TFT-televisie gebruiken als vaste pc-monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 794 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 13:37

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Ik heb nu op mijn kamer een CRT monitor staan en een grote kleuren televisie. Deze wil ik vervangen door 1 enkele televisie als dat kan. Ik wil dan een televisie toestel van rond de 24" kopen die ik dan voor zowel mn televisie gebruik als voor het gebruik van mijn pc.

Uiteraard moet dit wel scherp zijn. Hier heb ik namelijk nogal mijn bedenkingen over. Ik heb in het veleden mijn oude beeldbuis televisie aangesloten op mijn pc met behulp van tulp maar dan is de kwaliteit niet denderend. Voor films is het leuk maar een webpagina lezen is een haast onmogelijke opgave. Hoe zit dit met een TFT televisie. Zijn er mensen die hun tv ook zo gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen?

Wat zijn de dingen zijn waar je echt op moet letten bij de aanschaf van zo'n televisie. Ik heb een wat oudere videokaart (radeon 9700pro) zonder hd of wat dan ook. Wel dvi. Ik denk dat het hiermee ook goed aan te sluiten is dus dat moet iig aanwezig zijn. Maar wat voor resolutie is aan te raden? Welke merken zijn goed voor gebruik als pcmonitor wat voor response tijd is goed. Ghosting is, als ik de faq mag geloven eigenlijk niet meer merkbaar met een monitor die sneller is als 25ms, klopt dat?

Is het mogelijk om pip televisie te kijken en daarnaast je computer te gebruiken (wss resolutie veranderen)

Al met al een hoop vragen. Ik hoop dat er mensen zijn met een antwoord op deze vragen, of die tips hebben voor extra aandachtspunten.

[ Voor 4% gewijzigd door AkroBatik op 10-04-2007 20:55 ]

.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt je TFT TV vaak dmv VGA of DVI aansluiten.
Echter, de resoluties van TVs zijn vaak erg laag, dus dan zit je alsnog tegen 1300*700 aan te kijken (iets in die richting iig) en voor een 24" TFT scherm voor je pc moet je toch eerder aan 1920*1200 denken.
Ik zou dus eerder kiezen voor een deugdelijk TFT scherm (24") met een goede reso en dan een TVtuner in je pc stoppen (of een losse en die op 1 van de inputs van je scherm aansluiten).

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar ik ben nog geen monitoren tegen gekomen die een tulp of scart ingang hebben. Als dit er op zou zitten zou ik met digitale tv (bv van casema) zenders kunnen kiezen. Nadeel hiervan is dat ik geen afstandbediening heb om mn tv uit te zetten. (toch lastig met tv kijken van uit bed.)

.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je een digitale decoder hebt van wat dan ook is dit scherm maybe interresant? klik

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AkroBatik schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:46:
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar ik ben nog geen monitoren tegen gekomen die een tulp of scart ingang hebben. Als dit er op zou zitten zou ik met digitale tv (bv van casema) zenders kunnen kiezen. Nadeel hiervan is dat ik geen afstandbediening heb om mn tv uit te zetten. (toch lastig met tv kijken van uit bed.)
Dat laatste valt nog mee denk ik, aangezien een TFT-monitor vanzelf wel in standby gaat als ie geen signaal mer krijgt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

AkroBatik schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:46:
De Dell monitoren hebben naast VGA en DSUB ook S-video en composite input. De nieuwere hebben ook RGB connectoren erop. Genoeg mogelijkheden lijkt me dus.

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2025

V525

.

Ik zit ook met de vraag of er een soort van pip mogelijk is. Dus tv kijken en dan tegelijk ook in een kleiner scherm of andersom op de pc kunnen werken.

Ik weet dat dit een soort van mogelijk is in windows media center, maar dan kan je niet tegelijk tv kijken. Je kan dan switchen tussen windows en tv. Dus dit wil ik het liefst niet.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Deze nieuwe Mirai DTL-522P201 LCD-TV leek mij zelf wel een goede optie hiervoor: http://www.mirai.eu/Neder...s&product_id=54&cat_id=54
Prijs rond de 400 euro

Vooral vanwege het 22 inch paneel met de 1680 x 1050 resolutie. Zo heb je een volwaardige monitor én een TV. Vaak hebben LCD teevee's veel lagere resoluties. Hij heeft geen DVI, maar wel D-Sub en HDMI.

Ik zie nu echter wel staan:
VGA max. recommended resolution 1440 x 900, 1680 x 1050 – resolution supported but not recommended. 1280 x 720 resolution recommended for PC use via HDMI
dus ik ben benieuwd hoe de beeldkwaliteit is bij 1680 bij 1050...

Zelf heb ik gekozen voor een LG L226WA monitor, deze heeft composiet en HDMI ingangen (naast DVI en D-Sub). (nu nog wachten tot ik dat ding eindelijk in huis heb!)

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 21:59
Deze kan wat jij wil bijvoorbeeld ( full hd , pip enz.... )

http://www.benq.com/produ...=1010&page=specifications

Mijn Specs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

V525 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:54:
Ik zit ook met de vraag of er een soort van pip mogelijk is. Dus tv kijken en dan tegelijk ook in een kleiner scherm of andersom op de pc kunnen werken.
Met de dell monitoren die ik heb kan het in elk geval, weet het zo niet van de andere merken, maar het bestaat wel.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 10:12
Ga voor de Samsung 215TW. 21", PVA paneel, component/S-Video/tulp en PiP heb ie en heb je vanaf 420 euro. Aanradertje imo :)

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
schaduw schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:55:
Deze nieuwe Mirai DTL-522P201 LCD-TV leek mij zelf wel een goede optie hiervoor: http://www.mirai.eu/Neder...s&product_id=54&cat_id=54
Prijs rond de 400 euro

Vooral vanwege het 22 inch paneel met de 1680 x 1050 resolutie. Zo heb je een volwaardige monitor én een TV. Vaak hebben LCD teevee's veel lagere resoluties. Hij heeft geen DVI, maar wel D-Sub en HDMI.

Ik zie nu echter wel staan:

[...]

dus ik ben benieuwd hoe de beeldkwaliteit is bij 1680 bij 1050...

Zelf heb ik gekozen voor een LG L226WA monitor, deze heeft composiet en HDMI ingangen (naast DVI en D-Sub). (nu nog wachten tot ik dat ding eindelijk in huis heb!)
Dit ziet er heel intressant uit. Ik weet alleen niet of het contrast wel ok is. 1:700 :/

Maar uit dat zinnetje wat jij quote haal ik dat de aangerade reso 1440 x 900 is. Dat is toch zat om gewoon als computer te gebruiken?

.

Verwijderd

Precies wat je wil

24". Te gebruiken als tv (denk ik) maar ook nog hoge resolutie zodat het als pc scherm ook aangenaam werken blijft.
650 euro

=> Dell 2407 op ebay <=

edit: van een persoon waarvan velen op dit forum ook een scherm hebben gekocht. Via samenaankoop en zo. Met de search vind je vast wel iets terug

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 01:35 ]

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

1440*900 is inderdaad best ok, maar het is voor een monitor eigenlijk de resolutie bij 19 inch breedbeeld. Bij 20 en 22 inch, is 1680*1050 gebruikelijk...

De levertijd van de Mirai is 2 weken (bij Azerty en bij EMPC), omdat het een nieuw model is wat nog besteld moet worden.

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-07 19:57

iop

ik heb die LG L226WA aangesloten op PC en TV, en pip werkt, de TV kan alleen pip aan van externe bronnen (component, RGB(crt), HDMI)
op 800*600 is het scherm erg rustig voor de ogen op TV, ik heb m nu op 1024, maar kan niet veel hoger gezien ik clone draai en mn 1e schermpje klein is. 1024 is prima te lezen.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

offtopic:
waar heb jij die LG l226wa vandaan?
Pagina: 1