Toon posts:

anti-plasma, pro-LCD propaganda

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedere keer als er een nieuwsitem over plasma TV's is, wordt er door Tweakers weer zo'n alinea met FUD toegevoegd, dat Plasma TV's hun langste tijd gehad zouden hebben, en dat LCD's het zullen winnen. Ik heb er de afgelopen tijd op gelet, en steeds staat het niet in het oorspronkelijk artikel. Ook deze keer niet.

Ik wordt er nu zo langzamerhand toch strontziek van. De mening van die enkele LCD fanboy in de redactie interreseert geen hond, en voegt absoluut totaal niets toe aan de betreffende artikelen.

Hou daar nou verdorie eens mee op!

Verwijderd

Ze verwijzen naar eerdere nieuwsberichten. Dat heeft niks met fanboy zijn te maken, het is eerder een journalistieke benadering. Dat jij daar niet tegen kunt is jouw probleem. Het helpt een hoop andere mensen om een duidelijk beeld van de ontwikkelingen te houden.

Weerleg de feiten eerst maar eens.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ach, wat maakt uit. Of werk je soms bij een plasma-fabriek :P En zo'n discussie's hou je altijd. (Intel<-->AMD, ATi<-->Nvidia)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:08:
Weerleg de feiten eerst maar eens.
Dat is al zooooo vaak, tot in den treure gedaan. Dat is het probleem juist!

Het wordt nogal storend, dat men iedere keer wanneer er een artikel over Plasma TV's is, weer diezelfde onzin moet gaan weerleggen. Dat doet men trouw iedere keer in de reacties. (ook nu weer) Maar het is natuurlijk te gek voor woorden dat dat steeds opnieuw moet gebeuren.

De feiten zijn simpelweg dat op dit moment Plasma een ijzersterke concurrent is voor de overige systemen, en er geen aanwijzigen zijn dat daar verandering in zal komen.

Ik ben het er absouut niet mee eens dat je dit altijd ziet. Ik zie niet dat Tweakers constant vertelt dat het wonderlijk is dat er nog in AMD wordt geinvesteerd, omdat ze binnen twee jaar toch door Intel uit de markt worden gedrukt. Of NVidia/ATI, of Windows/Linux, etc etc...
En wanneer ik dat wel zou zien, zou ik hierover ook reageren.

Nee, het is specifiek bij Plasma's dat er iedere keer anti-Plasma verhalen bij worden gehangen, die niet uit het oorspronkelijke bericht komen. Als men een keertje een eigen mening toevoegd, dan is daar niets mis mee. Maar wanneer dat iedere keer gebeurt, dan is dat geen correcte journalistiek meer. Hier wordt een kruistocht tegen Plasma TV's aan het houden. En dat hoort niet op Tweakers thuis.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Sorry hoor, maar ik zie geen onjuiste en/of ongefundeerde uitspraken staan in nieuws: Matsushita wil 42" full hd plasma-tv's gaan verkopen

Dat plasma concurreert met lcd is gewoon een feit. Dat sub-50" plasma's lastig/duur zijn staat vermeld in de bron. Dat analisten voorspellen dat lcd gaat 'winnen' is ook een feit, en aangezien ze in die mening worden gesteund door een aantal (ex-)plasmaproducenten lijkt me dat iets wat we wel redelijk serieus kunnen nemen, ook al zijn de redenen wellicht niet de standaard clichés die in de reacties vaak terugkomen.

Hoe dan ook, er staat in het hele verhaal geen enkele mening vanuit de redactie. Natuurlijk had het artikel ook op een andere (positievere) manier 'aangekleed' kunnen worden, maar ik zie geen reden om meteen aan de FUD-bel te trekken omdat je favoriete techniek niet in het zonnetje wordt gezet :).

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter Tinus op 10-04-2007 22:29 ]

Professioneel Hyves-weigeraar