[FLASH] PHP,MYSQL, content ververst pas na sluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb in flash een soort van gastenboek gemaakt waarbij dat ik dan de tekst van de gasten kan aanpassen.
Dit werkt ook perfect alleen laat hij de wijzigingen pas zien als ik de flash site opnieuw laadt...
En dat wil ik nu net niet :+

code:
1
input_txt.text=paginainhoud[theSelectedItemData];

Hiermee laadt ik dus de inhoud van het geschreven bericht aan de hand van een dropdown waarin de schrijvers staan.
theSelectedItemData geeft mij een nummer terug waarmee ik in mijn array paginainhoud de bijhorende tekst kan opzoeken (de teksten zijn hier vooraf in geladen)
Dit werk allemaal.
Nu kan ik deze tekst ook aanpassen en die wil ik dan terug wegschrijven dat doe ik zo

code:
1
2
3
4
5
save_btn.onRelease=function(){
loadVariablesNum (gegevensupdate , 0, "POST");
//even alles uitlezen anders behoud je oude content
uitlezen();
}

gegevensupdate is mijn php bestand, en vervolgens lees ik alles opnieuw uit met uitlezen.
(in de functie uitlezen leeg ik ook al mijn variabele).

En toch behoud ik mijn oude tekst...
Pas wanneer ik dus opnieuw mijn swf run krijg ik de geupdate tekst, dus het werkt wel degelijk... 8)
iemand een idee wat het nog kan zijn? aangezien ik alles in principe opnieuw doe na het opslaan?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 14:53
Geen idee of dat hier het geval is, maar kan het zijn dat flash cached? Geef eens een random gedeelte mee aan de url oid? (Heb hier wel eens last van gehad bij een Flash based grafieken script)

[ Voor 22% gewijzigd door 0fbe op 10-04-2007 20:41 ]

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 16:07
Als je interactie wilt hebben in flash, zal je iets van een interface moeten gebruiken. De SWF draait namelijk 'client'-side en niet server-side!!

Via JavaScript kan je redelijk eenvoudig interfacen.

Good luck! :)

• Sjoerd
  • Niet online
EnigmA-X schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:42:
Als je interactie wilt hebben in flash, zal je iets van een interface moeten gebruiken. De SWF draait namelijk 'client'-side en niet server-side!!

Via JavaScript kan je redelijk eenvoudig interfacen.

Good luck! :)
Dat is het probleem niet echt aangezien ik php als achterliggende code gebruik voor mijn update in de database... ;)

@timcooijmans ik denk inderdaad dat het een cached probleem is of iets.
Zou je je idee nog wat preciezer kunnen uitleggen? Want ik zie niet goed in wat ik dan kan met een random url. sorry hiervoor :)

Verwijderd

je moet flash zien als een compleet los staand programma wat in de browser wordt uitgevoerd.

als je browser de html ontvangt kan deze een "object" tag tegen komen. voor de browser is dit een teken om een extern programma te starten en de parameter mee te geven. in het geval van een .swf wordt de flash player gestart en krijgt deze de parameter mee. de flash player is dus een op zich zelf staand programma en kan ook zonder een browser gewoon worden gestart.

je moet dan ook in die gedachte denken. de flash player draait dus als een los staand programma en zal tot een volgende refresh gewoon zo draaien. als jou .swf dus aan het begin van kijkt welke mensen er in het gastenboek staan en dan pas een nieuwe naam toevoegt, dan zal die naam niet in jouw .sfw verschijnen todat je de .sfw de opdracht geeft om te kijken wie er allemaal in het gastenboek staan.

door de browser te refreshen sluit je de flash player en start je die opnieuw op wat als gevolg heeft dat deze weer opnieuw kijkt wie er in het gasten boek staan. je moet je flash player dus opnieuw laten kijken wie er in het gastenboek staan nadat je een nieuw naam hebt toegevoegd.

hoop dat dit het een beetje opheldert. zelf ontwikkel ik .swf altijd als standalone omdat ze dus ook als zodanig worden uitgevoerd. als ze af zijn voeg ik ze pas toe aan mijn website.

• Sjoerd
  • Niet online
Docey, bedankt voor de uitleg!
echter doe ik iets fout,

na het uitlezen doe ik het volgende
getURL("C:\Users\Desktop\flash gastenboek php\gastenboek.html");
of
getURL("C:\Users\Desktop\flash gastenboek php\gastenboek.swfl");

probleem bij de eerste manier is dat ik een melding krijg dat er een mogelijke "unsafe operation" wordt uitgevoerd waardoor ik geen data kan verkrijgen (niet in ff en niet in ie)

met de 2de manier lijkt er niets te veranderen.
Hoe refresh jij je standalone applicatie dan precies?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

"unsafe operation"
Test je lokaal of online?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Sjoerd
  • Niet online
BtM909 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:32:
[...]

Test je lokaal of online?
Deze test was lokaal, heb eerder al ondervonden dat ik die melding dan kreeg, echter ben ik benieuwd hoe Docey, zijn flash dan als lokaal kan gebruiken zeg maar...

Online krijg ik hem niet aan de gang op 1 of andere manier, hij haalt dan geen gegevens op uit mijn database terwijl alle instellingen correct zijn... ga alles nog maar is goed nalopen.

• Sjoerd
  • Niet online
Kickje, het lukt met nog steeds niet om te refreshe van mijn applicatie, iemand? :)

Verwijderd

ik maak in de flash applicatie een http request naar mijn php script en verwerk dan de reply, de output van het php script, weer in de flash.

al moet ik toegeven dat ik al een jaartje of 2 niet meer met flash heb gewerkt maar ik meen dat je een dus een object kan maken, zal even in de livedoc zoeken...

gevonden:
http://www.adobe.com/support/documentation/en/flash/

klik op tutorials en dan livedoc's(laden kan even duren). als de livedoc's geladen zijn kies je 'index'(links boven in beeld tussen 'contents' en 'search') en dan de letter 'h'. onderaan staat dan bij de groep 'http' een stukje over 'communicating with server-sided scripts'. daar staat uitgelegd hoe je dus je flash programma laat praten met je php script.

en in dat zelfde lijstje staat ook 'with ActionScript methods'. hier wordt uitgelegd hoe je een XML HTTP request maakt met o.a. xml.socket etc. dit is denk ik wat jij nodig hebt.

nog 1 punt. ik geloof dat als je flash als standalone draait dat deze niet naar een netwerk poort onder 1024 mag connecten dus mischien moet je je flash dan in een html zetten en deze van je website laden. maar dit staat ook wel ergens in de livedoc's hoe dat zit met permissie's etc.

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:42
timcooijmans schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:40:
Geen idee of dat hier het geval is, maar kan het zijn dat flash cached? Geef eens een random gedeelte mee aan de url oid? (Heb hier wel eens last van gehad bij een Flash based grafieken script)
Hier is het antwoord.

Flash cached inkomende loadVariablesNum pagina's.

Dus om dat te voorkomen:
var gegevensupdate = "blabla.php?random="+randomVar;
loadVariablesNum (gegevensupdate , 0, "POST");

• Sjoerd
  • Niet online
Bedankt!

Het is ondertussen gelukt, ook dankzij jeroen
"blablaba.php?"+ New Data() deed de truc!

Pagina: 1