Toon posts:

Vista MCE geen DTS geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows vista draaien, met Powerdvd 7.0 MAX geinstaleerd,
onder Vista zelf, als ik met Powerdvd een dvd afspeel dan heb ik DTS geluid, maar met het afspelen van dezelfde dvd onder Vista MCE niet.

is het mogelijk dat Powerdvd niet de default player voor dvd`s is onder MCE ( onder Vista zelf wel, dit heb ik ingesteld), zoja, kan ik dit aanpassen, of een andere manier verzinnen om toch DTS geluid onder MCE te krijgen ?

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Kan zijn dat je niet de "juiste" mpeg2 decoder heb geselecteerd. Voor Windows MCE 2005 was hier een tooltje voor. (ah zie net ook voor Vista:

Decoder check util voor Vista
http://mediacenterexpert....h/label/Decoder%20Utility
Daar kan je er alles over lezen en downloaden. Suc6 hoop dat het werkt.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, The Otherside,

als ik met het Decoder-Util de PowerDvD decoder kies, dan speelt VMce wel DTS geluid af, maar heb het niet uit alle speakers.

heb de sound-setup van VMce nog eens gedaan en voor 5.1 gekozen, ik krijg dan tijdens de Test geen geluid uit al mijn speakers, doe ik de Setup met de standaard decoder van VMce dan wel.

Onder vista zelf heb ik met PowerDvD (DTS) gewoon geluid uit alle speakers,

zo....., next prob. |:(

• cjvs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. .mkv bestanden met DTS audio wilde niet over SPDIF afspelen of audio stotterde bij gebruik van SPDIF uitgang.

Ondanks dat ik geen voorstander ben van codec packs moet ik zeggen dat het met het "CCCP Combined Community Codec Pack Vista" binnen no-time opgelost was.

Met de media player classic heb ik tot nu toe alles zonder problemen kunnen afspelen, ook binnen vista MCE