ATI en Vista

Pagina: 1
Acties:

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Hallo Tweakers,

Toen ik toevallig de reactie bekeek van de ATI 7.3 Driver zag ik staan dat er nog problemen waren met de omschakeling tussen 2d en 3d mode in Vista, deze zou namelijk niet werken, dus zou mijn X1950XT op 500/600 MHz werken ipv 621/900. Dit is nogal vervelend tijdens Battlefield 2, daarom weet ik nou niet of ik nou wel of niet Vista moet installeren. Daarom vraag ik aan jullie hebben jullie nog tips en hebben jullie ervaring met deze ATI serie kaarten onder Vista?

Moet ik eventueel 2GB ram erbij kopen, nu de prijzen toch laag zijn en Vista schijnt veel ram te gebruiken t.o.v. WinXP. Of is dit nuttenloos?

Mijn Systeem:
Moederbord: MSI P965 Neo-F
Processor: Intel Core 2 Duo E6600
Geheugen: 2x 1GB PC5300
Videokaart: ATI X1950XT 256MB

[ Voor 13% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 10-04-2007 20:09 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1) Denk dat je wat overzichtstopics hebt overgeslagen.
2) hoezo zou je clock dan lager zijn?
3) 4GB in totaal? Forget it. Je ziet maar 3.25GB dan, 2GB moet je genoeg aan hebben tenzij het tegendeel blijkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SOEPSTENGEL13
1) Ik heb al hoop topics afgezocht en ook in de Vista topics door zocht, maar staat weinig in.
2) De X1950 serie clock omlaag in 2d modus, maar als Vista 3d modus niet herkent blijft hij op 2d modus draaien.
3) Zal het dan nooit mogelijk zijn om fatsoenlijk Vista te draaien met 4GB Ram? Erg slecht...

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

SOEPSTENGEL13 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:30:
1) Ik heb al hoop topics afgezocht en ook in de Vista topics door zocht, maar staat weinig in.
2) De X1950 serie clock omlaag in 2d modus, maar als Vista 3d modus niet herkent blijft hij op 2d modus draaien.
3) Zal het dan nooit mogelijk zijn om fatsoenlijk Vista te draaien met 4GB Ram? Erg slecht...
1) Niet goed genoeg gezocht ;)
2) Known bug bij sommige combinaties inderdaad, tja ... het is even niet anders :/
3) Het antwoord ligt em in 64-bits

De meeste mensen deugen!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SOEPSTENGEL13 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:30:
'tuurlijk is het prima mogelijk om Vista met 4GB te draaien.
Overkill zelfs in de meeste gevallen.
Waarom wil je er 4GB in douwen eigenlijk? Omdat je "te weinig fysiek geheugen vrij ziet" ?
Je weet dat het geheugenmanagement van Vista anders werkt dan 2000/XP/2003?

De vraag is alleen of je hardware (32bits) dat ook aan het OS kan aanleveren zodat het gebruikt kan worden.
32bits hardware en 4< GB geheugen is een vaker voorkomend vraagstuk (maar ook dat had je kunnen vinden).

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 11-04-2007 12:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SOEPSTENGEL13
Ik was eigenlijk meer van plan om 64 bits te nemen, mede omdat het geheugen wat uitgebreider kan. Op dit moment draait m'n PC prima op XP, maar ik wil toch eens Vista proberen, mede omdat ik dan betere dual core ondersteuning heb en een nieuwe uitelijk. Battlefield 2 loopt prima.

Mijn vader heeft dus ook Vista geinstalleerd op zijn PC, een P4 3GHz, 2GB Ram en 9800 Pro, maar daarop vallen de prestaties erg tegen ten opzichte van XP. Nu kan je op Low spelen tot een klein beetje medium, als de game niet te druk is. Maar voorheen kon ik gemakkelijk Medium spelen, zelfs high, maar dan had je een wat mindere frame rate.

Nu weet ik dat Vista graag geheugen wilt, en het is volgens mij ook een bepaalde percentage ofzo. Maar iig meer. Net zoals BF2, die pas soepel op high loopt vanaf 2GB Ram.

Welke hardware niet op 64 bits zal lopen ik denk ik mijn TV kaart, maar die loopt sowieso niet op Vista geloof ik. Voor de rest is alles gewoon 64 bits, als ik het goed heb ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 11-04-2007 13:50 ]

• ADT_Phantom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-03 11:43
De reden dat het in Vista langzamer loopt dan in Xp bij je vader ligt niet aan het feit dat hij (mischien) te weinig RAM heeft. 2GB is voldoende. Het ligt meer eraan dat de drivers van de videokaart nog niet zo goed werken. Zowel ATI als nVidia hebben beide moeite om goede drivers te leveren op dit moment. Ik zelf hoop dat dit snel gaat verbeteren aangezien ik hierop wacht om over te stappen.

• SOEPSTENGEL13
Oke bedankt, nouja 2GB ram heeft m'n vader ook gewoon. Dus dan zal het idd wel aan de drivers liggen. Hopelijk komt ATI snel met 7.4 en meer ;) . 2GB extra ik dus waarschijnlijk nog niet nodig. Ik ben nu nog aan het twijfelen vanwege het overstappen...
Pagina: 1