
Hallo mensen,

ik ben nog nieuw hier en had direct 'n vraagje. ik ben namelijk nu bezig met een website, waar ik een formulier voor probeer te maken. Ik heb niet zo veel PHP kennis maar probeer toch nog wat te vinden en wat te maken. ik heb namelijk een pagina nodig, waar er een soort informatie bron bijeen wordt gebracht van iemand, die zich wil "registreren".

naam
achternaam
tel nr.
bankrekening nr.

enz.

al deze gegevens die er ingevuld wordt, moet worden verstuurd naar een e-mailadres, om zo alles na te kunnen checken.

ik heb heel wat scripts doorzocht maar het lukt me toch niet om ze zo te bewerken dat er toch iets mooi's uit komt.

nu is m'n vraag of iemand mij hiermee kan helpen?
En toch is het beter om het zelf te maken....

Download de PHP chm file eens, daar kan je ontzettend veel uit halen. Ik heb het mezelf ook aangeleerd en dan kan iedereen het... ;)

Hint: het commando mail

Verwijderd

Topicstarter
toch bedankt maar die pagina's in dat bestand worden bij mij niet weergegeven..

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Tja, het is echt de bedoeling dat je zelf meer moeite doet alvorens je een vraag stelt. We kunnen je hier niet alle scripts voorkauwen. Daarbij horen php vragen in Programming
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.