Toon posts:

chello extreme (extreme traag)

Pagina: 1
Acties:
  • 655 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn chello extreme pakket geinstalleerd, maar het gaat veeeeel trager dan het zou moeten gaan. Volgens speedtest een download snelheid van 200kb/s..

Dit is zowel direct vanaf het modem als door een router.
Het is ook op een andere pc gemeten, ook zeer traag.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan??

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:50
Dat zou toch absoluut niet moeten kunnen. Heb je al eens iets van een Microsoft server gedownload, die zijn in mijn ervaring erg snel.

Verwijderd

heb je het al met iets anders dan speedtest gemeten?
speedtest is namelijk niet de meest nauwkeurige meting die je kunt doen, omdat de bestanden waarmee getest wordt te klein zijn om daadwerkelijk iets te kunnen zeggen (van horen zeggen hor O-) )
ga bijvoorbeeld even op zoek naar testbestandjes van 100 mb die hier en daar rondzwerven, heten vaak test.bin bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
net geprobeerd ook niet boven de 200kb/s

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Gechecked of er geen storingen zijn :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Werk je niet met een heel brakke kabel? Dat wil de snelheid ook nog wel eens flink beinvloeden. Maar goed, zelfs dan is slechts 25kB/s erg weinig.

Verwijderd

Topicstarter
De kabel is pas aangelegd dus lijkt me wel prima.. ook geen storingen op de tv ofzo.

• Burt Midnight
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
Heb ik ook gehad, 4,23 kb. Binnenmonteur erbij , binnenkastje doorgemeten:
"moet een fout in de hoofdkast zijn" zei hij.
Buitenmonteur erbij, grote doormeetwagen, beetje gesteld en toen moest het goed zijn.
De buitenmonteur keek vreemd op en had dat nog nooit meegemaakt.
Contact met Chello technische dienst. Na een kwartier de goede en wat bleek:
het ( weet het niet meer precies ) imac adres was nog niet ingesteld. ( of vrijgegeven ? )

Twee dagen later, moest weer door een andere monteur gebeuren natuurlijk :

20.126 kb te meten met de cistron bandbreedtetest

http://speedtest.cistron.nl/

Verwijderd

Vaak moet een modem zich nog even intrainen. Je kan de helpdesk even bellen en een lijnmeting laten doen. Ook kan je even rechtstreeks een speedtest doen van de Chello site en een 50MB file downloaden.

Speedtest geeft niet altijd even goeie resultaten weer, probeer ook eens wat andere testsite's, zoals die op Chelloo underground. Ook kan je even proberen een nachtje e modem uit te zetten zodat je een nieuw ip adres krijgt en een andere DNS server, wil ook nog wel eens helpen :)

Verwijderd

Burt Midnight schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:32:
Heb ik ook gehad, 4,23 kb. Binnenmonteur erbij , binnenkastje doorgemeten:
"moet een fout in de hoofdkast zijn" zei hij.
Buitenmonteur erbij, grote doormeetwagen, beetje gesteld en toen moest het goed zijn.
De buitenmonteur keek vreemd op en had dat nog nooit meegemaakt.
Contact met Chello technische dienst. Na een kwartier de goede en wat bleek:
het ( weet het niet meer precies ) imac adres was nog niet ingesteld. ( of vrijgegeven ? )

Twee dagen later, moest weer door een andere monteur gebeuren natuurlijk :

20.126 kb te meten met de cistron bandbreedtetest

http://speedtest.cistron.nl/
dat hebben wij hier ook gehad.
de 2de keer althans.
de eerste keer hadden ze de buren aangesloten of iets in die omtrant

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu op een testbeeld via onze tv dat het netwerk een foutcode 1 geeft! Daar zal het dus wellicht mee te maken hebben, de download test via chello gaat namelijk ook erg traag.

Heeft iemand ervaring met een foutcode 1 van chello internet? Dat scheelt me een hoop ergenis van een telefoontje naar upc.

Verwijderd

ben je al door de provisining heen?

zo niet ga hier heen
62.179.105.77

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Gewoon even bellen naar je provider, heb het ook gehad tijdje terug toen ik mn nieuwe lijn had.
Ze hadden me gewoon even op het "light-abbonement" gezet.
Moest even modem resetten, toen had ik full speed :)

Soundcloud

Verwijderd

Hey da's raar want ik haal met Chello Classic op speedtest:

955.8 KByte/sec (=7646 kbps) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 15:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:30:
Hey da's raar want ik haal met Chello Classic op speedtest:

955.8 KByte/sec (=7646 kbps) :)
wat is er dan raar dat is toch goed :)

http://www.chello.nl/Abonnementen/Internet/chello_classic/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:17:
Ik zie nu op een testbeeld via onze tv dat het netwerk een foutcode 1 geeft! Daar zal het dus wellicht mee te maken hebben, de download test via chello gaat namelijk ook erg traag.

Heeft iemand ervaring met een foutcode 1 van chello internet? Dat scheelt me een hoop ergenis van een telefoontje naar upc.
Die foutcode is van DTV, niet van internet :o

Het betekent simpelweg dat er geen retoursignaal op je DTV box aanwezig is. Waarschijnlijk heb je een (paar) splitter(s) teveel ertussen zitten. Dat staat los van je internetverbinding, want als je geen retour op je modem had, had je helemaal geen internet.

Maar wat dan wel? Allereerst de vraag of je 200kbit/s of 200kByte/s bedoelt. 200kByte/s is traag, maar snel genoeg dat je een technische oorzaak (slecht signaal, router/WLAN die de snelheid niet aankan, overbelasting in het netwerk) moet zoeken. 200kbit/s is zo traag dat het waarschijnlijk administratief is.

Heb je je wel dmv surfen naar http://provisioning.upc.nl aangemeld op het chello netwerk :?

Zo nee, doe dat eens :z

Oslik blyat! Oslik!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 16:59

FaceDown

Storende factor.

En ik ben nu aan het dl'en van usenet met meer dan 1MB per seconde met Chello light :?

[ Voor 0% gewijzigd door FaceDown op 23-04-2007 19:25 . Reden: on nee toch niet.. foutje in de software :') ]

Groetjes, FaceDown.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FaceDown schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:13:
En ik ben nu aan het dl'en van usenet met meer dan 1MB per seconde met Chello light :?
En de relevantie van deze uitspraak voor de TS is?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1