Toon posts:

[CSS] Background div vergroot niet mee met inhoud.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.gerkedegroot.nl/werk/cinses/cms/?Home

Ik wil het volgende:

- Witte achtergrondlayer die semi-transparant is (b.g)
- Evengrote layer daarboven, die niet transparant is, dus zodat de tekst goed leesbaar blijft. (midden)
- In die layer zit een table met 2 columns, dit moet voor het CMS.

Normaal gesproken werkt dit prima. Het geval is nu dat er meer content moet op de homepage, maar de div van de achtergrond gaat niet mee.

Normaal zet je je layer 2 binnenin nr 1, maar dan gaat de transparantie mee.

Stukjes CSS:

.bg {
...
background-color:#FFFFFF;
height:100%;
width:700px;
filter:alpha(opacity=80);
opacity: 0.8;
-moz-opacity:0.8;}

.midden{
height:auto;
width:700px;
}

De table met het CMS staat ook gewoon op 100%.

- Hoe krijg ik de bg layer evengroot als de hoogte van de gehele site. Ik heb de body ook al op 100% geprobeerd, maar dit werkt ook niet.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hey,

Wat heb je zelf al geprobeerd (niet zo duidelijk in je OP). Je CSS kan je omgeven met [code=css] zoals in de FAQ uitgelegd wordt.

Het makkelijkst is wellicht je background meteen dat fijne witte laagje meegeven (dus background aanpassen in je favo editor), een beetje naar het principe van faux-collumns. Ik denk dat je probleem ligt in feit dat de tabel reeds op 100% staat...

Check ook even op validity, want een ander prob is wellicht dat je tabel niet in je midden-DIV staat ;^)

Verwijderd

Als je iets 100% height geeft houdt dat in dat een blok element (div, h1, etc) even groot wordt als de scherm resolutie. Als de content dus groter is dan het scherm en je scrolt naar beneden dan houdt het blok van 100% dus op. Zoals hierboven staat kan je beter werken met faux columns

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het deels opgelost door alle hoogtes weg te halen, en de padding-top van de bgdiv op 100% te zetten.

Faux-column is niet echt een oplossing aangezien de midden-bg-div op 70% transparant moet. De rest dus niet.

Verwijderd

Is het mogelijk om 1 plaatje te repeaten schuin naar beneden?