Betreft tolereren prijsonenigheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 14:20
Zelf ben ik een groot fan van het zogenoemde "vraag & aanbod" wat dan ook mijn grootste favoriet hier op Tweakers is. Het valt me alleen steeds meer op dat er altijd maar weer over de prijs gezeikt wordt. Neem nou deze discussie:

V&A aangeboden: AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W, Boxed)

Of deze:

V&A aangeboden: Dual Xeon 2,8 GHZ

Persoonlijk vind ik de lol er een beetje afgaan op deze manier. We lijken soms wel een stelletje aangekoekte appeltaarten met dat gelummel en dan vooral in een "welles-nietes" gevalletje. Want hoe je het ook went of keert; de verkoper merkt vanzelf wel als zijn prijs te hoog ligt. Moeten we nutteloze discussies gewoon naar beneden modereren of maar laten varen? Vaak klopt het desbetreffende comentaar ook nog eens niet maar is de advertentie wel naar de knoppen omdat iedereen, door zo'n onzin-reactie, ervanuit gaat dat het klopt. Of nog erger; je krijgt dus de discussievormen. Wat moeten we als moderetters hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
hardware_freak schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:42:
Zelf ben ik een groot fan van het zogenoemde "vraag & aanbod" wat dan ook mijn grootste favoriet hier op Tweakers is. Het valt me alleen steeds meer op dat er altijd maar weer over de prijs gezeikt wordt. Neem nou deze discussie:

V&A aangeboden: AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W, Boxed)

Of deze:

V&A aangeboden: Dual Xeon 2,8 GHZ

Persoonlijk vind ik de lol er een beetje afgaan op deze manier. We lijken soms wel een stelletje aangekoekte appeltaarten met dat gelummel en dan vooral in een "welles-nietes" gevalletje. Want hoe je het ook went of keert; de verkoper merkt vanzelf wel als zijn prijs te hoog ligt. Moeten we nutteloze discussies gewoon naar beneden modereren of maar laten varen? Vaak klopt het desbetreffende comentaar ook nog eens niet maar is de advertentie wel naar de knoppen omdat iedereen, door zo'n onzin-reactie, ervanuit gaat dat het klopt. Of nog erger; je krijgt dus de discussievormen. Wat moeten we als moderetters hiermee?
Als je dergelijke reacties niet wilt hebben dan moet je zelf ook niet dit plaatsen:
2x Intel Xeon 2,8 GHZ ( 2x zoveel cpu kracht dan een P4 2,8 )
Asus Geforce 6800 XT 128MB ( videokaart waar je zeker nog goed mee kan gamen)
Chieftec tower in nette staat ( A- Merk geen goedkope sweex bende )

Dit zijn meningen die er ook niet toe doen. Mijn mening is namelijk dat je met een GeForce 6800XT met slechts 128MB helemaal niet fatsoenlijk kan gamen, vind wellicht Sweex een fantastisch merk en betwijfel het ten zeerste of een Intel Xeon 2,8Ghz 2x zo snel is als een P4 2,8GHz, want dat zou in een advertentie van een A-merk leverancier toch echt als misleidend worde beoordeeld omdat het gewoonweg niet zo is.

Als je dus een marktplaats advertentie plaatst kun je ook een marktplaats reactie verwachten. Zeg gewoon waar het op staat en wees eerlijk. De mensen bieden toch niet meer dan wat het hen waard is.

Als ik dergelijke reacties zie dan modereer ik ze vaak naar beneden omdat ze niets toevoegen aan de discussie en omdat het 9 van de 10x alleen maar mensen zijn die het forum afstruinen om dergelijke opmerkingen te plaatsen in plaats van dat ze echt van plan zijn iets te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Het was een ook wat te snel uitgekozen voorbeeld misschien 8)7. Prijs-gerelateerde opmerkingen zijn over het algemeen erg irriterend en discussiegevoelig. In dit geval was de productomschrijving van de aanbieder ook een beetje knullig dus opmerkingen daarover kun je dan inderdaad verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ook wij merken dat het onnodig reageren in V&A inderdaad toeneemt de laatste tijd. We hebben al maatregelen genomen door de waarschuwing wat aan te passen:
Als je interesse hebt in het artikel kan je vragen over de advertentie stellen via e-mail of door het plaatsen van een reactie. Reageer uitsluitend op de technische inhoud van de advertentie, niet op de vorm of andere niet ter zake doende onderwerpen. Gerichte en behulpzame reacties zijn welkom, maar zeuren, beledigen, niet ter zake doende reacties, flame's en troll's zullen worden verwijderd.
Dit weerhoudt diverse lieden er echter niet van te pas en te onpas te reageren, alleen maar over de prijs of andere niet ter zake doende onderwerpen. Ik monitor deze reactie de laatste tijd wat intensiever en modereer met regelmaat onnodige reacties naar beneden. Als we zoiets zien en het loopt de spuigaten uit worden die reacties weggemodereerd. We kunnen echter niet steeds alle advertenties in de gaten houden. We hopen dus ook dat het publiek ons hier op zal wijzen zodat we sneller gerichte actie kunnen ondernemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 10-04-2007 21:22 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
Microkid schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:13:
We hopen dus ook dat het publiek ons hier op zal wijzen zodat we sneller gerichte actie kunnen ondernemen.
kun je niet op een of andere manier mensen die veel met V&A werken vragen om mod te worden?
natuurlijk met dezefde eisen als bij alle mods: goede reputatie enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Zoals al vaker is medegedeeld is het toegestaan om inhoudelijk op de advertentie te reageren. Op en aanmerkingen op de prijs van hetgeen wordt aangeboden is dan ook toegestaan. Onzinnige vergelijkingen met totaal andere producten echter niet en kunnen via het Vraag en Aanbod meldpunt aangegeven worden.
Echter ga daarbij zelf niet reageren van "ik heb een melding gemaakt" aangezien we dat niet willen zien.
diederik77 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:20:
[...]

kun je niet op een of andere manier mensen die veel met V&A werken vragen om mod te worden?
natuurlijk met dezefde eisen als bij alle mods: goede reputatie enzo
Actieve Vraag en Aanbod gebruikers zijn niet altijd goede moderatoren. V&A wordt bijgehouden door de Frontpage Admins, echter zonder meldingen kijken wij niet naar alle advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neo_revisited schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:01:
[...]
Zeg gewoon waar het op staat en wees eerlijk. De mensen bieden toch niet meer dan wat het hen waard is.
Ik heb verschillende Advertenties geplaatst maar de laatste tijd laat ik het varen. Hoe je je advertentie ook went of keert, of zoveel mogelijk info bijdoet over je product of niet, men gaat altijd zitten klagen, en voornamelijk over een beter product via de pricewatch voor 2 tientjes meer etc. Als iedereen zo ging gedragen op de V&A dan kan je netzogoed alleen gebruik maken van de Pricewatch. Er wordt idd naar mijn weten teveel gemiept over voornamelijk de prijs of over de toedoen van de advertentie zelf.

Ik vind bijv 100Euro voor een X800XT PE kaart, een goede prijs, maar men ziet liever dat je door je knie'en gaat en het product voor minder dan 60 euro vaak verkoopt, alleen omdat een 'soortgelijke andere' ligt. Nou dan koop je die toch lekker :? Iedereen kan zich goed bewust zijn van een actueele prijs van een 2dehands product. Er zijn natuurlijk mensen die zich kunnen vergissen in de werkelijke prijs maar don't blame them. Zij houden ook mischien wel niet de Pricewatch bij.

Verder zegt zo'n waarschuwing onderin weinig meer en men post toch. Ik ben voor een V&A mod overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Overigens, ik vind het moeratiesysteem zoals het ook wordt toegepast bij de nieuwspost-reacties wel ongeschikt hiervoor, omdat het weinig relatie heeft tpot de reacties die normaal op een V&A kunnen komen ('inzichtvol' of 'interssant' horen daar volgens mij niet) ....

in dit geval zou het volgens mij handiger zijn om ofwel gewoon een 'meld reactie' te maken die de reactie doorverwijst naar admins om te beoordelen, en _als_ je wel een 'reactiesysteem' wilt behouden, dan met een zeer beperkt aantal kwalificaties zoals 'vraag', 'behulpzaam', 'negatieve reactie' en 'flame', en volgens mij beter zonder punt-score.

modereren in V&A vergelijken met het modereren van reacties op nieuwsposts zijn volgens mij iets totaal anders en ik heb ook de indruk dat het niet tot nauwelijks gebeurt

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

* botoo with RM-rf.gif ^^

In V&A word daarom ook wel hele series offtopic, overbodig en/of vervelend geneuzel reacties verwijderd, maar helaas vreet dat tijd en komt dus (te) weinig voor.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Met de twee bovenstaande heren eens, echter heeft het aanpassen van V&A een lage prio en zal er voorlopig geen verandering komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 07:48
Niet alleen stoor ik me aan de vaak weinig subtiele discussies over vraagprijzen, maar ook aan dit soort reacties die weliswaar niet expliciet maar toch zeker impliciet suggereren dat er iets mis is met een aangeboden artikel. Een -1 moderatie zet de reactie weliswaar buiten zicht voor de meeste lezers, maar potententiele kopers zullen waarschijnlijk alles wel lezen en zich wellicht laten afschrikken door een dergelijke reactie. Dat lijkt me, in ieder geval voor de verkoper niet fair. Is dit soort reacties "storend" genoeg om te melden en verwijderd te worden?

edit: het gaat om de bovenste reactie

edit 2: De reactie is inmiddels "verwijderd".

[ Voor 24% gewijzigd door bszz op 14-04-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
bszz schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:00:
Niet alleen stoor ik me aan de vaak weinig subtiele discussies over vraagprijzen, maar ook aan dit soort reacties die weliswaar niet expliciet maar toch zeker impliciet suggereren dat er iets mis is met een aangeboden artikel. Een -1 moderatie zet de reactie weliswaar buiten zicht voor de meeste lezers, maar potententiele kopers zullen waarschijnlijk alles wel lezen en zich wellicht laten afschrikken door een dergelijke reactie. Dat lijkt me, in ieder geval voor de verkoper niet fair. Is dit soort reacties "storend" genoeg om te melden en verwijderd te worden?

edit: het gaat om de bovenste reactie
Dit is hooguit een overbodige reactie waarop hij nu ook staat. Ik zie niet in waarom deze melding zou suggereren dat er iets mis is met het aangeboden artikel en daarom mag hij wat mij betreft gewoon blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Meldingen over dubbele ads kan men gewoon doorgeven via het meldpunt, niet via een reactie in de advertentie zelf. Ik heb de reactie daarom naar beneden gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
Microkid schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:40:
Meldingen over dubbele ads kan men gewoon doorgeven via het meldpunt, niet via een reactie in de advertentie zelf. Ik heb de reactie daarom naar beneden gemodereerd.
Het hoeft natuurlijk geen dubbele ad te zijn. Het is mogelijk dat de verkoper de advertentie bijvoorbeeld een half jaar geleden heeft geplaatst maar het item uiteindelijk niet heeft verkocht en het nu opnieuw probeerd zonder de andere advertentie te hebben laten staan. Zo zie ik deze post, iets van herkenning; hé heb jij deze niet al eerder verkocht of te koop aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 07:48
Kennelijk was ik niet de enige die zich hieraan stoorde: De reactie blijkt inmiddels verwijderd. IHet doet me goed dat tegenwoordig zo kritisch wordt gekeken naar het commentaar in V&A, getuige de disclaimer onder de advertenties waar ook echt naar gehandeld wordt d:)b . In mijn ogen biedt Tweakers met V&A in combinatie met de pricewatch kwalitatief één van de beste advertentiesites voor particulieren. Het loont absoluut de moeite om kritisch te blijven!
Pagina: 1