Toon posts:

Triplview op XFX 8800GTS?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Had even een vraagje, welke misschien al ooit ergens anders is beantwoord, maar ik kan het nergens vinden.
Het volgende, ik heb 2 TFT monitoren met DVi en een analoge televisie met S-Video. Wil deze alle 3 op mijn grafische kaart, XFX Gefore 8800 GTS aansluiten. Zodat ik op de televise een film kan laten afspelen, en de 2 monitoren, gewoon opmdat het prettig werkt met 2 monitoren. De kaart heeft 2 DVi uitgangen en een S-Video uitgang.
Het NVidia control panel, van 100.65 (windows Vista) laat me echter maar kiezen tussen maximaal 2 monitoren. Zijn er toch tools om alle 3 de monitoren gelijktijdig te kunnen gebruiken, niet als clone, maar als 3 afzonderlijk in te stellen schermen?

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-07 19:59

Bravo

Second Best

Heel kort, nee dit is niet mogelijk
Dit is trouwens ook te vinden in dit topic SVIDEO -> Component -> Vga op 8800 GTX, wat doet DVI-2?.
Dit heeft te maken met het maar aanwezig zijn van twee RAMDAC's, waardoor er maar twee verschillende beelden gegenereerd kunnen worden, je blijft dus altijd met een klone zitten als je het met deze videokaart wilt proberen.
Een mogelijkheid om hieromheen te komen is het aanschaffen van een andere videokaart die wel TripleHead ondersteunt van bijvoorbeeld Matrox of het aanschaffen van een tweede PCI-videokaart die je voor je tv gebruikt

🚗 Ioniq 6 LR Lounge 20" 🔌⚡ Elli Pro gestuurd door evcc
🔋 Victron 6k5 + 16kWh | ☀️ 2700Wp SSW 30° @ SE2200 | ☀️ 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
📷 Canon 6D | 🔭 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 💥 2x 430EX II | 🎛️ Sirui T005 + C10

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je duidelijke antwoord. Als ik dus een 2de grafiese kaart aansluit voor S-Video dan zou het wel mogelijk zijn? Alleen, ik heb een MSI K8N platinum mobo geloof ik, met daarop 1 PCI-E 16x (dus geen SLI mobo) slot en voor de rest gewone pci-sleuven geloof ik. Dus wat voor een 2de grafiese kaart zou ik kunnen gebruiken, of evt. een tv-kaart met S-Video uitgang?

Verwijderd

Een simpele PCI-kaart moet al voldoende zijn. Je wil enkel even kijken wel resoluties deze kaart aankan en welke aansluitingen erop zitten. Neem bijv. een Radeon 9250 oid.