Wij hebben een hypotheek op ons huis bij de Rabobank en hebben daaraan gekoppeld een opmaat verzekering (beleggen met laag risico en sparen) die uitkeert bij overlijden of aan het einde van de looptijd. Twee weken geleden vonden we op onze voicemail een berichtje dat de Rabobank een afspraak wilde met ons over de hypotheek. Over 2 jaar loopt de eerste rentetermijn af en wij dachten dat het daarover zou gaan, omdat we eigenlijk geen reden hadden om zaken te wijzigen en omdat we het retedruk hebben met van alles, hebben we niet teruggebeld om een afspraak te maken. Maar vanmiddag kregen we nogmaals zo'n telefoontje. Ik heb direct teruggebeld (handig voicemail in email) en gevraagd wat er aan de hand was. De meneer aan de lijn vertelde me dat ze graag met iedere opmaat verzekerde om tafel willen over de opmaat verzekering, er zou de laatste tijd wat commotie zijn geweest. Op de vraag wanneer het schikte, antwoordde ik, "een willekeurige avond lijkt me geen probleem." De rabobank hier doet alleen afspraken op de vrijdagavond en het bleek dat de eerste mogelijkheid in juni zou zijn... "U zou ook een keer 's morgens vrij kunnen zijn", was mijn gevatte repliek, "u wilt de afspraak en ik zit er niet op te wachten."
Hij stelde voor ons een brief te sturen met de voor ons relevante zaken, mocht ons dat aanleiding geven toch een afspraak te maken, kon dat als nog.
In de afgelopen jaren ontvingen we een aantal keren post met daarin de tekst "ondanks de tegenvallende beursresultaten, is er geen gevaar voor het te halen rendement en daarmee het bedrag aan het einde van de looptijd" (niet letterlijk, maar wel die strekking).
Echter door het telefoontje was ik er niet helemaal gerust op en typte in google "Opmaat hypotheek probleem" en vond op het tros radar forum een recent probleem omtrent de materi.
Zijn er meer tweakers die ook zijn gebeld en/of al op gesprek zijn geweest?
Hij stelde voor ons een brief te sturen met de voor ons relevante zaken, mocht ons dat aanleiding geven toch een afspraak te maken, kon dat als nog.
In de afgelopen jaren ontvingen we een aantal keren post met daarin de tekst "ondanks de tegenvallende beursresultaten, is er geen gevaar voor het te halen rendement en daarmee het bedrag aan het einde van de looptijd" (niet letterlijk, maar wel die strekking).
Echter door het telefoontje was ik er niet helemaal gerust op en typte in google "Opmaat hypotheek probleem" en vond op het tros radar forum een recent probleem omtrent de materi.
Zijn er meer tweakers die ook zijn gebeld en/of al op gesprek zijn geweest?